کد مطلب: ۶۱۳۳۵۴

با خرید خانه می‌توان اقامت ترکیه گرفت؟

با خرید خانه می‌توان اقامت ترکیه گرفت؟

ایرانی‌ها در صورت خرید خانه به ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار اقامت یکساله به شرط تمدید را دریافت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز،با توجه به انتشار آگهی فروش خانه از سوی ایرانیان برای فروش املاک خود در ترکیه می‌توان تصور کرد خانه ایرانیان در ترکیه نسبت به خانه شهروندان این کشور به قیمت پایین‌تری خریداری می‌شود؟

آن طور که اقتصادآنلاین گزارش داده، رضا کامی، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه تاکید کرد: به دلیل تخلفات و کلاهبرداری‌هایی که در این راه صورت گرفته است، به تمام افرادی که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام از تمام شرایط و روش‌های حقوقی خرید خانه در ترکیه اطلاعات کامل را به دست آورند.

خرید خانه به ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار

به گفته یک مشاور خرید ملک در ترکیه، بر اساس قوانین این کشور شهروندان ایرانی در صورت خرید خانه به ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار آمریکا اقامت یکساله این کشور به شرط تمدید را دریافت می‌کنند.

در این حالت اقامت خریدار خانه به شرط زندگی در ترکیه بصورت سالانه تمدید می‌شود و بعد از پنج سال فرد می‌تواند اقامت دائم، حق شهروندی و پاسپورت این کشور را دریافت کند. لازم به ذکر است در این پنج سال فرد نمی‌تواند خانه خود را بفروشد.

خرید خانه به ارزش بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار

حالت دیگر این است که فردی خانه‌ای با ارزش بیش از ۲۵۰ هزار دلار آمریکا خریداری کند.

در این روش از همان ابتدا صاحب ملک پاسپورت و حق شهروندی را دریافت می‌کند اما باز هم تا سه‌ سال حق فروش خانه خود را ندارد زیرا در ازای خرید خانه حق شهروندی دریافت کرده است.

همچنین باید توجه داشت که بحران ارزی ترکیه، سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور را با ریسک‌های بالایی همراه کرده است. به عنوان مثال خریداران مسکن طی دو سال گذشته در ترکیه با توجه به کاهش ارزش لیر زیان قابل ملاحظه‌ای را متحمل شده‌اند.

بنابراین علاوه بر رعایت مسائل حقوقی خرید خانه در کشور ترکیه، به لحاظ اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در املاک این کشور، باید به تمام شرایط توجه کرد.

آخرین اخبار مسکن را از صفحه مسکن تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.