کد مطلب: ۴۶۹۴۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت دسته‌جمعی بازارها / سرمایه‌گذارانِ کدام بازار بیشتر ضرر کردند؟

افت دسته‌جمعی بازارها / سرمایه‌گذارانِ کدام بازار بیشتر ضرر کردند؟

بازار طلا، دلار، سکه و بورس این هفته همه با کاهش قیمت مواجه شدند. اما سرمایه‌گذاران در کدام بازارها این هفته بیشتر ضرر کردند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، وضعیت کلیه بازارها این هفته نزولی بود. اما سرمایه‌گذاران بازار طلا بیشترین افت قیمت و سهامداران بورس، کمترین ضرر را متحمل شدند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر کدام از فلزات زردرنگ طلا و سکه به ترتیب افت ارزش 8.8 و 6.8 درصدی را تجربه کردند.

در پایان هفته‌ای که گذشت، خریداران هر گرم طلای 18 عیار را 100 هزار تومان ارزان‌تر نسبت به هفته گذشته خریدوفروش کردند.

قیمت طلا در پایان هفته منتهی به 17 مرداد ماه یک میلیون و 128 هزار تومان بود، اما در پایان این هفته با کاهش قیمت 8.8 درصدی به رقم یک میلیون و 28 هزار تومان رسید.

سکه نیز در این هفته 800 هزار تومان کاهش داشت.

قیمت سکه امامی در پایان هفته قبل در میانه کانال 11 میلیون تومان قرار داشت که با افت قیمت 6.8 درصدی به کانال 10 میلیون تومان بازگشت. نرخ معامله‌ای دیروز این فلز گرانبها 10 میلیون و 710 هزار تومان بود.

دلار نیز یک پله افت قیمت داشت و با بازدهی منقی 4.1 درصدی در رده سوم کمترین بازدهی هفتگی بازارها قرار گرفت.

اصل

صرافی ملی قیمت دلار در پایان هفته قبل را 23 هزار تومان اعلام کرد اما طی روزهای اخیر 950 تومان از ارزش این شاخص بازار ارز کاسته شد.

آخرین نرخ دلار در پایان هفته منتهی به 17 مرداد ماه 23 هزار تومان بود که با افت قیمت این هفته در بازارها تا سطح نرخ 22 هزار و 50 تومان کاهش یافت.

شاخص کل بازار سرمایه در این هفته با افت حدود 58 هزار واحدی به کانال یک میلیون واحدی برگشت و بازدهی منفی 2.9 درصدی را به ثبت رساند.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل پس از افتی که در دور روز سه‌شنبه و چهارشنبه سرعت بیشتری گرفت، روی سطح یک میلیون و 975 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

این در حالی است که این شاخص در هفته منتهی به 17 مرداد ماه، با حدود ۱۳۰ هزار واحد رشد (6.8 درصدی) روی سطح دو میلیون و 34 هزار واحدی قرار داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یک سیگنال خوب برای بازار بورس…

  • ناشناس

    بهترین زمان برای خرید طلا است

  • ناشناس

    بخصوص در زمان افت دسته جمعی بازارها بازار. بورس جذابیت بیشتری پیدا میکند .چون برای بورس سودآوری شرکتها نیز علاوه بر تاثیر تورم مطرح است که در بعضی موارد حتی بیشتر هم میشود

  • ناشناس

    الان وقت خرید زدن طلا ست طبق نظ کارشناس بین المللی کف سازی اونس برای صعود اونس تا 15 هزار میره یعنی 8 برابر

  • ناشناس

    هر کدام بازده اش منفی بیشتری در هفته بعد بازده اش بیشتر میشود

  • ناشناس

    خوب طلا افت کرد برای خرید زدن موقع خوبی

    • ناشناس

      خیلی سهام ارزنده بورس هم اصلاح قیمت خوبی دارند وقت خریده! در مورد شمش طلا بستگی به تغییرات اونس جهانی داره ولی در مورد سکه که عالَم و آدم میداند از گذشته حباب داشته هنوزم تو حبابه قیمت اونس را با سکه کافیه مقایسه کنید

    • ناشناس

      سکه عیارش بالاست احتمالا عیارسال 22

  • ناشناس

    سود اینکار بستگی به بالا رفتن دلار و قیمت نفت داره یعنی بگو تورم داخلی. خوب اگر تورم عمومی بالا بره که هر چی بخری بالا میره. بشکه خالی نفت هم بخری بیشتر سود میده.

    • ناشناس

      طلا دلار مسکن و بورس همه از تورم و چاپ پول و نقدینگی سرگردان افزایشی میشه ولی بورس علاوه بر این اگر درست عمل کنه لااقل سرمایه‌گذاری در صنعته و به اشتغال‌ و تولید و ارزآوری هم کمک میکنه و در نهایت با جذب نقدینگی و تبدیل اون به دارایی‌های مولّد کارخانجات و تولید محصول مصرفی مورد نیاز جامعه نقدینگی رو جمع میکنه و تورم را کاهش میده

  • ناشناس

    دوستانی که همش ناله میکنن که بورس منفی بوده برن جدول بالا رو ببین. هفته قبل بورس کمترین ضرر رو وارد کرده طلا و سکه و دلار هم ضرر بیشتری دادن. ضرر و سود تو همه بازارهای مالی وجود داره تویی که تحمل نداره بردار پولت رو بزار بانک سود بگیر البته تو بانک هم به ظاهر داری سود میگیری با این تورم بالا در واقع داری ضرر میکنی. بورس صبر و دانش میخواد …

  • جمالی

    ریزش اصلی بورس از هفته آینده و شنبه شروع خواهد شد. هیچ جذابیتی دیگر ندارد قیمت‌ها در اوج است و باید حباب 70% تخلیه کامل شود. شاخص به زیر یک میلیون خواهد رفت به سرعت. خواهید دید که این اتفاق بسرعت خواهد افتاد. تمام شواهد ریزش شدید را نشان میدهد. شاید یکروز به زور بتوانند جلوی ریزش را بگیرند ولی قطعا فقط یکروز بتوانند. پول های بزرگ خارج شدند ریزش را خواهید دید.

  • ناشناس

    قیمت طلا تا ۲۰ روز دیگه بالاتر از همه میشه