کد مطلب: ۵۰۹۰۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش بازارها در دوره بایدن / رفتار عجیب دلار و طلای داخلی

اولین واکنش بازارها در دوره بایدن / رفتار عجیب دلار و طلای داخلی

درحالی که بازار جهانی طلا یک روند نزولی دارد اما در بازار داخلی طلا متاثر از دلار یک روند صعودی به خود گرفته است. این واکنش طلا و دلار در بازار داخلی در حالیست که خیلی از فعالان بازار امیدوار هستند با آغاز به کار بایدن، تحریم‌های ایران کم و روند قیمت‌ها در بازارهای دلار و طلا نزولی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحالی که بازار جهانی طلا یک روند نزولی دارد اما در بازار داخلی طلا متاثر از دلار یک روند صعودی به خود گرفته است. این واکنش طلا و دلار در بازار داخلی در حالیست که خیلی از فعالان بازار امیدوار هستند با آغاز به کار بایدن، تحریم‌های ایران کم و روند قیمت‌ها در بازارهای دلار و طلا نزولی شود.

امروز جمعه، سوم بهمن ماه در بازار جهانی قیمت طلا با ۰٫۷ درصد افت به ۱۸۵۵ دلار در هر اونس رسید. اما این روند نزولی در بازار داخلی در اولین واکنش به آغاز به کار بایدن به گونه‌ای دیگر بود.

درحالی که قیمت دلار و طلا در بازار داخلی طی چند روز اخیر یک روند نزولی به خود گرفته بودند اما در روز پنجشنبه، یک روز پس از تحلیف بایدن، پس از برگشت روند قیمت دلار، قیمت طلا نیز مجددا به بالای یک میلیون تومان بازگشت.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۱ تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۳۸ هزار تومان، نیم‌سکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده است.

در بازار ارز نیز درحالی که پیش‌بینی می‌شد با آغاز به کار رئیس جمهور جدید آمریکا و افزایش احتمال کاهش تحریم‌ها قیمت دلار روند نزولی چند روز اخیر خود را ادامه دهد اما روز پنجشنبه اخیر قیمت دلار نسبت به دیروز حدود هزار تومان گران شد.

پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا قیمت دلار در بازار تهران ۲۲۸۵۰ تومان بود اما در روز پنجشنبه آخرین گزارش‌ها حاکی از رشد حدود هزار تومانی این نرخ بوده است. قیمت دلار طبق آخرین گزارش‌ها از بازار ارز به ۲۳۹۰۰ تومان رسیده است.

دلار صرافی ملی نیز در حالی که روز چهارشنبه ۲۲۷۵۰ تومان بود در روز پنجشنبه به ۲۲۶۵۰ تومان تغییر کرده و برخلاف روند بازار یک روند نزولی به خود گرفته است.

افزایش قیمت دلار در حالیست که در هفته اخیر رئیس کل بانک مرکزی از تداوم ارزانی دلار سخن گفته بود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بخشی از منابع ارزی ایران در کشورهای مختلف آزاد شده است، گفت: من یک بار گفتم باز هم می‌گویم که رئیس کل بانک مرکزی اولین کسی است که طرفدار ارزش پول ملی است. حیثیت و اعتبار رئیس بانک مرکزی به تعدیل نرخ ارز است نه اینکه نگذارد پایین بیاید.

همچنین در دیگر بازار مهم یعنی نفت نیز یک روند نزولی قابل مشاهده است. نفت برنت امروز به ۵۵٫۵ دلار رسید که این نرخ نسبت به نرخ روز پنجشنبه کمی ارزان شده است.

این واکنش‌ها درحالیست که هنوز بازار سهام واکنشی نداشته و باید دید که در فردا بورس تهران در اولین رفتار پس از آغاز به کار بایدن، چه روندی را در پیش می‌گیرد. البته در روز چهارشنبه اخیر یعنی ساعاتی پیش از تحلیف بایدن، بورس یک روند صعودی به خود گرفته بود.

آیا این روند در هفته جدید تغییر خواهد کرد؟ گزارشی دیگر در این مورد را در گزارش «اولین سیگنال کابینه بایدن به بازارها» بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تجربه ثابت کرده هرچی مسئولین صدیق ما اعلام کردند دقیقا عکسش اتفاق میفته، بورس، بنزین، دلار، توجه به مردم، مازوت و …
    ممنونیم جناب همتی که بهمون خط دادید دلار داره گرون میشه

  • محمد

    تنها آرزوم اینه که قیمت خودرو کاهش پیدا کنه باقی چیزها برام‌ مهم نیس . تو رو جان عزیزاتون قیمت خودرهارو برگردونید به سال ۱۳۹۰

    • ناشناس

      قیمت اینا همه با هم مرتبطه این که دیگه خیلی مشخصه، مگه میشه تو دلار 22 تومنی پراید بشه مثلا 40 ملیون؟!

    • الهی

      دلت خوشه.کجایی عامو قیمتبه سال ۹۷برگرده راضی ایم.۹۰پیشکش

    • ناشناس

      آقا ما راضی هستیم خودرو خارجی با ارز دولتی وارد کنن بعد به ما با همون ارز آزاد بدن بخدا همه ما ماشین با کیفیت سوار میشیم .مثلاً یه خودرو ۶۰۰۰ دلاری با دلار ۲۵ هزار تومان میشه ۱۵۰ میلیون حالا برو ببین خودرو خارجی ۶۰۰۰ دلاری چه ماشینیه.تو گوگل سرچ کن

  • سامان

    صداقت از صحبت‌های مسئولین ما میباره

  • ناشناس

    ازشر مسئولین به خدا پناه ببریم

  • مهدی

    طلا و دلار که ملت ندارن.خوراکی و آشامیدنی از پارسال ۲ برابر شده سفره ما نصف

  • ناشناس

    به هیج عنوان فریب دلالها وعوامل ومحتکران
    سکه وارزنخورید
    کوچکترین نرمش و فرمان رفع بعضی تحریمها
    سقوط شدید قیمت ارز وسکه را به همراه دارد
    از بازار سکه وارز دورباشید

  • ناشناس

    در مملکتی که از فساد اقتصادی و اجتماعی و مذهبی و فرهنگی رنج می‌برد منتظر معجزه نباشید

  • ناشناس

    دو سال و نیم چسبیدم به کار قید همه چیو زدم فقط کار کردم الان پولم نمیرسه ماشین بخرم.

  • ناشناس

    نظرچیه دلارمیره رکرده۵۰تومن رابزنه همتی میگه من جلوی فروپاشی اقتصادی رامیخام بگیرم خدارحم کن

  • ناشناس

    مجلس درباره افت شدید بورس به دولت فشار اورده ،حالا دولت چی کار میکنه ،میاد جلوی نزول نرخ ارز رو میگیره و نرخ ارزو میبره بالا تا بورس صعودی بشه این است دولت تدبیر .