کد مطلب: ۴۳۵۸۵۶

بسته ۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا

بسته ۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک بسته وام اضطراری ۵۰ میلیارد دلاری برای کشورهایی که بیشترین درگیری را با ویروس کرونا دارند در نظر گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک بسته وام اضطراری ۵۰ میلیارد دلاری برای کشورهایی که بیشترین درگیری را با ویروس کرونا دارند در نظر گرفته است. کریستالینا جیورجیوا، رییس این صندوق گفت: چیزی که می‌خواهیم از آن مطمین شویم این است که مردم جان خود را به دلیل نداشتن پول از دست ندهند.

صندوق بین‌المللی پول با اعلام اینکه افزایش مخارج در حوزه بهداشت و درمان می‌تواند جان افراد بسیاری را در سطح کشورها و جهان حفظ کند گفته است که برخی کشورها دارای ظرفیت‌های درمانی محدودی هستند و نباید اجازه داد که قربانی کرونا شوند.

بخشی از این وام ها قرار است بدون نرخ بهره در اختیار کشورهایی قرار گیرد که از نظر زیرساخت‌های مالی و بهداشتی ضعیف هستند. پیش‌تر همه‌گیری بیماری ابولا در کشورهای فقیر آفریقایی باعث مرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر شده بود.

صندوق بین‌المللی پول هم چنین با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کسب‌وکارها در نتیجه شیوع کرونا از دولت‌ها خواسته است تا حمایت‌های بیشتری از آن دسته کسب‌وکارها که خسارت شدیدی از کرونا دیده‌اند انجام دهند.

صندوق بین‌المللی پول از دولت‌ها خواسته است تا با افزایش مخارج خود در حوزه درمانی و آموزشی، جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا در سطح کشورهای خود را بگیرند و به افرادی که به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ در قرنطیه هستند، خدمات بیشتری ارائه دهند. این نهاد خواستار الگوگیری از تجربه چین و کره جنوبی توسط دیگر کشورها برای ایجاد کلینیک‌های سیار شده است.

ارائه یارانه‌های معیشتی به کسانی که به خاطر کرونا مجبور به تعطیلی کسب‌وکار خود شده‌اند، یکی دیگر از خواسته‌های صندوق بین‌المللی پول از دولت‌ها بوده است، این سیاست اکنون توسط ژاپن و فرانسه دنبال می‌شود.

قرار است اجلاس بعدی صندوق بین‌المللی پول در ماه آوریل برگزار شود که بخش بزرگی از آن به بررسی پیامدهای کرونا روی اقتصاد جهانی اختصاص خواهد یافت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مصطفی

    به ایران فقط ندین خواهشا چون دست مردم نمیرسه همون بالا دولت میخوره