کد مطلب: ۵۱۹۹۹۱

در نشست خبری شتابدهنده مجازی وینوهاب بیان شد:

کمبود منتور واقعی؛ ضعف بزرگ اکوسیستم استارتاپی

کمبود منتور واقعی؛ ضعف بزرگ اکوسیستم استارتاپی

شتابدهنده مجازی وینوهاب می‌خواهد شرایط را برای ارائه همه خدمات مورد نیاز یک استارتاپ به صورت غیرحضوری فراهم کند. به گفته مدیرعامل این مرکز، یکی از ضعف‌های اصلی اکوسیستم استارتاپی کمبود منتور واقعی است و در وینوهاب، خود استارتاپ‌ها به منتورها امتیاز می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرتضی دانش، مدیرعامل شتابدهنده مجازی وینوهاب با اشاره به کمبود منتور واقعی در اکوسیستم استارتاپی و چالش‌های دسترسی به مربیان و راهنمایان موجود گفت: این مجموعه تلاش می‌کند که دسترسی استارتاپ‌ها را به منتورها تسهیل کند و امکان امتیازدهی به آنها را نیز فراهم کرده است.

او در یک نشست خبری که امروز به مناسبت رونمایی از این شتابدهنده مجازی برگزار شد، در پاسخ به پرسش تجارت‌نیوز در مورد ضعف منتورینگ در اکوسیستم استارتاپی و معیارهای انتخاب منتورها گفت: وینوهاب هیچ محدودیتی را برای ثبت‌نام افراد فعال در این حوزه در نظر نگرفته است و بهترین منبع برای ارزیابی فعالیت منتورها را خود استارتاپ‌ها می‌داند.

دانش افزود: بر این اساس، استارتاپ‌ها می‌توانند با توجه به تاثیری که راهنمایی‌های هر منتور بر فعالیت آنها می‌گذارد، به او امتیاز دهند و به این ترتیب رده‌بندی این افراد در سایت مشخص می‌شود.

به گفته مدیرعامل شتابدهنده مجازی وینوهاب، همکاری ۹۰ منتور با این شتابدهنده قطعی شده است و بخشی از خدمات آنها به صورت «آنلاین آفلاین» است؛ به این معنا که ویدئوهای آموزشی از آنها ضبط می‌شود و در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد.

ارائه مجازی همه خدمات

دانش، در مورد این شتابدهنده توضیح داد که همه خدمات آن از جمله ثبت‌نام، دوره پیش‌شتابدهی، شتابدهی، انعقاد قرارداد و جذب سرمایه، به صورت مجازی انجام می‌شود.

به گفته او، خدمات وینوهاب علاوه بر مناطق مختلف ایران، در دیگر کشورهای فارسی‌زبان نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

دانش بیان کرد: این شتابدهنده مجازی، محدودیتی در پذیرش استارتاپ‌ها ندارد اما تمرکز آن بر تیم‌هایی قرار دارد که امکان صادرات محصول داشته باشند یا در حوزه معدن فعالیت کنند.

به گفته او، وینوهاب آمادگی ارائه خدمات به دیگر شتابدهنده‌ها و همچنین سرمایه‌گذاران را دارد.

مراسم اصلی رونمایی از این شتابدهنده، فردا دوشنبه ۱۸ اسفند برگزار می‌شود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.