کد مطلب: ۳۱۹۴۶۲

گفتگوی تجارت‌نیوز درباره یک موفقیت استارتاپی:

۵ سال در دره مرگ دست و پا زدیم!

5 سال در دره مرگ دست و پا زدیم!

سعید حسینی یکی از سردمداران ورود به دنیای کسب‌و‌کارهای اینترنتی است و سال 83 زمانی که کمتر کسی آینده‌ای استارتاپی برای مشاغل پیش‌بینی می‌کرد وارد دنیایی شد که به قول خودش پنج سال در دره مرگش دست و پا زد و در انتها به موفقیتی که برایش برنامه‌ریزی کرده بود، رسید.

مدیر فروشگاه آنلاین لیون‌کامپیوتر در گفتگو با تجارت‌نیوز، صحبت‌هایش را با فلش بکی به گذشته شروع می‌کند و می‌گوید: تعریف موفقیت برای همه متفاوت است و هر کسی تعریف مشخص و خاصی از موفقیت دارد. سال 83 بود که موقعیتی را شناسایی کردم. موقعیتی که هر کسی با آن آشنا نبود. همان زمان بود که حس کردم مردم به سمت اینترنت هجوم می‌برند. به این نتیجه رسیدم که بهتر است از همین مسیر بگذرم. وارد میدان عمل و دنیای اینترنت شدم و بدون هیچ تجربه وآشنایی با فروش‌های اینترنتی، تصمیم گرفتم فروش آنلاین را استارت بزنم.

سال 85 سرمایه‌ام منفی شد

حسینی صحبت‌هایش را با رسیدن به نکته منفی مالی ادامه می‌دهد: محصولاتم را از طریق وب می‌فروختم و سعی می‌کردم آنچه که در ذهنم دارم را پیاده کنم. سرم به کار خودم بود و فقط به فکر پیاده‌سازی ایده‌هایم بودم. یک روز سرم را بلند کردم و متوجه شدم تمام سرمایه‌ام را باخته‌ام! کل مبلغ دارایی‌ام به منفی رسیده بود.

سختی‌های زیادی کشیدم و حدود پنج سال طول کشید تا اشتباهاتم جبران شود و به جایی برسم که بار منفی مالی به مثبت تبدیل شود. یک جورهایی دقیقا پنج سال در دره مرگ دست‌و‌پا زدیم تا توانستیم نجات پیدا کنیم.

حسینی در جواب سوال تجارت‌نیوز مبنی بر علت و دلایل زمین خوردن لیون‌کامپیوتر در سال 85 و بازگشت قدرتمندانه‌اش از سال 90 می‌گوید: بزرگ‌ترین اشتباه من در آن زمان این بود که غرق در کارم بودم. به جای اینکه به جامعه جهانی فکر کنم و رقبای جهانی‌ام را بشناسم سرم در کار خودم بود. نه رقبایم را می‌دیدم و نه حتی یک درصد به جهانی شدن فکر می‌کردم.

وی اضافه می‌کند: تنها مساله‌ای که در ذهن من جریان داشت، پیاده‌کردن ایده‌های ذهنی‌ام بود. یک درصد به اینکه مشتری چه می‌خواهد فکر نمی‌کردم؟ بعد از شکست سال 85 بود که بعد از پنج سال تلاش سخت و شبانه‌روزی آرام‌آرام شکست مالی‌ام با شناخت دقیق مشتریان و فراهم کردن نیازهای آنها جبران شد و لیون‌کامپیوتر از نو سرپا شد.

حسینی در انتهای صحبت‌هایش از برنامه‌های آینده لیون‌کامپیوتر می‌گوید و ادامه می‌دهد: امروز سهم لیون‌کامپیوتر از فروش بازار شش درصد است. اما در بیزینس پلن ما رسیدن به نقاط بالاتر از این صحبت‌ها خودنمایی می‌کند. طبق برنامه‌ای که برای آینده داریم 30 درصد از سهم فروش بازار از آن ما خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.