کد مطلب: ۶۷۹۱۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۵ راز موفقیت ایجاد هر کسب‌‌ و کار آنلاین/ از رقیب متمایز شوید!

۵ راز موفقیت ایجاد هر کسب‌‌ و کار آنلاین/ از رقیب متمایز شوید!

بنیان‌گذار فروشگاه اینترنتی پوشاک لیلی صورتی در آمریکا داشتن یک طرح تجاری مناسب را مهم‌ترین قدم در ایجاد یک کسب‌‌ و کار موفق می‌داند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنیان‌گذاران هر کدام از استارتاپ‌ها و کسب‌ و کارهای موفق در سراسر دنیا، دارای استراتژی‌ها و روش‌هایی هستند که سبب شده کسب‌‌ و کار آن‌ها رشد کند. بنیان‌گذار فروشگاه اینترنتی پوشاک لیلی صورتی در آمریکا؛ داشتن یک طرح تجاری مناسب را مهم‌ترین قدم در ایجاد کسب‌‌ و کار موفق می‌داند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی ، توری گربیگ در سال ۲۰۱۱ یک فروشگاه مد آنلاین Pink Lily را به عنوان یک فروشگاه eBay تأسیس کرد. امروزه، این کسب و کار، یکی از سریع‌ترین و محبوب‌ترین فروشندگان آنلاین در آمریکا است. اما چگونه و با چه راهکارهایی این استارتاپ شروع به رشد کرد؟

گربیگ، این زن ۳۵ ساله از چگونگی شروع به‌کار کسب و کار خود می‌گوید: «من و همسرم فروش لباس و لوازم جانبی را در بازارهای آنلاین از جمله eBay و Facebook تجربه کرده‌بودیم. مشتریان ما به سرعت از چند صد عضو به بیش از ۱۰ هزار نفر در مدت زمان بسیار کوتاهی افزایش یافت.

پس از آن متوجه شدم که می‌توانم اشتیاقم به لباس‌های مقرون‌به‌صرفه و ایجاد رابطه را با یکدیگر در یک کسب و کار ترکیب کنم. تا به زنان کمک کنم در انتخاب‌های مد خود احساس اطمینان کنند.

بدون بودجه یا اطمینان از آنچه که پیش‌رو بود، ریسک کردیم و اهداف بلندپروازانه‌ای را تعیین کردیم. پس از آن، روی استفاده از دانش بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی خود برای افزایش فروش خود تمرکز کردم. از سوی دیگر هم همسرم تخصص مالی خود را در ساختار کسب‌ و کار ترکیب کرد.

کار به جایی رسید که امروز، ما کسب‌ و کار آنلاین خرده‌فروشی مد، لیلی صورتی را به‌صورت تمام وقت اداره می‌کنیم. سال گذشته ما ۱۴۱ میلیون دلار فروش داشتیم و به طور متوسط ​​روزانه ۱۱ هزار کالا فروختیم.»

۵ گام اساسی برای موفقیت هر کسب‌‌ و کار آنلاین

گربیگ، موسس فروشگاه اینترنت لیلی صورتی می‌گوید که مهم‌ترین قدمی که در اوایل برای موفقیت برداشتم ایجاد یک طرح تجاری بود.

به عقیده این بنیان‌گذار نیازی نیست که طرح یک کسب‌و‌کار کامل باشد. برای ایجاد یک کسب‌ و کار باید انتظار داشت که در این مسیر تغییراتی ایجاد کرد. او در ادامه از پنج عنصر اساسی برای موفقیت طرح یک کسب‌ و کار می‌گوید:

۱. ارزش پیشنهادی و رقبای کلیدی کسب‌‌ و کار

«بسیار ضروری است که ارزش پیشنهادی خود را شناسایی و تقویت کنید. یا دلیلی که مشتریان می‌خواهند از شما در مقابل شرکت دیگری خرید کنند. اما ارزش پیشنهادی چیست؟

قبل از شروع به کار لیلی صورتی، من بسیار در بازار خرده فروشی غوطه‌ور بودم. چرا که هر فرصتی که برای من ایجاد می‌شد به فروشگاه‌های آنلاین سر می‌زدم و آن‌ها را مورد بررسی کامل قرار می‌دادم.

در این بررسی‌ها متوجه شدم که گزینه‌های زیادی در خرید آنلاین پوشاک برای زنان وجود ندارد. یعنی انتخابی نیست که هم مد روز و هم مقرون به‌صرفه باشد. می‌دانستم که می‌توانم به رفع این نیاز کمک کنم. این مورد پایه و اساس یعنی ارزش پیشنهادی لیلی صورتی بود.»

