کد مطلب: ۵۵۵۵۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اقساط کارت اعتباری معیشت چطور پرداخت می‌شود؟

اقساط کارت اعتباری معیشت چطور پرداخت می‌شود؟

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم وعده داده که برای کاهش هزینه خانواده‌ها وعده داده که کارت اعتباری معیشت صادر می‌شود. اقساط آن چطور پرداخت می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم وعده داده که برای کاهش هزینه خانواده‌ها وعده داده که کارت اعتباری معیشت صادر می‌شود.

قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

همچنین به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد.

برای این وعده رئیسی که قرار است از آذر امسال اجرایی شود مشخص نشده که مردم چگونه می‌توانند اقساط کارت اعتباری معیشت خانوار را بپردازند. آیا این اقساط از یارانه خانوارها برداشت می‌شود؟

دولت روحانی که دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا داد، اقساط آن را به صورت خودکار از یارانه نقدی و معیشتی خانوار کسر می‌کند.

۲۱ میلیون خانوار یارانه‌بگیر نقدی در بهار پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را گرفتند که به صورت ماهانه ۳۵ هزار تومان آن برای اقساط این وام کسر می‌شود.

همچنین هفت میلیون خانوار دیگر در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که از اقساط وام از یارانه معیشتی بنزین آنها برداشت می‌شود.

در واقع الان حداقل برای خانوار یک نفره این امکان وجود ندارد که اقساط کارت اعتباری را از یارانه‌اش برداشت کنند. چرا که از هر یارانه ۳۵ هزار تومان برای اقساط وام کرونا برداشت می‌شود.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده که برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید چندین بانک به دارندگان سهام عدالت و یارانه‌بگیران وام هفت میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

بنابراین قرار است یارانه‌بگیران به پشتوانه یارانه‌ای که هر ماه می‌گیرند وام هفت میلیون تومانی از پنج بانک دریافت کنند که قطعا برای اقساط این وام یارانه ماهانه خانوارها در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

در مجموع پرداخت اقساط کارت اعتباری معیشت خانوار از یارانه ماهانه خانوار ممکن نیست. باید دید دولت آینده چه روشی را برای پرداخت اقساط پیش پای مردم می‌گذارد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام الان وضعیت بدی داریم چرا کمک معیشتی واریز نمی کنید اگر کارت نباشه بهتره فقط واریز کنید تاگوشه ای از مشکلاتمون حل بشه

  • مهسا

    بخدا توان باز پرداخت نداریم اگه میخواهید این یارانه رو بدید بازم از یارانه نقدی کم کنید قسطشو بردارید ندید بخدا آه نداریم با ناله سودا کنیم جوری شده ماهی یکبار برنج میخوریم آخه این همه گرونی چه معنی داره بقران کم آوردیم

  • مریم

    ببخشیدتکلیف قسط وام کرونا چی میشه باکارت اعتباری که نمیشه چیکارکنیم

  • مریم

    یک سوال دیگه داشتم قبض گاز وآب وبرق رومیشه باکارت اعتباری پرداخت کردیا نمیشه .

  • ناشناس

    از چه جاهایی میشه با این کارت خرید کرد . ارزون کردن اجناس بهتره

  • زینب

    سلام وام ۷میلیونی رو باید چه طوری ثبت نام کنیم؟
    و یارانه باز پرداخت اقساط کارت معیشتی، به چه کسی تعلق میگیره. اگه کسی متاسجر و ۳فرزند محصل دانشجو دبیرستانی داشته باشه، و کارگر تامین اجتماعی با حقوق ۳نیم میلیونی، آیا بهش کارت معیشتی، و یارانه باز پرداخت اقساط تعلق میگیره.

    • ناشناس

      خدایا شکرت
      هنوز هیچی به هیچی نشده ملت دارن برنامه ریزی میکنن
      آیا حق شما این است
      التماس تفکر

  • ناشناس

    دوقرون پول می خوان بدن به مردم پدرملت و دراوردن…شاید این دنیا نتونیم حقمون و بگیریم ولی مطمئن باشید یه جایی هست واسه پس گرفتن حق که اونم اون دنیاس…ازآقایون مسئول می خوام فقط یه روز خودشون و خانوادشون و بزارن جای ما ببینم تحمل این همه سختی رو دارند …والاندارن حتی فکرشم براشون آزاردهندس چه برسه جای ما بدبخت بیچاره هاباشن

  • ناشناس

    ماه اول وام گرفتیم خوردیم تمام شد ماهانه بعد چه کار کنیم

  • ناشناس

    هر فکری میکنن تهش میشه به سود دولت نه مردم ارز ۴۲۰۰ را به ملت میخوان بدن ۳۰هزار تومان یه چیزی به مردم بدن بعدشم پس بگیرن کجاش به نفع مردم هست این کارا بقال محله هم میکنه جنس میده بعدا پولشو بدی

  • ناشناس

    از بس گرانیست که اگر صدمیلیون هم داشته باشیم باز هم کم می آوریم مستأجریم کرایه گرانه خانه نداریم چی بخوریم هوا که آلوده تورا خدا گرانی را درست کنید یارانه چهل وپنج تومان پول مرغ یا برنج هم نمیشود تورا قرآن کاری کنید