کد مطلب: ۴۵۳۷۱۷

سرپرست اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن پاسخ داد:

قیمت لاستیک بعد از حذف ارز دولتی چقدر گران شد؟

قیمت لاستیک بعد از حذف ارز دولتی چقدر گران شد؟

سرپرست اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن گفت: با حذف ارز دولتی برای لاستیک قیمت لاستیک گران نشده است. کماکان بازار لاستیک وضعیت آرامی دارد و لاستیک برای خودروهای سنگین، سواری و کشاورزی در بازار به وفور پیدا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لاستیک هم از سبد ارز دولتی حذف شد و همین موضوع معماهای زیادی را درباره افزایش قیمت لاستیک ایجاد کرده است، بعد از حذف ارز دولتی قیمت لاستیک در بازار چه می‌شود؟

قیمت انواع لاستیک

طبق اعلام سامانه ۱۲۴ در حال حاضر قیمت یک حلقه لاستیک پراید براساس مصوبه دولت حدود ۱۷۸ هزار تومان است. همچنین قیمت یک حلقه لاستیک پژو نیز برای مصرف‌کننده حدود ۲۲۹ هزار تومان آب می‌خورد. یک حلقه لاستیک سمند یا ال ۹۰ نیز حدود ۲۴۶هزار تومان برای مصرف‌کننده تمام می‌شود.

هرچند که لاستیک خودروهای سنگین وارداتی است اما برخی شرکت‌های تولیدکننده این نوع لاستیک‌ها را تولید و در بازار توزیع می‌کنند که قیمت یک حلقه لاستیک کامیونی داخلی حدود یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین در سامانه ۱۲۴ قیمت لاستیک اتوبوسی (باری داخلی) و لاستیک اتوبوسی (باری وارداتی) به ترتیب حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان ثبت شده است. حال آیا با حذف ارز دولتی، قیمت لاستیک به همین میزان باقی خواهد ماند؟

بازار لاستیک آرام است

در همین حال سرپرست اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن در پاسخ به این پرسش که با حذف ارز دولتی قیمت لاستیک چقدر تغییر کرده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: با حذف ارز دولتی برای لاستیک قیمت لاستیک گران نشده است. کماکان بازار لاستیک وضعیت آرامی دارد و لاستیک برای خودروهای سنگین، سواری و کشاورزی در بازار به وفور پیدا می‌شود.

خسرو ابراهیمی‌نیا اظهار کرد: قیمت لاستیک در بازار طبق تائیدیه سازمان حمایت به مردم عرضه می‌شود. به عنوان مثال سازمان حمایت قیمت لاستیک (داخلی و خارجی) را ۲۰۰ هزار تومان اعلام می‌کند و از این رقم اعلام شده مجدد، یک قیمت خرده فروشی و یک قیمت عمده فروشی استخراج می‌شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه واحدهای صنفی قیمت لاستیک را از قیمت مصوبه سازمان حمایت بیشتر فروخته باشند، با در دست داشتن فاکتور رسمی می‌توانند به اتحادیه مراجعه و مابه‌التفاوت قیمت لاستیک را از فروشنده اخذ کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر خودتون ارزون شده خجالت بکشید

  • ناشناس

    حالا زوده .چن روز دیگه معلوم میشه که چقدر گرون شده

  • ناشناس

    الان قیمت یه جفت لاستیک بارز پراید تو بازار حدود ۸۰۰ هزار تومنه. وقتی هم به نمایندگی مجاز شرکت بارز مراجعه بکنی، میگه لاستیک نداریم برو از بازار آزاد بخر.

  • ناشناس

    انگار نویسنده مقاله تو ایران زندگی نمیکنه دیروز رفتم یه جفت لاستیک ایرانی برا ۲۰۶ بگیرم میگن ۱۲۰۰ کجا لاستیک دویستومنی میدن به ما هم بگین لطفا

  • ناشناس

    اقای رییس اتحادیه لاستیک لاستیک 24سه برابر شده دوباره مجبوریم ماشینامون بخوابونیم

  • ناشناس

    این قیمت هارو از کجات درآوردی؟

  • ناشناس

    بازار لاستیک آرام است!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دروغ که شاخ ودم ندارد.

  • ناشناس

    امروز قیمت لاستیک دولتی کویر بین ۱۸.۵ تا ۴۵ درصد گرون شد و الان تقریبا این قیمت چندان تفاوتی با قیمت بازار آزاد نداره ولی شرکت برای فرار از مالیات همچنان این لاستیک هارو به اسم دولتی عرضه میکنه در حالی که تفاوت چندانی با قیمت بازار آزاد نداره ، نویسنده مقاله در جریان باشند که در مقاله ی بعدی این رو هم لحاظ کنن

  • مهران

    تغییرات ۶۰درصده سی درصد مرحله اول سی درصد مرحله دوم ک مشمول صدوسی درصد میشه یعنی درکل ۸۰درصد قیمتش گرون میشه

  • ناشناس

    همه چی آرومه من چقد خوشبختم
    لاستیک پژو حلقه ای 800 کجا میدن 200 تومن بگو تا ما هم بریم