کد مطلب: ۴۸۱۳۱۲

مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد:

تحویل ۱۰ هزار مسکن ارزان قیمت تا پایان سال

تحویل ۱۰ هزار مسکن ارزان قیمت تا پایان سال

مدیرعامل بنیاد برکت از تحویل ۱۰ هزار مسکن ارزان قیمت به محرومان تا پایان سال خبر داد و گفت: از ۱۰ هزار مسکن، سه هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعدادی از واحد‌ها تحویل شده و تا پایان سال به طول کامل تحویل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان امام (ره)، از تحویل ۱۰ هزار مسکن ارزان قیمت به محرومان تا پایان سال خبر داد و گفت: قرارداد ساخت ۴۷ هزار مسکن با مشارکت بنیاد مسکن و کمیته امداد در حال انجام است که تاکنون ۱۸ هزار مسکن ساخته و تحویل شده است.

وی افزود: از ۱۰ هزار مسکن، سه هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعدادی از واحد‌ها تحویل شده و تا پایان سال به طول کامل تحویل می‌شود.

مدنی به تعمیر و تکمیل ۲۰ هزار واحد سیل زدگان در استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵ هزار و ۴۳۷ مسکن تحویل شده و مابقی نیز دارای ۹۰ درصد پیشرفت عملیاتی است.

وی به فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه ایجاد مراکز فرهنگی و ساخت مسجد هم اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار و ۱۵۰ مجموعه فرهنگی و مسجد به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد، هزار مسجد و ۱۵۰ مجموعه فرهنگی از جمله فرهنگ سرا‌ها و حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی و مذهبی هستند.

۳۳ طرح برای ساخت کتابخانه‌های مجهز

مدنی، ساخت کتابخانه با توافق وزارت ارشاد را از دیگر برنامه‌های بنیاد برکت بیان کرد و افزود: در این زمینه ۳۳ طرح برای ساخت کتابخانه‌های مجهز ساخته خواهد شد که تا کنون ۲۵ کتابخانه ساخته و تحویل شده و هشت کتابخانه نیز تا پایان سال تحویل خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان امام همچنین گفت: در حوزه بهداشت و درمان، قرارداد ساخت ۱۳ بیمارستان در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم منعقد شده که ۸ بیمارستان با ظرفیت دو هزار تخت ساخته و تحویل شده و ۵ بیمارستان در دست ساخت است.

وی ساخت ۲۲۷ مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت در سراسر کشور را نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد برکت بیان کرد و افزود: ۶۰ درصد این طرح‌ها تکمیل و تحویل شده و مابقی نیز در شرف آماده سازی است.

تحویل ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم تا پایان سال

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان امام (ره) از ساخت و تحویل ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار تا پایان سال خبر داد.

مدنی با بیان اینکه امسال نیز ۲۵۰ مدرسه تحویل خواهد شد، گفت: ۱۵۰ مدرسه در مهر امسال تحویل و ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز در بهمن، تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به قرارداد ساخت ۱۹۳۰ مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار افزود: تا کنون ۱۴۰۰ مدرسه با تجهیزات کامل در این مناطق، تحویل آموزش و پرورش شده که ۲۵۰ هزار دانش آموز را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان امام، گفت: با ساخت و تحویل ۱۰۰ مدرسه، مجموع مدارس ساخته شده به هزار و ۵۰۰ مدرسه می‌رسد.

مدنی آب رسانی به روستا‌های مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های بنیاد برکت و ستاد اجرائی فرمان امام بیان کرد و افزود: برای تامین آب شرب هزار روستا برنامه‌ریزی کرده ایم که این برنامه‌ها در قالب ۱۲۵ طرح بوده است.

وی تصریح کرد: اکنون در ۶۱۳ روستا آب رسانی انجام شده و ۵۰۰ روستا نیز تاپایان سال آب رسانی خواهد شد که در مجموع به هزار و ۱۱۳ روستا خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دل خوش نکن روزی دو هزار و هفتصد مسکن »،،خیلی گفتنش راحته ده تا هم در روز نمیسازی