کد مطلب: ۴۱۲۵۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش‌های مردمی به یارانه بنزین / فعلا ۳۰۵ هزار نفر اعتراض کردند

اولین واکنش‌های مردمی به یارانه بنزین / فعلا 305 هزار نفر اعتراض کردند

طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه یارانه سوخت به 60 میلیون نفر پرداخت شده اما با پایان مرحله سوم بسیاری از مردم اعلام کرده‌اند که این یارانه را دریافت نکرده‌اند و نسبت به آن اعتراض دارند، 305 هزار نفر در روز اول درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه و اطلاعیه‌ای که وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر کرد، کسانی که یارانه انرژی را دریافت نکرده‌اند و خود را مشمول آن می‌دانند از ساعت هشت روز گذشته با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به کد دستوری #۶۳۶۹* درخواست خود را اعلام کنند.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ دیروز عصر در ارتباط زنده با شبکه خبر اعلام کرد: تاکنون ۳۰۵ هزار نفر در سامانه دستوری #۶۳۶۹* که از ابتدای روز یکشبنه شروع به‌کار کرد ثبت‌نام کرده و خواستار دریافت کمک معیشتی شدند.

به گفته حسین میرزایی 10 روز مهلت برای ثبت تقاضای دریافت کمک هزینه معیشتی در سامانه یاد شده در نظر گرفته شده است.

در همان ساعات ابتدایی آغاز به کار این کد دستوری در روز گذشته، بسیاری از مخاطبان تجارت‌نیوز خبر دادند که کد دستوری فعال نیست.

حامد شمس، مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص این مشکل برای کد دستوری گفت: مشکل کد دستوری برای کسانی است که از اپراتور همراه اول استفاده می‌کنند و این مشکل برای دیگر اپراتورها مثل ایرانسل و رایتل وجود ندارد.

جامعه هدفی که دولت برای واریز یارانه سوخت در نظر گرفته است مورد اعتراض بسیاری از مردم است که اظهارات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در این جا می‌خوانید:

« اینجا من کسایی رو میشناسم که حساب میلیاردی دارن به اونا یارانه رسیده ولی برای ما هنوز خبری نیست»

«به من که کارگر هستم و با همسر و فرزندم در خونه اجاره ای سکونت دارم و ماشین هم ندارم واریز نشده :((»

«دروغه من خیلی هارو که در دهک پایین قرار دارند پرسیدم واریز نشده کمتر به مردم دروغ بگید ،با کد دستوری هم که اعلام کردی وارن نمیشه ، سرکاریه»

«۵۰۰ هزار تومان کرایه خونه میدم و خودمم تازه کار پیدا کردم و هیچ بیمه ای هم ندارم.. برای من واریز نشده اونوقت ما میشیم دهک پر درآمد جامعه»

«برای ما کارمندان واریز نشده برای هر ۱۰خانوار ایرانی یک خانوار واریز شده چطور میگن ۶۰ میلیون فکر نکنم برای ۵ میلیون نفر واریز کرده باشند»

«تو اداره ما که همه در یک مجموعه کار میکنیم عده‌ای یارانه پرداخت کردند و تعدادی پرداخت نشده ! معلوم نیست ملاک پرداخت یارانه برچه اساس و معیاری سنجیده میشود.»

«برای من ریخته نشده که یک حقوق کارگری میگیرم و تازه ازدواج کردم. بنزین رو گرون کردن. این کمک هزینه رو هم که پرداخت نکردن. حالا باید بدوییم دنبالشون که ماهی ۱۰۰ تومانمون رو قطع نکنن»

«من یک فرهنگی باز نشسته هستم با دو فرزند دانشجو و یک فرزند محصل فقط یک سال یارانه گرفتیم بدون دلیل قطع کردن نه سهام عدالتی و حالا هم این یارانه بنزین شاملم نشده مگر من یک شهروند ایرانی نیستم باید به کی , کجا , کدام سایت , کدام آدرس اعتراض کنم که کسی جوابم را بدهد»

تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت یارانه سوخت پس از افزایش 200 درصدی قیمت بنزین در روز 24 آبان ماه امسال آغاز شد، این یارانه در سه مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. به گفته محمدباقر نوبخت در پایان مرحله سوم به ۶۰ میلیون نفر معادل ۱۸ میلیون خانوار پرداخت شده است.

