فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۱۷۴۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بنیادی ثشاهد / افت شدید درآمدزایی شرکت سرمایه‌گذاری شاهد

تحلیل بنیادی ثشاهد / افت شدید درآمدزایی شرکت سرمایه‌گذاری شاهد

صورت‌های مالی شرکت سرمایه‌گذاری شاهد نشان می‌دهد، شرکت در دوره 9 ماهه خود نتوانست پرتفوی خوبی بچیند و درآمدی از فروش سرمایه‌گذاری در املاک کسب نکرد. همین امر سبب شد تا درآمدهای شرکت به شدت کاهش یابند و ثشاهد به باتلاق زیان هدایت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری شاهد در دوره 9 ماهه منتهی به اسفند 1401 که در سایت کدال منتشر شد، نشان می‌دهد شرکت در این دوره نسبت به دوره مشابه سال 1400 با افت شدید درآمدزایی روبه‌رو شد و همین امر شرکت را به زیان‌دهی رساند.

همان‌طور که در نمودار میزان درآمدزایی شرکت مشاهده می‌شود، شرکت در سال 99 به واسطه رشد خوب بورس و گزارش‌های خوب شرکت‌های بورسی و سودسازی آن‌ها، همچنین درآمد خوب شرکت در حوزه مسکن توانست درآمد کل خود را افزایش دهد. اما از سال 1400 افت درآمدزایی شرکت به واسطه ریزش بورس و رکود بازار مسکن شروع شد و این کاهش به سال 1401 رسید. به طوری که در 9 ماهه 1400 درآمد کل شرکت بیشتر از 68 درصد افت کرد و به 124 میلیارد تومان رسید.

اما افت درآمد کل شرکت در 9 ماهه 1401 محسوس‌تر بود و با نزول 93 درصدی به تنها هشت میلیارد تومان رسید.

درآمد کل ثشاهد

عمده درآمد شرکت، شامل سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ در حوزه مسکن بوده که به دنبال کاهش آن، درآمد کل شرکت در دو دوره گذشته نیز کاهش یافته است. بر خلاف افت درآمد شرکت در این دوره، هزینه‌های ثشاهد نه تنها کاهش نداشت، بلکه با رشد 4 درصدی روبه‌رو شد.

زیاندهی ثشاهد

افت بیش از 93 درصدی درآمد ثشاهد در 9 ماهه 1401 به همراه افزایش هزینه‌های شرکت سبب شد تا سرمایه‌گذاری شاهد در این دوره با زیان هشت میلیارد تومانی روبه‌رو شود. زیانی که نشان می‌دهد، شرکت در این دوره سودی به ازای هر سهم شناسایی نمی‌کند. چراکه طبق صورت‌های مالی شرکت، ثشاهد در 9 ماهه 1401 به ازای هر سهم متحمل زیان 20 ریالی شده است.

سودسازی ثشاهد

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار