کد مطلب: ۸۹۳۰۴۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

کشاورزان اروپایی: دولت‌ها ما را نابود می‌کنند!

کشاورزان اروپایی: دولت‌ها ما را نابود می‌کنند!

کشاورزان در آلمان و فرانسه در اعتراض به کاهش بودجه دولت برای بخش کشاورزی دست به اعتراض زدند. آنها معتقدند که سیاست دولت‌ها در حال نابودی آنها است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کشاورزان در برخی کشورهای اروپایی در اعتراض به کاهش بودجه دولت برای بخش کشاورزی دست به اعتراض زدند. این اعتراضات بخشی از اعتراضات گسترده‌تری است که در سراسر قاره سبز در حال وقوع است، زیرا دولت‌ها به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از کشاورزی هستند.

کشاورزان از سراسر آلمان تراکتورهای خود را در اعتراض به حذف یارانه سوخت به مرکز برلین بردند. انتظار می‌رود حدود سه هزار کشاورز با صدها تراکتور در گردهمایی در اطراف دروازه نمادین براندنبورگ حرکت کنند.

چرا کشاورزان آلمانی اعتراض می‌کنند؟

به نقل از یورونیوز، اعتراضات کشاورزان آلمانی علیه طرح دولت برای حذف امتیازات مالیاتی و یارانه‌هایی است که کشاورزان در حال حاضر از آن بهره‌مند می‌شوند. دولت می‌گوید: «این اقدامات باید به محافظت از اقلیم کمک کند.»

بر اساس این طرح، کشاورزان دیگر از معافیت مالیاتی برای گازوئیلی که در حین کشاورزی استفاده می کنند، برخوردار نمی‌شوند و همچنین معافیتی نیز از مالیات خودرو برای وسایل نقلیه کشاورزی دریافت نمی‌کنند.

کشاورزان به این تغییرات انتقاد دارند و می‌گویند این امر هزینه‌های آنها را بالا می‌برد. ضمن اینکه توانایی آنها را برای رقابت با کشاورزان در دیگر کشورها کاهش می‌دهد.

انتقادات از داخل دولت آلمان

اعتراضات کشاورزان آلمانی همچنین با انتقاد از داخل ائتلاف حاکم مواجه شده است. حزب دموکرات آزاد (FDP)، یکی از اعضای ائتلاف می‌گوید: «که طرح‌های لغو معافیت‌های مالیاتی را وتو می‌کند.»

کریستین دور رهبر گروه پارلمانی FDP، می‌گوید: «گروه پارلمانی FDP بار سنگین بر روی مشاغل کشاورزی را قابل قبول نمی‌داند. اغلب مردم بدون توجه به پیامدهای اجتماعی و اقتصادی، در مورد یارانه‌های ظاهراً مضر برای آب‌وهوا صحبت می‌کنند.»

او در ادامه بیان کرد: «بیش از همه، کشاورزان ما به شرایط رقابتی منصفانه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نیاز دارند. این دقیقاً همان چیزی است که در صورت اجرای برنامه‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.»

حتی جم اوزدمیر وزیر کشاورزی نیز به این طرح اعتراض کرده و گفته است که کشاورزان هیچ جایگزینی برای دیزل ندارند.

اوزدمیر می‌گوید: «باید در برخی هزینه‌ها پس‌انداز کرد اما به گونه‌ای که مردم با برنامه‌ها همراهی کنند و کشاورزان کسانی هستند که به ما غذا می‌دهند. این کاهش‌ها بار سنگینی بر بخش وارد می‌کند.»

علاوه بر کشاورزان آلمانی، کشاورزان فرانسوی نیز به سیاست‌های دولت خود اعتراض کردند.

چرا کشاورزان در فرانسه اعتراض می‌کنند؟

کشاورزان خشمگین فرانسوی چند روزی است که از تراکتورهای خود برای ایجاد موانع جاده‌ای و ترافیک در سراسر فرانسه استفاده می‌کنند. آنها همچنین زباله‌های بدبوی کشاورزی را در دروازه‌های ادارات دولتی ریختند.