واکنش‌های بیشتر را در کامنت‌های گزارش تجارت‌نیوز از آخرین خبر از یارانه بنزین ببینید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با نام خدا ؛ ایا توان مالی من معلم بازنشسته با این هزینه های سرسام اور زندگی و با داشتن یک پراید ۸۴ ؛ با توان مالی اون افرادی که حقوق های نجومی دریافت میکنند و ماشین های خارجی میلیاردی سوارند با ویلاهای اشرافی و خانه های انچنانی میلیاردی در یک حد هستیم ؟ارزش تمام ثروت و دارایی افرادی مثل من ؛ ارزش شیشه چراغ خطر ماشین اون افراد را ندارد ؛ پس کدام عدالت و انصافی این دو قشر جامعه را در یک سبد قرار میدهد و هردو را محروم از بسته حمایتی مینماید ؛ ایا امکانات زندگی هردو قشر یکسان است ؟؟ خدا به این کارشناسان و دست اندرکاران نجومی بگیر امور انصاف بدهد ؛

  • ناشناس

    سلام ‌ابراهیم‌حسن‌باران‌باکدملی۵۲۰۹۹۱۸۱۰۶کارگرکشاورزی‌‌‌برای‌من‌یارانه‌بنزین‌‌نریختن

  • ناشناس

    به خدا من مستاجرم سر جمع ۲میلیون اجاره میدم.ولی چون اسمم توسازمان جواز کسب واظهار نامه مالیاتی رد شده.فک کردن من تلریاردرم.به خدا خرج خانه به زور در میاد

  • ناشناس

    ضعیفت ترین قشر جامعه بازنشسته ها هستن که یارنه بهشون تعلق نمیگیره . پس کیا میگرن

  • ناشناس

    این یارانه بنزین به ماهم تعلق نگرفته شوهرم کارگر و برج 500 اجاره دارم و بیمه ای هم نداریم در آمد ماهیانه مونم به زور به دوسه میلیون میرسه برای خیلیا که حساب بانکی پر و درآمد زیاد وماشین مدل بالا دارن واریز شده.واقعا این انصافه

  • ناشناس

    این یارانه بنزین به ماهم تعلق نگرفته شوهرم کارگر و برج 500 اجاره دارم و بیمه ای هم نداریم در آمد ماهیانه مونم به زور به دوسه میلیون میرسه برای خیلیا که حساب بانکی پر و درآمد زیاد وماشین مدل بالا دارن واریز شده.واقعا این انصافه.مادرم هم دریافت نکرده بااینکه یه زن تنهاس و یه بچه معلول جسمی داره وتحت پوشش کمیته هم هستن ولی دریافت نکرده

  • ناشناس

    باسلام بنده بازنشسته هستم با5سرعایله کمک معیشتی من واریز نشده چرا دروغ میگویند خدا خیروبرکت آنان را ازبین ببرد

  • ناشناس

    من هم کارگر ساختمان هستم به منم ندادن با دوتا بچه .با بیکاریهای الان.واقعا انصاف نیس

  • هیچکاره

    برای حذف یارانه بگیران که خوب اقدام میکنید ولی برای اضافه کردن خیلیا که هنوز بدبخت و بیچارن و یارانه نمیگیرن اقدام نمیکنید کم میکنید به یارانه بقیه اضافه نمیکنید. یارانه بنزینی هم که نگم حاظرم بجای رونق اونچنان گند زدید به زندگی مردم بعد آمار میدی که اره همه چی ارومه

  • ناشناس

    یارانه بنزین برام نمیشه بیمه هم نیستم مستاجرشغل ازاددارای ۵ فرزند