۲٫ یافتن مشتریان ایده‌آل کسب‌‌ و کار

«در مرحله بعد از طرح تجاری، باید در یافتن مشتری ایده‌آل کسب و کار خود تلاش کنید. تلاش برای اینکه هرچه عمیق‌تر مشتریان را بشناسید اهمیت زیادی دارد. به این معنی که باید درک اساسی از فرآیند تصمیم‌گیری و چالش‌های روزانه مشتری را کسب کنید. چرا که با شناخت عمیق‌تر او بهتر می‌توانید به نیازهایش پاسخ دهید.

بهتر است که برای پیدا کردن مشتری ایده‌آل کسب و کار خود، برخی سوالات را از خود بپرسید، مانند اینکه دقیقا قصد دارید چه کسی را هدف قرار دهید؟ چرا آنها به محصولات شما علاقه‌مند هستند؟ یک روز عادی برای آنها چگونه به نظر می‌رسد؟ چه چیزی آنها را خوشحال می‌کند؟ چه چیزی آنها را ناامید می‌کند؟ وضعیت مالی آنها چگونه است؟ به عنوان مثال، خریدهای معمولی آن‌ها چیست و چقدر برای آن اقلام هزینه می‌کنند؟

در فروشگاه لیلی صورتی، ما می‌دانیم که مشتریان ما به دنبال چه طرح‌هایی و گزینه‌های با کیفیت با قیمت‌های قابل دسترس و طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها هستند. همچنین؛ معمولا مشتریان ما دوست دارند در محصولاتی که ارائه می‌دهیم مشارکت داشته باشند.»

۳٫ قوی‌ترین تمایز با رقیب‌های موجود در بازار

«چه چیزی شما را از سایر برندها متمایز می‌کند؟ چگونه بهتر به مشتری ایده آل خود خدمت می‌کنید؟ هنگامی که درک کاملی از آنچه شما را متمایز می‌کند به دست آورید، هسته اصلی تجارت خود را کشف خواهید کرد.

متمایز کننده شما ممکن است در نهایت به کانون اصلی استراتژی بازاریابی و حضور آنلاین شما تبدیل شود. ویژگی‌ای که لیلی صورتی را از سایر برندها متمایز می‌کرد این بود که بسیاری از اقلام ما زیر ۵۰ دلار بودند.»

۴٫ آماده شدن کسب‌‌ و کار برای پذیرش و رشد سریع

«برای ایجاد یک کسب‌‌ و کار مقیاس‌پذیر که باعث می‌شود افراد برای خرید بیشتر برگردند، باید فرض کنید که در به‌دست‌آوردن مشتریانی که برای اولین بار هستند، بسیار موفق خواهید بود. سپس، یک استراتژی براساس آن فرض ایجاد کنید.

به عنوان مثال برای علاقه‌مند کردن مشتریان برای خرید دوباره از فروشگاه و استفاده از خدمات از خود بپرسید که چگونه به همه مشتریان خود خدمات مکرر ارائه می‌دهید؟ یا چگونه از علاقه و وفاداری مشتری برای ایجاد بیشتر ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنید؟»

۵٫ استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای توسعه و رشد کسب‌‌ و کار آنلاین در دنیایی امروزی تاثیرات فراوانی دارد. چرا که این شبکه‌ها دارای کاربران زیادی هستند. حتی در شیوه‌های بازاریابی دیجیتال به استفاده از شبکه‌های اجتماعی تاکید فراوانی می‌شود. پنجمین رکنی که گربینگ به آن اشاره می‌کند، شبکه‌های اجتماعی است.

«رسانه های اجتماعی برای رشد و موفقیت Pink Lily بسیار ارزشمند بوده‌اند. ما از همان ابتدا از پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک برای ارتباط مستقیم با مشتریان استفاده می‌کردیم.»

این روزها، ایجاد یک کسب‌ و کار دغدغه بسیاری از افراد در سراسر جهان است. اما موفقیت هر کسب‌ و کار به ویژه اگر به صورت آنلاین فعالیت می‌کند، به روش‌ها، ترفندها، راهکارهای مناسب و اساسی نیاز دارد. افراد با استفاده از تجربه‌های بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها و کسب‌ و کارهای موفق، می‌توانند به دانش مورد نیاز دست یابند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.