کد مطلب: ۶۰۳۸۷۲

احتمال اجرایی شدن واردات خودرو از ماه آینده

احتمال اجرایی شدن واردات خودرو از ماه آینده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: تاکنون بازخورد منفی از شورای نگهبان در مورد طرح واردات خودرو اعلام نشده و امیدواریم که به تایید برسد. احتمالا در چند روز آینده ما بتوانیم نظر شورای نگهبان را دریافت کنیم چراکه مهلت قانونی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد آخرین وضعیت طرح ساماندهی بازار خودرو و واردات خودرو اظهار کرد: بعد از آنکه ماده ۴ طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در مجلس به تصویب رسید، شورای نگهبان سه ابهام به آن مطرح کرد. این طرح به کمیسیون صنایع ارجاع داده و ابهامات برطرف شد، بعد از تصویب اصلاحات انجام شده در صحن مجلس دوباره به شورای نگهبان ارجاع داده شد.

وی افزود: تاکنون بازخورد منفی از شورای نگهبان اعلام نشده و امیدواریم که به تایید برسد. احتمالا در چند روز آینده ما بتوانیم نظر شورای نگهبان را دریافت کنیم چراکه مهلت قانونی دارد.

وی در ادامه افزود: اگر شورای نگهبان این طرح را تایید کند، طرح به مجلس بازمی‌گردد و رییس مجلس آن را به رییس جمهور اعلام می‌کند. دولت نیز این قانون را به روزنامه رسمی اعلام می‌کند تا درج شود. ۲۰ روز پس از زمان درج در داخل کشور و در خارج از کشور بعد از دو ماه لازم‌الاجرا می‌شود. مراحل اداری قبل از درج در روزنامه هم زمان زیادی را نمی‌خواهد. اگر تایید شورای نگهبان امروز انجام شود شاید بیش از یک ماه تا لازم الاجرایی شدن طول نکشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوالی در مورد خبر عرضه خودروهای لوکس در بازار بورس عنوان کرد: هنوز قانونی برای الزام عرضه خودروهای لوکس در بورس وجود ندارد. طرح عرضه خودرو در بورس که کمیسیون صنایع دارد، هنوز در مراحل کارشناسی است.

وی تصریح کرد: در رسانه‌ها منتشر شده که قرار است قیمت خودروهای لوکس بر اساس تصمیم هیئت مدیره شرکت‌ها قیمت‌گذاری شوند. محلی برای طرح این موضوع وجود نداشت چراکه قاعده کلی برای خودروهای اقتصادی قیمت‌گذاری بر اساس تصمیم شورای رقابت و قیمت‌گذاری خودروهای لوکس یا فانتزی بر اساس تصمیم هیئت مدیره بود، بنابراین این موضوع از قبل هم وجود داشت.

به گزارش ایلنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته بیان کرده بود: ما در مرحله قبل اساسا مغایرت شرعی یا قانون اساسی نسبت به این طرح نداشتیم، در مرحله قبل سه ابهام داشتیم که با بررسی هایی که در شورای نگهبان به عمل آمد این ابهامات از نظر اعضای محترم شورای نگهبان برطرف شده بود و شورای نگهبان نسبت به این طرح هیچ ایراد یا ابهامی ندارد.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    یه مشت آدمی که هیچ سر رشته‌ای از اقتصاد جهانی ندارن می‌خوان نظر بدن

  • مطلب

    با سلام چرا بیخودی دارین حرف میزنید هیچ وقت واردات خودرو آزاد نمیشه چرا که دولت پشت این واردات نشسته ماشین واردکنن تا شریک جون مردم بشه به هیچ عنوان اینا ماشین دارن میزن که قاتل جون مردم شده بعد واردات ا نقدر هم که دولت سر مردم گرم این صحبت‌ها کرد سخت نیست

  • مطلب

    از ماست که بر ماست تا پراید سوار بشیم اوضاع بهتر از این نمیشه

  • ناشناس

    ا وا اگرماشین خارجی سواربشندکه دیگه کسی ماشینهای لنگن نمیخرندمردم تصادف نمیکنندونمیمرندچمعییت زیادمیشدبعدش این درامدلگنهاچکارکنندبه کدام کشوربندازند

  • ناشناس

    هیچ وقت این اتفاق نمی افته چرا که برای مردم هم مشخص شده کسانی که مخالفت میکنن از سهامداران این دو شرکتن که اشغال و ارابه مرگ تولید میکنه.سودشو میبرن و یکیشونم چند هفته پیش مرد:)
    ما که داریم مهاجرت میکنیم میریم تولید کنید بفروشید

  • ناشناس

    کسانی که می خواهند از خارج خودرو وارد کنند با خودروسازان داخلی کاملا هماهنگ‌ هستند. بازار خودروهای تا پانصد میلیون تومان دست خودروسازان داخلی است و خودروهای وارداتی خودروهای گران تر از این مقدار خواهند بود. با شرایط فعلی اقتصاد به هیچ وجه خودرو خارجی با قیمت مناسب به دست مردم نخواهد رسید حتی دست دوم آن. بازار خودرو در ایران بازاری کاملا انحصاری و دست عده ای خاص است و دولت هیچ گونه نظارتی بر آن ندارد.

  • ناشناس

    من خودم کارم اسقاط خودروهای فرسوده هست چند روز پیش حین اوراق یه پیکان شخصی رسید و گفت فلانی حیف هست چرا این پیکان درست نمیکنی بفروشید من گفتم همین فکر رو کردی که الان داری سوارپراید میشید ببینید طرز فکر ما ایرانیا همینه به عبارتی میگه از ماست که بر ماست واقعاً جای تأسف دارد تو امارات دارند ماشین تویوتا لندکروز ۲۰۱۶ اسقاط میکنند بعد ما تو ایران میگیم حیف چرا اینو اسقاط میکنید واقعا از ماست که بر ماست

  • بابک

    واقعا باعث تاسف و شرمساری است که پراید ۱۵۰ میلیون قیمت بخورده
    دو سال پیش که پراید شده بود پنجاه میلیون مردم بیشتر متعجب بودند تا الان که شده صد و پنجاه میلیون

  • ناشناس

    چرا اینقدر واردات خودرو ترس داره. مگر برنج وارد نشد مگر نمیدونید این افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو داره ضربه به کل اقتصاد میزنه باعث بی ارزش شدن ریال شده تورم برده بالا و فشارش بردوش مردمه. حالا هرچیزی ازهردری بیاد یه مقدار تعادل ایجادکنه مگر بده؟ مطمعنا وضع ازاین که بدترنمیشه شایدم خوب شه.

  • ناشناس

    دباره شروع به گرم کردن سر مردم شد.بسه بابا دست بردارید،همینجور که قیمتا داره میره بالا،تاحالا که آبی برا مردم گرم نشده.بس نیست