کد مطلب: ۷۳۰۴۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گلکسی S۲۳ سامسونگ رقیب آیفون ۱۴ می‌شود

گلکسی S23 سامسونگ رقیب آیفون 14 می‌شود

سری گلکسی S23 سامسونگ به دلیل استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌تواند به رقیبی جدی برای آیفون 14 اپل تبدیل شود. چراکه این تراشه عملکرد گوشی اندرویدی را بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تاکنون مشخص نشده که سامسونگ برای سری گلکسی S23 چه قابلیت‌های جدیدی را در نظر گرفته، چراکه در حال حاضر جزئیات ناشناخته زیادی وجود دارد. اما براساس آنچه تا الان افشا شده به نظر می‌رسد که مجموعه جدید گوشی‌های سامسونگ قدرتمندتر از همیشه ظاهر شده‌اند.

تجربه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صیقلی و سازگار، پردازش کارآمد و عمر باتری قابل اعتماد در گوشی‌های نسل جدید آیفون باعث شده که بسیاری از افراد گمان کنند اپل در مقایسه با سامسونگ بهتر عمل کرده است. اما اگر سامسونگ اسنپدراگون 8 نسل 2 را سری گلکسی S23 به‌کار بگیرد، به رقیبی جدی برای آیفون 14 اپل تبدیل می‌شود.

به گزارش phonearena ، سازنده تراشه اسنپدراگون با عرضه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در سال 2021، تغییرات اساسی در بازاریابی انجام داد. به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای کوالکام برای سال 2022، تفاوت بزرگی در کارایی گوشی‌های با باتری‌های کوچک و نمایشگر بزرگ، مانند گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4، در مقایسه با نسل‌های قبلی‌شان ایجاد کرد. حالا با رونمایی از اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌تواند تاریخ گوشی‌های اندرویدی را تغییر دهد.

کارشناسان معتقدند که ممکن است اسنپدراگون نسل جدید بهترین تراشه‌ای باشد که تاکنون تجربه کرده‌اند. استفاده از این تراشه در سری گلکسی S23 سامسونگ نیز تجربه راحت‌تری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

گلکسی S23 تاریخ عملکرد اندروید را دگرگون می‌کند؟

براساس اعلام سامسونگ، یک اسنپدراگون 8 نسل 2 تمام مدل‌های گلکسی اس 23 در سراسر جهان را تامین می‌کند و به مشکلات بی‌شماری تراشه‌های اگزینوس پایان می‌دهد.

گلکسی S23 آماده مطابقت با عملکرد A15 Bionic است. اسنپدراگون 8 نسل 2 به A16 Bionic اپل نزدیک می‌شود و در عین حال تاریخ اندروید را دگرگون می‌کند. زیرا گلکسی اس 23 مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 نه تنها نسبت به تراشه‌های قدیمی‌تر اگزینوس و کوالکام پیشرفت چشمگیری خواهد داشت، بلکه می‌تواند با A15 Bionic خود اپل که در آیفون 14 و آیفون استفاده می‌شود مطابقت داشته باشد.

اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام با 1465 تک هسته‌ای و 5180 چند هسته‌ای اکنون قرار است برای اولین بار در تاریخ از پرچمدار اپل یعنی آیفون 14 پیشی بگیرد.

با 1725 تک هسته‌ای و 4635 چند هسته‌ای، A15 Bionic اپل در آیفون 13 پرو و ​​آیفون 14 ممکن است کمی عقب‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی اس 23 باشد.

برای ثبت، تراشه A16 Bionic که آیفون 14 پرو را تامین می‌‌کند دارای امتیاز تک هسته‌ای 1875 و امتیاز چند هسته‌ای 5375 است که آن را در صدر زنجیره غذایی قرار می‌دهد.

شایان ذکر است، اگرچه به نظر می‌رسد اسنپدراگون 8 نسل 2 به اندازه تراشه A15 قدرتمند است، اما از آنجایی که تراشه A15 بسیار قدیمی‌تر است، قدرت زیادی مصرف می‌کند.

از سوی دیگر، اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام براساس استاندارد 4 نانومتری TSMC است. در حالی که پردازنده اپل روی فرآیند 5 نانومتری TSMC ساخته شده است. بنابراین، از نظر تئوری، زمانی که اپل آماده تغییر دنده جدید شد، آیفون 15 پرو آینده احتمالاً بسیار قوی‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 2 عمل خواهد کرد.

روزگار سخت سامسونگ در مقابل شیائومی

این در حالیست که اسنپدراگون 8 نسل 2 فقط برای سامسونگ رزرو نشده است. در واقع، بسیاری از دیگر سازندگان گوشی‌های اندرویدی از جمله شیائومی در حال حاضر از تراشه تغییردهنده بازی کوالکام در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کنند!

در نهایت، لازم به یادآوری است که اسنپدراگون 8 نسل 2 برای سامسونگ رزرو نشده است. در واقع، بسیاری از دیگر سازندگان گوشی های اندرویدی در حال حاضر از تراشه تغییردهنده بازی کوالکام در گوشی های پرچمدار خود استفاده می‌کنند!

در واقع، اولین گوشی‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 در 22 نوامبر معرفی شدند که شامل پرچمداران جدید Vivo یعنی X90، X90 Pro و X90 Pro+ می‌شوند. البته این‌ گوشی‌ها در حال حاضر فقط در چین در دسترس هستند و انتظار می‌رود تا 2 تا 3 ماه دیگر در سطح جهانی عرضه شوند.

انتظار می‌رود وان پلاس، موتورولا، سونی، اوپو و غیره نیز در ماه‌های آینده پرچم‌دارهای مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 را عرضه کنند، اما رقابت اصلی سامسونگ با سری شیائومی 13 است.

شیائومی 13 همچنین دارای سنسور 1 اینچی Sony IMX 989 که می‌تواند شانس بیشتری در بازارهای جهانی نسبت به رقبای خود داشته باشد.

به‌طور کلی آیا سامسونگ بالاخره فراتر از خود رفته و جایگاه خود را به عنوان سازنده تلفن‌های اندرویدی با سریع‌ترین، کارآمدترین و مطمئن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار تثبیت کرده است؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.