کد مطلب: ۵۱۷۷۸۵

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

تاثیر اظهارات امروز روحانی بر بورس / کدام نمادهای بورسی بیشتر متاثر می شوند؟

تاثیر اظهارات امروز روحانی بر بورس / کدام نمادهای بورسی بیشتر متاثر می شوند؟

ساعتی پیش رئیس‌جمهور در سخنرانی خود اعلام که قیمت دلار واقعی نیست و باید کاهش یابد اما قیمت دلار در زمان سخنرانی حسن روحانی روندی صعودی گرفت. ریزش دلار چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟ افت قیمت دلار چقدر محتمل است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، صبح امروز اولین قیمت‌ دلار در بازار آزاد حدود ۲۰۰ تومان کمتر از آخرین قیمت دیروز بود. این روند کاهنده ادامه یافت و حتی نرخ به ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان هم رسید اما ساعاتی پیش رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت قیمت ارز را رو به کاهش عنوان کرد و جالب اینکه بعد از گفته‌های رئیس جمهور مسیر حرکت دلار دوباره صعودی شد. حالا سئوال اینجاست که با توجه به سیگنال برخی کشورهای خارجی در رابطه با آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده ایران، وعده دلار ارزان حسن روحانی چقدر محتمل است؟ و د نهایت اینکه کاهش قیمت دلار چه تاثیری روی بازار سرمایه خواهد گذاشت؟

فرهاد جوانمردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با نظر روحانی در رابطه با کاهش قیمت دلار گفت: کاهش قیمت دلار نظر رئیس جمهور است اما با توجه به کسری بودجه، معوقات دولت، رشد فزآینده نقدینگی و تورم احتمالی بودجه سال آینده و … من نرخ خیلی پایین‌تری به شکل پایدار برای دلار نمی‌بینم و احتمالا فقط جلوی سرعت رشد قیمت دلار گرفته شود.

این کارشناس در رابطه با آزادسازی برخی از منابع بلوکه شده ایران از سمت کره‌جنوبی گفت: منابعی که قرار است آزاد شود یک میلیارد دلار است که عدد کوچکی است و نمی‌تواند کاهشی در قیمت ارز ایجاد کند.

این کارشناس در رابطه با نمادهایی که از کاهش قیمت دلار تاثیر زیادی می‌پذیرند گفت: کاهش قیمت دلار در شاخص یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحد نمی‌تواند تاثیر زیادی بر روند نمادهای ارز محور داشته باشد اما در صورت کلی نوسان قیمت ارز بر نمادهای پتروشیمی، پالایشی و گروه‌های صادرات محور تاثیر خواهد داشت.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقایون داداشا گوفته باشم اینجه واس ماست… سهامموبدین برم

  • ناشناس

    من سهاممومیخـوام???????????

  • ناشناس

    شما جیب ما را نزن ارزانی دلار پیش کش

  • ناشناس

    حالا که کیستون پر شده کی بود کی بود من نبودم راه انداختید؟

  • ناشناس

    دلار پایین نمیاد برجای درکارنیست

  • رامبو

    بورس تکون بده تکون بده.

  • ناشناس

    خدا ذلیل کنه کسی که باعث بدبختی مردم شد

  • علی

    کارشناس واقعی اونبود که گفت سهمی که بادلار سی هزار هشت هزارتومان بوده الان دوهزارتومانه یعنی سهم تقریبا به حد دلار ده هزارتومن رسیده،یعنی پیشخور پس چرا واقع بینانه تحلیل نمیکنید خواهشا پخش کنید ممنون

  • ناشناس

    آقایون مسوولان شما فقط ساکت باشید حرف می‌زنید همه چیز رو خراب میکنید دلار بورس طلا

  • ناشناس

    جناب آقای دهنوی،
    گر به دستت داد تیغ بران روزگار
    هر چه را خواهی ببر اما مبر نان کسی
    لطفا، شرافتا، دامنه نوسان را مثبت کنید خدا خیر بده