خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۸۴۳۷

نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

اجاره‌بهای مسکن در فصل زمستان گران می‌شود؟

اجاره‌بهای مسکن در فصل زمستان گران می‌شود؟

نایب‌رئیس اول اتحادیه املاک تهران می‌گوید: هر ساله نقل و انتقالات در فصل زمستان به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد. اجاره‌بها در فصل زمستان وضعیت راکدی را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از نگرانی‌های فعالان بازار در سال آینده افزایش قیمت مسکن‌ برای مستاجران است. حال با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن در سال آینده روند فعلی خود را ادامه دهد باید پرسید که آیا قیمت مسکن‌های استیجاری در فصل زمستان و سال آینده گران خواهد شد؟

در همین حال نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا اجاره‌بهای مسکن در زمستان ارزان می‌شود یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: اجاره‌بها در فصل زمستان وضعیت راکدی را دارد. هر ساله نقل و انتقالات در فصل زمستان به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد. البته جابه‌جایی مستاجران در سرما انجام می‌شود اما میزان نقل وانتقالات به اندازه فصل تابستان یا بهار نیست.

اجاره‌بهای مسکن در زمستان ۱۳۹۷

نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران می‌گوید: قیمت اجاره‌بها نسبت به تابستان 97 تغییر محسوسی نخواهد داشت.

حسام عقبایی افزود: از نیمه دوم بهمن تا اسفند ماه کمترین جابه‌جایی مستاجران رخ می‌دهد. معتقدیم که قیمت مسکن در سال 97 به‌طور چشمگیری افزایش یافت و همین موضوع بالا رفتن نرخ اجاره‌بها را به همراه داشت. این در حالی است که قیمت اجاره‌بهای مسکن نسبت به تابستان 97 تغییر محسوسی نخواهد داشت.

او وضعیت مسکن در فصل آخر سال جاری اظهار کرد: در چند ماه باقیمانده از سال 97 با توجه به آغاز زمستان و سپری شدن ماه اول آن تداوم رکود تورمی در کنار ثبات قیمت‌ها پیش‌بینی می‎‌شود. این موضوع در خصوص واحدهای لوکس و لاکچری بالای 150 متر در شهرهای بزرگ در نیمه زمستان ممکن است با شکست 20 درصدی حباب قیمت‌ها همراه شود، اما در واحدهای متوسط و کوچک به‌دلیل عدم توازن بین عرضه و تقاضا کاهش قیمت یا شکست حباب پیش‌بینی نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.