حجم ویدیو: ۱۵.۶۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۳۶ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

سهم انرژی سبز در سال ۲۰۲۲ چقدر بود؟

تنها افزایش سهم استفاده از انرژی سبز در جهان نیست که سال ۲۰۲۲ را منحصر به فرد می‌کند. جنگ اوکراین در این سال بشر را با ابعاد مختلف مسئله انرژی مواجه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگر چه سال 2023 با اخبار خوشی از انرژی سبز همراه بود اما گزارش‌ها نشان می‌دهد، اقدامات جهانی برای توقف تغییرات آب و هوایی از اهداف سازمان ملل عقب‌تر است.

محققان بر این باورند که سال 2022 در این میان یک نقطه عطف بوده سالی که به خاطر جنگ اوکراین، موضوع انرژی سبز نه فقط به خاطر قیمت آن بلکه به دلایل سیاسی به یکی از چالش‌های بشر بدل شد. اهمیت سال 2022 به عنوان نقطه تغییر و عطفی بر معاملات جهانی بازار انرژی و بینش انسان به این مقوله تا جایی‌ست که اِمبِر، یک اتاق فکر مستقل در حوزه انرژی به تازگی در گزارشی از این سال به عنوان سالِ اوج تقاضای جهانی برای انرژی یاد کرده است.
آمارها نشان می‌دهد که کربن‌زدایی انرژی در حوزه برق، زمانی موفق خواهد بود که تولید برق از انرژی سبز همچون انرژی بادی، خورشیدی و هسته‌ای به بیشترین میزان خود برسد. در سال 2022، 39 درصد از برق مورد نیاز جهان از طریق راکتورهای هسته‌ای تامین شده که رکوردی در نوع خود به حساب می‌آید و نشان می‌دهد همچنان بزرگترین منبع سوخت غیرفسیلی در جهان، این انرژی است.

جنگ اوکراین بسیاری از دولت‌ها را وادار کرد تا در مورد واردات انواع سوخت‌های فسیلی تجدیدنظر کنند و این امیدواری وجود دارد که عصر جدیدی با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت برق داشته باشیم.
در حال حاضر شبکه‌ ادغام شده‌ای از انرژی بادی و خورشیدی در آسیا به وجود آمده و پیش بینی شده که انرژی‌های پاک و سبز در سراسر جهان افزایش یابند؛ چیزی شبیه به تجربه چین، ژاپن و هند که پنج ژنراتور بادی و خورشیدی منحصر به فرد را به عنوان نمادی از توجه کشورشان به انرژی سبز راه‌اندازی کرده اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.