خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۷۰۱۲

اخبار رسمی و غیررسمی استارتاپی و فناوری امروز

تیک‌تاک به فروش می‌رسد؟/باگ امنیتی بیت‌کوین

تیک‌تاک به فروش می‌رسد؟/باگ امنیتی بیت‌کوین

از نتایج فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی تا اصرار بر ساخت پلتفرم‌های داخلی، از جمله جدیدترین خبرهای حوزه استارتاپ و فناوری‌ اطلاعات است که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک نماینده مجلس تاکید کرد که فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی نمی‌تواند باعث رشد مدل‌های بومی شود و باید تدبیر قوی‌تری برای تحقق این مساله اندیشید. مجتبی رضاخواه نماینده اعلام کرد که قانون جرایم رایانه‌ای که سال ۸۸ تصویب شده «قانون جامعی نبوده» و برای حمایت از کسب و کارهای بومی ظرفیت لازم را ندارد. همچنین فیلترینگ، کاربران را در مقابل پلتفرم‌های داخلی قرار می‌دهد. به گفته او باید حمایت‌های قانونی از پلتفرم‌های داخلی انجام شود اما نباید این حمایت به شکلی باشد که مدل‌های خارجی فیلتر شوند بلکه باید یک فضای رقابتی سالم به وجود بیاید (دیجیاتو).

- در نشست هفتگی هم‌افزایی فعالان فضای مجازی با محوریت دوگانه «پلتفرم- محتوا» که توسط جمعیت توسعه‌گران فضای مجازی پاک (فمپ) برگزار شد این نکته مورد توجه قرار گرفت که وزارت ارتباطات تمرکز بر ساخت پلتفرم به‌جای تولید محتوا را با پیامدهایی همراه می‌داند اما حاکمیت اعتقاد دارد که برای اعمال حکمرانی در فضای مجازی نیاز به ساخت سکوهای داخلی است (زومیت).

- اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران به همت پارک فناوری پردیس برگزار شد. سورنا ستاری، معاون علمی فناوری رئیس جمهوری در این نشست بیان کرد: شهر نوآور، شهری است که شهرداری آن شتاب‌دهنده‌ای برای کسب‌وکار شهرش باشد. شهرداری بازار عظیمی در اختیار دارد. در شهری مانند تهران که حدود ۱۰ میلیون جمعیت دارد خدمات مختلف در حوزه‌های متفاوتی قابلیت عرضه دارند (راه پرداخت).

- این روزها دومین رویداد «کژوال کمپ» بازار به صورت آنلاین در حال برگزاری است، این رویداد با همکاری ۱۰ حامی صنعت بازی و با هدف ارتقا سطح بازی‌های موبایل ایرانی برگزار می‌شود. در طول این رویداد ده هفته‌ای، تیم‌های شرکت‌کننده تلاش می‌کنند تا با کمک گرفتن از مربیان، محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید کنند. در مراسم افتتاحیه این رویداد امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه‌بازار به ارایه گزارشی از صنعت بازی در ایران و جهان پرداخت. بر اساس این ارایه، بازی‌های موبایل به سمتی پیش می‌رود که در آینده نزدیک نیمی از سهم کل بازی‌ها در اختیار بازی‌های موبایلی خواهد بود. به گفته مدیرعامل کافه‌بازار پتانسیل اندازه بازار بازی‌های موبایلی در ایران در حدود ۱۰۰ میلیون دلار است، اما در حال حاضر این بازار در کشور کمتر از ۹ میلیون دلار تخمین زده می‌شود (استارتاپ 360).

- احمد محبی، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، از انعقاد قرارداد همکاری بین سازمان تاکسیرانی و شرکت اسنپ جهت ارائه برخی خدمات به تاکسیرانان در بستر اپلیکیشن این شرکت خبرداد (پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد).

- ایران در شاخص‌های نوآوری و نرخ تشکیل سرمایه در جایگاه دهم جهانی قرار گرفت. گزارش سال ۲۰۲۰ شاخص جهانی نوآوری که توسط سازمان بین‌المللی مالکیت فکری منتشر شد، به ارزیابی ۱۳۱ کشور می‌پردازد و بر اساس این گزارش ایران در بین ۱۰ کشور منطقه آسیای میانه و جنوبی رتبه دوم را کسب کرده است (ایسنا).

- اتحادیه اروپا قوانین سختگیرانه‌ای برای ارزهای دیجیتال وضع می‌کند. قوانین جدید برای برخورد با نوسانات شدید بیت‌کوین و همچنین خطرات ایجاد شده توسط نمونه‌های سیستمی مانند لیبرا وضع می‌شوند. این قانون با سطح ریسکی که هر رمزارز برای اقتصاد به همراه دارد، گره خورده و نظارت روی توکن‌های با اثرات بیشتر، سختگیرانه‌تر خواهد بود (دیجیاتو).

- محققان امنیتی، یک باگ بزرگ بیت‌کوین را برای جلوگیری از سوءاستفاده دو سال مخفی نگه داشتند. باگ امنیتی INVDoS در شبکه بیت‌کوین به مجرمان امکان می‌داد تا نودهای شبکه را با اختلال روبه‌رو کنند. این باگ در بلاک‌چین‌های دیگر هم وجود داشت (زومیت).

- طبق گزارش‌های جدید فروش تیک تاک به مایکروسافت منتفی شد و در عوض شرکت اورکل با اپ چینی شریک می‌شود (مهر).

- به نقل از منابع آگاه، بایدو غول فناوری چینی در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه ۲ میلیارد دلاری است تا بتواند استارتاپ جدیدی در حوزه بیوتکنولوژی راه اندازی کند (دیجیاتو).

- درآمد شرکت‌های ابر چینی در دوران کرونا ۷۰ درصد افزایش یافت. درآمد شرکت‌های چینی بر خدمات ابری در سه ‌ماهه دوم سال جاری به رکورد بالایی دست یافته است که به دلیل افزایش استفاده از ابزارهای کسب‌وکار آنلاین در دوره شیوع ویروس کرونا بوده است. طبق گزارش‌ها درآمد شرکت‌های ابری در چین در چند ماه گذشته با ۷۰ درصد رشد مواجه بوده است (پیوست).

- گوگل پیشنهادهای سیاسی را از فیلد جستجو حذف می‌کند. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، گوگل سیاست‌های جدیدی را پیاده می‌کند تا از هرگونه جهت‌گیری سیاسی در نتایج جست‌وجو جلوگیری شود (زومیت).

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.