کد مطلب: ۷۲۷۲۰۱

مدیرعامل استارتاپ ترانوس به زندان محکوم شد

مدیرعامل استارتاپ ترانوس به زندان محکوم شد

مدیرعامل استارتاپ ترانوس در دادگاه خود به 135 ماه زندان و سه سال آزادی تحت نظارت محکوم شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ، «الیزابت هولمز»، مدیرعامل سابق و بنیان‌گذار استارتاپ خدمات سلامت و تجهیزات آزمایشگاهی ترانوس (Theranos) به دلیل کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران استارتاپ خود به بیش از 11 سال زندان محکوم شد. حکم هولمز تقریباً یک سال پس از آن صادر شد که او پس از یک ماه دادگاه، در چهار فقره کلاهبرداری مجرم شناخته شد.

به نقل از دیجیاتو، طبق گزارش‌های منتشر‌ شده، هولمز در مجموع به 135 ماه زندان و به گفته «الکسیس کینان» از Yahoo Finance، به سه سال آزادی تحت نظارت محکوم شده است. او باید در تاریخ 27 آوریل سال آینده میلادی (7 اردیبهشت 1402) خودش را برای اجرای حکم معرفی کند. علاوه بر این، هولمز به پرداخت غرامت نیز محکوم خواهد شد، اما قاضی «اد داویلا» گفته است که مبلغ آن در جلسه جداگانه‌ای تعیین خواهد شد.

مبلغ جریمه نقدی بنیانگذار ترانوس

به گزارش نیویورک تایمز، دادستان‌ها بیش از 800 میلیون دلار برای جبران خسارت 29 سرمایه‌گذار درخواست کرده بودند، اما در جلسه دادگاه، داویلا گفت که بازپرداخت براساس ضرر 121 میلیون دلاری به 10 سرمایه‌گذار خواهد بود.

پیش از صدور حکم، دادستان‌ها برای حبس 15 ساله او تلاش کرده بودند، در حالی که وکلای هولمز استدلال کردند که او نباید بیش از 18 ماه حبس خانگی داشته باشد. نیویورک تایمز در گزارش خود ذکر می‌کند که افسر مشروط او 9 سال حبس را توصیه کرده بود.

در طول دادگاه، وکلای هولمز تلاش کردند تا بنیان‌گذار ترانوس را به‌عنوان یک کارآفرین جوان و بی‌تجربه نشان دهند که واقعاً قصد فریب سرمایه‌گذاران یا مردم را نداشته است. هولمز نیز در طول شهادت خود، بسیاری از مشکلات شرکت خود را به گردن دیگران، از جمله شریک سابقش «رامش بالوانی» انداخت.

او همچنین ادعا کرد که بالوانی در طول رابطه عاشقانه‌شان علاو بر سوءاستفاده، او را در مورد اتفاقات ترانوس گمراه کرده است. بالوانی که مدیر ارشد عملیات بود و روی کارهای روزانه آزمایشگاه نظارت می‌کرد، در دادگاه جداگانه که اوایل سال جاری میلادی برگزار شده بود، به 12 فقره کلاهبرداری متهم شد. حکم او قرار است در دسامبر اعلام شود.

هولمز در زمان صدور حکم خود، ادعا کرد که متحدان تأثیرگذاری دارد که می‌توانند از او دفاع کنند. چندین سرمایه‌گذار سیلیکون‌ولی از جمله «تیم دریپر»، حامی اولیه ترانوس، با ارسال نامه‌های حمایتی خود از قاضی خواستند مجازات سبک‌تری را برای ترانوس در نظر بگیرد. «کوری بوکر»، سناتور نیوجرسی نیز از قاضی خواست که «حکم منصفانه و عادلانه‌ای» صادر کند. هولمز رهبری شرکتی را برعهده داشت که قول داد با انجام بیش از 240 آزمایش روی یک قطره خون، صنعت پزشکی را متحول کند.

توییتر موقتا تعطیل شد

توییتر طی بیانیه‌ای به کارمندان خود اعلام کرد که این شرکت به‌طور موقت بسته خواهد شد. همچنین گفت که این طرح باید فورا اعمال شود.

گفته می‌شود این تعطیلی تا روز دوشنبه، 21 نوامبر ادامه خواهد داشت. ایلان ماسک، مالک جدید توییتر دلیلی برای این حرکت خود ذکر نکرد.

این بیانیه درحالی منتشر شده که به‌نظر می‌رسد تعداد زیادی از کارکنان توییتر پس از دستور ایلان ماسک مبنی بر افزایش ساعت کاری و ترک شرکت، استعفای خود را از این شرکت اعلام کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «لطفا با خودداری از بحث درباره اطلاعات محرمانه شرکت در رسانه‌های اجتماعی، مطبوعات یا جاهای دیگر، به رعایت سیاست‌های شرکت ادامه دهید.»

گفته شده کارمندان توییتر با استفاده از هشتگ #LoveWhereYouWorked اعلام کردند که با تمام سختی‌هایی که در ترک کردن جایی که برای مدت‌های طولانی در آن کار کرده‌اند، وجود دارد، با توییتر خداحافظی می‌کنند.

یکی از کارمندان توییتر که تاکید داشت نامش فاش نشود اعلام کرد که پس از پایان این ماجراها احتمالا کمتر از 2 هزار نفر در توییتر باقی خواهند ماند. از طرفی بسیاری از کارمندان هم گفتند که تیم‌هایشان پس از این اتفاق کوچک‌تر شده است.

قبل از اینکه ایلان ماسک کنترل توییتر را به‌دست بگیرد، این شرکت حدود 7 هزار و پانصد کارمند داشت. همچنین گزارش شده است که اخیرا این شرکت هزاران کارگر قراردادی را استخدام کرده بود که بیشتر آنها نیز اخراج شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.