کد مطلب: ۴۵۳۳۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کلاهبرداری پیامکی به بهانه طرح ریجیستری! / کسانی که به تازگی موبایل خریده‌اند مواظب باشند

کلاهبرداری پیامکی به بهانه طرح ریجیستری! / کسانی که به تازگی موبایل خریده‌اند مواظب باشند

پیامکی به منظور کلاهبرداری از کسانی که به تازگی تلفن همراه خریده‌اند ارسال شده که قصد خالی کردن حساب بانکی کاربر را داشته است، تاکنون گزارش‌های زیادی مبنی بر این کار شده اما جلوی آن گرفته نشده و همچنان ادامه دارد.

«تلفن همراه شما رجیستر نشده و بزودی شبکه آن قطع میشود. جهت جلوگیری کد IMEI تلفن خود را در تارنمای زیر ثبت کنید. hamta.digital»

به تازگی پیامکی اخطارآمیز مبنی بر «قطع رجیستری تلفن همراه» به برخی از خریداران گوشی تلفن ‌همراه ارسال شده است.

یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز در این خصوص گفت:«روی لینک که می‌زنم وارد سامانه نمی‌شه وقتی هم که وارد میشه تقاضای وجه۲۵۰۰ تومان پول میکنه اما نمی‌توانم پول را واریز کنم»

پس از حدود ۲۴ ساعت پیامک دیگری با این مضمون برای این مخاطب ارسال شده است: «هموطن گرامی، پیامک ارسالی با محتوای «فعالسازی دستگاه تلفن همراه برای جلوگیری از قطع شبکه موبایل» جعلی و به قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شما بوده است، در صورت ورود به سایت معرفی شده. سریعا نسبت به تغییر رمزهای کارت(بویژه رمز دوم) خود اقدام نمایید».

طبق تجربه دیگر کاربران این پیامک کلاهبرداری است و اگر رمز دوم کارتی که حین پرداخت مبلغ وارد می‌شود رمز ثابت باشد کلاهبردار اقدام به خالی کردن حساب می‌شود؛ اما اگر رمز مشتری پویا باشد امکان کلاهبرداری وجود ندارد.

همچنین مدیریت مرکزی سامانه همتا اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر کرده که بر اساس آن، سایت رسمی سامانه همتا « hamta.ntsw.ir » و سایت اطلاع‌رسانی همتا « hamtainfo.ntsw.ir » بوده و هر آدرس دیگری تحت عناوینی غیر این دو نامعتبر است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است، سامانه همتا برای انجام فرآیندهای فعالسازی تلفن همراه هیچ وجهی دریافت نمی‌کند و انجام تمامی مراحل ثبت نام در این سامانه رایگان است.

هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه ، از طریق سرشماره پیامکی«HAMTA»انجام می‌گیرد. همچنین در صورت دریافت هرگونه پیامک با محتوای مشکوک، می‌توانید موضوع را با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در ۷ روز هفته طرح نمایید.

بنابراین هر کسی که این پیامک را دریافت می‌کند نباید وارد سامانه شود و اگر به اشتباه وارد این سامانه شد باید رمز کارت اعتباری خود را به رمز پویا تبدیل کنند.

رسانه‌های مختلفی در زمان‌های متفاوت به این موضوع پرداخته‌اند اما هنوز جلوی این کار گرفته نشده و احتمالا کسانی که رمز کارت اعتباری خود را پویا نکرده‌اند دچار مشکلاتی شده باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.