خشم آنها ناشی از ترکیبی پیچیده از سیاست‌های مختلف و کاهش بودجه است، از جمله حذف یارانه‌های پیشنهادی برای سوخت دیزل کشاورزی، هزینه‌های اضافی برای مصرف آب و ممنوعیت‌های مربوط به آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها که توسط توافق سبز اتحادیه اروپا هدایت می‌شود.

آنها می‌گویند که اتخاذ سیاست‌های متناقض باعث شده است تا صنعت کشاورزی در تلاش برای کاهش اثرات زیست‌محیطی کشاورزی و در عین حال افزایش تولید مواد غذایی باشد.

دولت مجموعه‌ای از اقدامات را اعلام کرد که به گفته کشاورزان به طور کامل به خواسته‌های آنها رسیدگی نمی‌کند. این موارد شامل آسان کردن برخی روش‌های فنی و پایان تدریجی مالیات سوخت دیزل برای خودروهای کشاورزی است.

گابریل آتال نخست وزیر جدید فرانسه می‌گوید: «کشاورزان در موقعیت دشواری قرار دارند. از یک طرف می‌گوییم به کیفیت نیاز داریم و از طرف دیگر قیمت‌های همیشه پایین‌تر را می‌خواهیم.»

وی در ادامه بیان کرد: ـآنچه در خطر است یافتن راه حل‌هایی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است، زیرا ما به کشاورزان خود نیاز داریم.»

او قول داد که تصمیمات دیگری در هفته های آینده برای رسیدگی به نگرانی های کشاورزان اتخاذ شود.

پیامدهای کاهش بودجه دولت برای کشاورزان

افزایش هزینه‌های تولید

کاهش معافیت‌های مالیاتی و یارانه‌ها، می‌تواند هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی را برای کشاورزان افزایش دهد و به گرانی مواد غذایی برای مصرف‌کنندگان شود.

کاهش رقابت‌ پذیری

کشاورزان آلمانی می‌گویند که کاهش بودجه دولت آنها را در مقایسه با کشاورزان در سایر کشورهای اروپایی که از معافیت‌های مالیاتی و یارانه‌های مشابهی برخوردار هستند، غیررقابتی می‌کند. این امر می‌تواند منجر به کاهش تولید داخلی و افزایش واردات مواد غذایی شود.

افزایش نابرابری

کاهش بودجه دولت می‌تواند تأثیرات نامطلوبی بر کشاورزان کوچک و خرده مالکان داشته باشد. این کشاورزان اغلب از معافیت‌های مالیاتی و یارانه‌ها برای جبران هزینه‌های بالای تولید استفاده می‌کنند.

راهکارهای احتمالی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

تغییر در شیوه‌های کشاورزی

کشاورزان می‌توانند با تغییر در شیوه‌های کشاورزی خود، مانند استفاده از روش‌های آبیاری کارآمدتر، استفاده از کودهای شیمیایی کمتر و کشت محصولاتی که انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتری دارند، به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کنند.

توسعه فناوری‌های جدید

فناوری‌های جدیدی مانند کشاورزی دقیق و تولید انرژی خورشیدی و بادی می‌توانند به کشاورزان در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کنند.

حمایت مالی از کشاورزان

دولت‌ها می‌توانند از کشاورزان برای اجرای تغییرات لازم برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حمایت مالی کنند.

این راهکارها به کشاورزان کمک می‌کنند تا به اهداف زیست محیطی خود دست یابند و در عین حال، هزینه‌های آنها را افزایش ندهند و امنیت غذایی را نیز تضمین کنند.

اعتراضات کشاورزان نشان دهنده چالش‌هایی است که دولت‌ها در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از بخش کشاورزی با آن مواجه هستند. این اعتراضات همچنین نشان می‌دهد که حتی ائتلاف های حاکم نیز ممکن است در مورد چگونگی دستیابی به این اهداف با یکدیگر اختلاف داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.