کد مطلب: ۵۵۳۲۷۵

انتقاد جلیلی از طرح تحول سلامت

انتقاد جلیلی از طرح تحول سلامت

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هر میزان که بخش‌های مختلف وظیفه خود را نسبت به نظام سلامت انجام ندهند، بار آن به دوش کادر درمان خواهد بود، گفت: طرح تحول سلامت پر از ایراد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید جلیلی امروز در دیدار با کادر درمان بیمارستان دولتی هفتم تیر شهر ری، اظهار داشت: مسئله سلامت فقط وظیفه وزارت بهداشت و درمان نیست و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند. اگر سایر بخش‌ها نظیر وزارت راه، وزارت صنعت، آموزش و پرورش،صداوسیما و سایر دستگاه ها به وظیفه خود در نظام سلامت به درستی عمل نکنند، بار نظام سلامت بر دوش کادر درمان سنگینی خواهد کرد.

وی با اشاره به جلسات خود با مسئولان بخش بهداشت و درمان و سلامت در هشت سال گذشته، افزود: معتقدم که باید به بخش سلامت توجه ویژه‌ای شود.

نقش مهم رئیس جمهور این است که سایر دستگاه‌ها را در زمینه انجام تکالیف خود نسبت به نظام سلامت بسیج کند تا همه‌ سختی‌ها بر دوش کادر درمان نماند.

وی همچنین با تاکید بر نقش ویژه مراقبت‌های اولیه بهداشتی در نظام سلامت خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده یک طرح ضروری به منظور ارتقاء جایگاه پزشکان عمومی و ممانعت از افزایش فشار کاری بر کادر درمان بیمارستانی بود.

جلیلی در ادامه گفت: اینکه در یک ایستگاه پرستاری یا یک بیمارستان، چندین نفر یک نوع کار را انجام بدهند اما حقوق، مزایا، میزان مرخصی و .. با یکدیگر متفاوت باشد، قابل قبول نیست. نوع قراردادهای کاری در کادر درمان با اشکال مواجه است و این باید اصلاح شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کادر درمان در دوران کرونا حماسه‌آفرینی کردند و نشان دادند که حاضرند جان خود را هم برای کمک و نجات مردم فدا کنند و یاد شهدای سلامت را گرامی می‌داریم.

جلیلی تاکید کرد: افرادی که در نظام سلامت فعالیت می‌کنند، ربات نیستند و نباید فقط از آنان توقع داشت که به تنهایی مشکلات بخش درمان را حل کنند. در عرصه نظامی هم حتی اینگونه نیست و اگر فردی ۴ ساعت کشیک دهد، ۲ ساعت استراحت می‌کند و در نظام سلامت هم باید اینگونه باشد و نباید همه فشارها روی دوش کادر درمان باشد.

وی بیان کرد: دولت باید برای بهبود حوزه بهداشت برنامه داشته باشد و نباید فقط نگاهش این باشد که حداکثر بودجه این بخش را افزایش دهد. طرح شبکه بهداشت از طرح‌های موفق بعد از انقلاب بود که در بخش سلامت انجام شد و آثار بسیار خوبی داشت.

جلیلی یادآور شد: ما جلسات زیادی برای بررسی طرح تحول سلامت برگزار کردیم و انصافاً این طرح پر از ایراد بود. اگر طرحی جامع و عادلانه نباشد و همه ابعاد را در نظر نگیرد، شاید فقط بخشی از نظام سلامت از آن راضی باشند. ما باید طرحی در این زمینه داشته باشیم که همه احساس رضایت کنند و این انگیزه را داشته باشند تا در آن مشارکت جدی و فعال کنند و خروجی آن هم ارتقای نظام سلامت باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بسیاری از امکانات رفاهی و سیاحتی داریم که در اختیار بخش‌های دولتی قرار دارد و باید توزیع عادلانه شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. حدود دو سوم امکانات اقامتگاهی بخش‌های دولتی در سال، بدون استفاده می‌ماند و صرفاً یک سوم آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که کادر درمان بیمارستان دولتی ما از عدم دسترسی به این امکانات گلایه‌مند است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه انتخابات ۱۴۰۰ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.