کد مطلب: ۴۸۷۹۲۸

گزارش تجارت‌نیوز از عملکرد بازارها در هفته اول آبان ماه:

افت دسته‌جمعی بازارهای مالی / قیمت سکه در این هفته چقدر کم شد؟

افت دسته‌جمعی بازارهای مالی / قیمت سکه در این هفته چقدر کم شد؟

همه‌ بازارهای مالی اولین هفته آبان ماه را با افت ارزش شروع کردند، اما سکه با کاهش قیمت بیش از 11 درصدی تا کانال 13 میلیون تومان پایین آمد و رکورد کاهش قیمت در دیگر بازارها را زد.

بررسی تجارت‌نیوز از عملکرد بازارهای مالی در اولین هفته آبان ماه از افت دسته‌جمعی همه‌ی بازارها حکایت دارد. یک هفته مانده به انتخابات آمریکا، گویا هم بازار جهانی و هم بازارهای مالی ایران پیروزی جو بایدن در انتخابات را پذیرفته و کل بازارها شاهد کاهش قیمت بوده‌اند.

سکه

سکه با اوج‌گیری در مهر ماه تا میانه کانال 16 میلیون تومان نیز پیش رفت اما طی هفته‌های اخیر بیشتر نوسان کاهشی داشته، به نحوی که در هفته اول آبان ماه 11.3 درصد از قیمت خود را از دست و به کانال 13 میلیون تومان برگشت.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه در پایان هفته آخر مهر ماه 15 میلیون و 211 هزار تومان بود که در این هفته بیش از یک میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافت، در پایان معاملات روز پنجشنبه هشتم آبان ماه به نرخ 13 میلیون و 484 هزار تومان رسید.

بورس

بورس با کاهش 124 هزار واحدی تا کانال یک میلیون و 200 هزار واحد هم رفت.

با افت‌های چند ماه اخیر، شاخص کل تا پایان مهر ماه تا سطح یک میلیون و 412 هزار واحدی پایین آمد، اما در این هفته نیز 8.7 درصد افت کرد. براساس اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار، در پایان معاملات روز هفتم مهر ماه شاخص روی سطح یک میلیون و 288 هزار واحدی بسته شد.

ارزش سهام عدالت در تمام روزهای این هفته نزولی بود و در پایان معاملات این هفته حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت کرد و ارزش سبد 532 هزار تومانی به 11 میلیون و 961 هزار تومان رسید.

طلا و دلار

در این هفته میزان افت قیمت دو بازار طلا و دلار یکسان بود، هر کدام از این بازارها 5.6 درصد در این هفته کاهش قیمت داشتند.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در این هفته 74 هزار تومان افت کرد و از نرخ یک میلیون و 315 هزار تومان در پایان هفته گذشته به رقم یک میلیون و 241 هزار تومان در پایان این هفته رسید.

طبق نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار حدود هزار و 600 تومان در این هفته کاهش یافت و در پایان معاملات دیروز نرخ 27 هزار و 750 هزار تومان ثبت شد.

هر دلار آمریکا در پایان هفته قبل 29 هزار و 400 تومان خرید و فروش شده بود.

1

بازدهی بازارها در هفته اول آبان ماه سال 99.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چ میدانم

  • منتظر یه روز خوب

    تا زمانی که دولت این سهام عدالت رو مفت از چنگ مردم در نیاره
    این بازار راه افتادنی نیست
    خداکنه زودتر بحث سهام عدالت تموم بشه

  • مسعود

    سهامدارهای تازه وارد که از مرداد وارد شدند بخاطر ترس و هیجان بورس رو نزولی کردند البته خیلی هاشون خارج شدند و با خروج بقیه بورس بزودی صعود خود را آغاز میکنه فقط امیدوارم اونهایی که با ضرر فروختن دیگه تو این بازار نیاین، حتی وقتی یک سهم رو با ضرر می فروشی خودش نشان دهنده خیلی چیزهاست

  • ناشناس

    مردم و … گیر اوردن شما سکه یه ملیون تومنی در عرض یه روز کردید 13ميليون بعد الان سکه رو بالا میبرید بعد پایین میارید که بگید ارزون شد مردم و چی فرض کردید حتی لیاقت …نداريد