کد مطلب: ۳۷۹۲۶۶

یک کارشناس بورسی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهد:

آیا افت شاخص بورس ادامه دارد؟

آیا افت شاخص بورس ادامه دارد؟

ایمان رئیسی می‌گوید: شاخص کل بورس به محدوده‌ مقاومتی رسیده که پیش از این نتوانسته بود از آن عبور کند، به همین علت احتمال اینکه شاخص منفی‌تر شود، زیاد است. آن دسته از سهم‌هایی که رشدهای عجیب نداشته‌اند، وضعیت بهتری در هفته‌های آتی خواهند داشت.

پس از بازدهی 4.3 درصدی شاخص بورس در هفته گذشته، امروز بازار سهام همسو با کاهش شدید قیمت نفت با افت بیش از دو هزار واحدی مواجه شد.

ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره علت ریزش بورس امروز می‌گوید: ریزش قیمت نفت عامل بسیار مهمی بود که بازار امروز را تحت تاثیر قرار داد. هم‌زمان با افت قیمت نفت شاهد افت قیمت جهانی فلزات نیز بودیم که این دو عامل در کنار هم سهم‌های شاخص‌ساز بورس را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر شاخص کل بورس هم به محدوده‌ای رسیده که پیش از این نتوانسته بود از آن عبور کند، به همین علت شاخص کل به این نقطه مقاومت واکنش نشان داده و احتمال اینکه شاخص رنج حرکت کند و منفی شود، زیاد است.

رئیسی می‌افزاید: علاوه بر موارد ذکر شده، هفته گذشته کاهش قیمت دلار را نیز داشتیم که آن هم موجب ایجاد ترس در سهام‌داران شد. شایعاتی که درباره دلار هفت هزار تومانی و 9 هزاری به وجود آمد، موجب شد این ترس در سهام‌داران ایجاد شود که اگر قیمت دلار پایین بیاید آیا بازار باز هم به نقطه قبل خود بازخواهد گشت یا نه. هفته گذشته علی‌رغم کاهش قیمت دلار، تاثیر اخبار درباره مذاکرات غیرمستیم ایران با آمریکا موجب شد بازار حرکت رو به بالایی داشته باشد و توانست اثر کاهش قیمت دلار را خنثی کند.

رئیسی در خصوص ماندگار بودن یا نبودن ریزش بورس عنوان می‌کند: به نظر می‌رسد کل بازار پتانسیل حرکت قبل را ندارد که بخواهد همه سهم‌ها را با هم بالا ببرد، اما آن دسته از نمادها که گزارش‌های خوب منتشر کرده‌‌اند، راه خود را جدا کرده و به مسیری جدا از مسیر بازار ادامه می‌دهند. چنین سهم‌هایی در صنعت فلزات و پتروشیمی دیده می‌شود. همچنین آن دسته از سهم‌هایی که رشدهای عجیب نداشته‌اند نیز وضعیت بهتری در هفته‌های آتی خواهند داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.