کد مطلب: ۴۳۲۰۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخبار رسمی ۲۴ ساعت اخیر از ویروس کرونا در ایران / سرایت کرونا به کدام شهرها تایید شده است؟

اخبار رسمی 24 ساعت اخیر از ویروس کرونا در ایران / سرایت کرونا به کدام شهرها تایید شده است؟

پس از اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران در ۴۸ ساعت اخیر اخبار متعددی از این بیماری منتشر شده است. تا بعد از ظهر روز جمعه دوم اسفند ماه چند نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و این ویروس به کدام شهرهای ایران سرایت کرده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران در ۴۸ ساعت اخیر اخبار متعددی از این بیماری منتشر شده است. تا بعد از ظهر روز جمعه دوم اسفند ماه چند نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و این ویروس به کدام شهرهای ایران سرایت کرده است؟

روز چهارشنبه اخیر رسما اعلام شد کرونا به ایران رسید و دو نفر در ایران بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. دیروز هم ایسنا گزارش داد: بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید۱۹ تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند. بر اساس گزارش اعلام شده هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا به کرونا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است. با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید۱۹ تایید شده در کشور به پنج نفر می‌رسد. البته این اخبار تا پیش از ظهر امروز دوم اسفند ما بود اما پس از آن این اخبار نیز منتشر شده است:

ـ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ابتلای ۱۳ نفر دیگر به کرونا در سه استان کشور از جمله تهران خبر داد.

ـ کامران باقری لنکرانی، وزیر اسبق بهداشت با بیان اینکه کرونا در مقایسه با آنفلوآنزا از شدت کمتری برخوردار است گفت: به طور متوسط بیماری آنفولانزای فصلی مرگ و میر بالاتری دارد.

ـ رئیس شورای شهر مشهد از ضد عفونی شدن اتوبوس‌ها و واگن‌های قطار شهری مشهد خبر داد.

ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از شناسایی دو مورد جدید مشکوک به کرونا ویروس در استان مرکزی خبر داد.

ـ رئیس کل دادگستری استان اردبیل از پلمپ داروخانه شبانه‌روزی اردبیل به علت گزارش گرانفروشی ماسک به دنبال احتمال شیوع ویروس کرونا در این استان خبر داد.

ـ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ورود چهارمین محموله‌ کیت‌های تشخیص اختصاصی کووید- ۱۹ به ایران خبر داد.

ـ رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به وزیر بهداشت اعلام کردم از طرف سازمان هرچه قدر که منابع لازم باشد برای مبارزه با کرونا اختصاص خواهیم داد.

ـ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا در ایلام مشاهده نشده است.

ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی زنجان گفت: موردی از بیماری کرونا در زنجان مشاهده نشده است.

ـ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: به‌نظر می رسد همانند الگوی مشاهده شده در بیماری آنفلوآنزای H۱N۱، موارد شدید و منجر به فوت در کووید۱۹ ، بیشتر در گروه‌های مسن و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا نقص سیستم ایمنی مشاهده می شود و شدت بیماری زایی این ویروس لزوما از آنفلوآنزای H۱N۱ بیشتر نخواهد بود.

ـ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هنوز موردی از ابتلای ویروس کرونا در هرمزگان گزارش نشده است.(ایسنا)

ـ علی اعطا از توزیع رایگان ماسک در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو از سوی شهرداری تهران خبر داد.

ـ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از افزایش موارد کرونا ویروس در کشور خبر داد. کیانوش جهانپور، گفت: با بررسی‌های انجام شده از بین افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلاء به ویروس کووید ۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌های انجام شده، ابتلای ۱۳ مورد جدید تا امروز قطعی به نظر می‌رسد. وی افزود: نکته قابل توجه این است که از این ۱۳ مورد، اغلب موارد یا از ساکنین شهر قم هستند و یا در شرح حال، سابقه سفر به شهر قم ظرف روزها و هفته‌های اخیر داشته‌اند. از میان ۱۳ مورد شناسایی شده جدید از کووید ۱۹، ۷ مورد مربوط به شهر قم، ۴ مورد از بیماران بستری در شهر تهران و دو مورد نیز در استان گیلان هستند.(مهر)

ـ وزیر بهداشت گفت: کانون آلودگی کرونا در داخل کشور است.

ـ حسین کولیوند، رییس اورژانس کشور با حضور در قم گفت: به نمایندگی از دکتر نمکی برای بازدید از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی به قم آمده‌ایم.(ایلنا)

ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام توئیتری خود از مدیران مراکز مذهبی خواست تا توصیه‌های وزارت بهداشت را در مواجهه با کرونا در مراکز تحت تدبیر مبنا قرار دهند.

ـ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آمادگی مدارس برای مقابله با بیماری کرونا گفت: آموزش‌های لازم درباره مقابله و پیشگیری با این بیماری به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بابا کردنا از طریق فرد که به ایران وارد نشده مطمءن باشید از طریق اجناس بنجول چینی و… که هرروز وارد شهر قم میشه به ایران وارد شده اونم احتمالا عمدی بوده نتونستن از طریق فرد مبتلا وارد کنند از طریق اجناس وارد شده

  • ناشناس

    دنبال اجناسی باشند که به ایران وارد شده نه افراد

  • ناشناس

    ببینند در یکی دو هفته اخیر چه اجناسی از خارج وارد ایران شده واز طریق چه کسانی به قم رفته. مسلما افرادی هم که از استان‌های دیگه گرفتند برای زیارت رفتن قم.

  • ناشناس

    ماکه نمیتونیم بزاریم بچه هامون برن مدرسه وقتی همچین بیماری وجود داره چقو میخوان اموزش بدن اگه به دست شستن که خودشون بلدن

  • فرید

    به نظرتون چند نفر تو تهران ممکنه گرفته باشه کرونا و خودش هم خبر نداره؟ چرا آمار مرگ و میر ناشی از کرونا تو ایران خیلی بیشتر از کشوارهای دیگه هستش؟

  • سیما

    چرا شهر قم رو قرنطینه نکردن تا شاهد همچین وضعیتی نباشیم. حالاهم چرا رسانه ها بطور کامل اطلاع رسانی نمی کنند؟؟؟ اقدامات خوبی مث ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی مشهد انجام شده که در دیگرشهرها هم باید فورا انجام بشه.بنرنصب بشه. این فرصتیه برای اطلاع رسانی بهداشت فردی و فرهنگ سازی در بین مردم

  • ناشناس

    کشورچین یه شهرش گرفت اون شهرو یه روزه قرنطینه کردن زیاد پخش نشدولی ما چی اینقدر بدبختیم که باید جوریه شهرو بکشین الان کل استانارو درگیر کردن