کد مطلب: ۳۹۳۳۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار متشکل ارزی فعلا بایگانی شد

بازار متشکل ارزی فعلا بایگانی شد

رئیس کل بانک مرکزی گفته است: «آمادگی کامل برای راه‌اندازی بازار متشکل ارزی وجود ندارد. تا زمانی که اطمینان حاصل نشود، این بازار راه اندازی نخواهد شد».

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی چند ماه است که در خصوص راه‌اندازی با زار متشکل ارزی اظهارنظر جدی نکرده و اظهار نظر در خصوص این بازار را به محمود شکسته‌بند، مدیرعامل این بازار واگذار کرده بود.

اما وی در جدیدترین اظهار نظر از عدم آمادگی این بازار برای شروع به کار سخن گفته است.

همتی در این خصوص گفت: درباره بازار متشکل ارزی مطابق گزارشی که دو روز پیش دریافت شد، آمادگی کامل برای راه‌اندازی این بازار وجود ندارد، زیرا هنوز برخی بانک‌ها نتوانسته‌اند نرم‌افزارهای ارتباطی‌شان را برقرار کنند، برخی صرافی‌ها نیز فرم‌ها را پر نکرده‌اند و آمادگی ندارند تا زمانی که اطمینان حاصل نشود، این بازار راه‌اندازی نخواهد شد.

این تعویق چند باره درحالی مطرح شده که در دیدار رییس هیات‌ مدیره و مدیرعامل بازار متشکل ارزی با رییس کل بانک مرکزی در روز پنجم مرداد ماه امسال، مقرر شد در آستانه عید قربان فعالیت این بازار آغاز شود.

پیش از آن در روز ۲۱ تیر ماه محمود شکسته‌بند، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار متشکل ارزی آماده اجرا است و هیچ مشکلی برای راه‌اندازی ندارد، فقط منتطر این هستیم که در زمان مناسب افتتاح شود تا بیشترین اثر را در بازار داشته باشد.

تجارت‌نیوز پیش از شروع هفته جاری پیش‌بینی کرده بود که با توجه به این که از یک سو بازار ارز هفته‌های آرامی را پشت سر گذاشته است و از سوی دیگر بنابر گفته کارشناسان و مدیرعامل بازار متشکل ارزی کشف قیمت دلار در این بازار باید پایین‌تر از نرخ آن در بازار آزاد باشد(راه‌اندازی بازار متشکل ارزی در شرایط نوسان قیمت دلار)؛ این تاریخ نیز همانند زمان‌های قبلی که برای آغاز به کار این بازار اعلام شده بود، عملی نشود.

طبق این پیش‌بینی در روز 14 مرداد ماه خبر تعویق راه‌اندازی این بازار منتشر شد، در این خصوص محمود شکسته‌بند به تجارت‌نیوز گفت: این بازار کاملا آماده است و در اصرع وقت راه‌اندازی می‌شود.

اما با توجه به این که همتی از عدم آمادگی این بازار برای آغاز به کار گفته است به نظر می‌رسد این بازار فعلا بایگانی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.