کد مطلب: ۷۳۶۰۶۲

خبر عجیب درباره تغییر قیمت خودروهای سایپا!

خبر عجیب درباره تغییر قیمت خودروهای سایپا!

اگرچه از چند روز گذشته مساله تغییر قیمت خودروهای سایپا مطرح شده بود اما حالا وزارت صمت اعلام کرده که برای تغییر قیمت خودرو مجوزی به سایپا نداده است و تغییر قیمت مربوط به موضوع دیگری است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش‌های موجود از وزارت صمت، افزایش قیمت در صنایع خودرو تنها مربوط به آپشن‌های خودرو بوده و قیمت اصلی تغییری نداشته است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: هیچ افزایش قیمتی برای سایپا صادر نشده و این تغییرات قیمتی در محصول کوییک پلاس اتوماتیک مربوط به افزایش آپشن‌های این خودرو است.
بر اساس این گزارش، از دیروز فروش فوق العاده دو محصول سایپا دو محصول کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک و سایپا ۱۵۱ ویژه متقاضیان عادی و ویژه مادران آغاز شده است.

نکته قابل توجه در این طرح فروش تغییرات قیمتی دو محصول وانت ۱۵۱ و کوییک پلاس اتوماتیک است به نحوی که در طرح فروش آبان ماه این محصولات قیمت وانت ۱۵۱ " ۱۶۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان" و کوییک پلاس اتوماتیک ۲۷۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان بود، اما در طرح فروش فوق‌العاده که از امروز آغاز شده، این دو محصول با قیمت‌های ۱۶۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان (وانت ۱۵۱) و ۲۸۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان (کوییک پلاس اتوماتیک) عرضه می‌شوند.

بر همین اساس وانت سایپا ۹ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان و کوییک پلاس اتوماتیک ۱۰ میلیون و ۲۳ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

به گفته وی قرار بود سایپا پیش از فروش فوق العاده این محصول جزئیات آپشن‌ها را اعلام کند که این موضوع انجام نشده است.

قیمت وانت ۱۵۱ و کوییک پلاس

نکته مهم و قابل توجه این است که قیمت قطعی وانت ۱۵۱ و همچنین کوییک پلاس اتوماتیک در طرح پیش‌فروش این دوره با افزایش قابل توجهی همراه شده است. طی پیش فروش ماه گذشته، وانت ۱۵۱ با قیمت ۱۶۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان و کوییک پلاس اتوماتیک با قیمت ۲۷۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان عرضه شده بودند.

این در حالیست که این دو محصول سایپا دیروز با قیمت‌های ۱۶۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان و ۲۸۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان عرضه شده‌اند. به عبارتی وانت ۱۵۱ سایپا بیش از ۹ میلیون تومان و کوییک پلاس اتوماتیک با بیش از ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت همراه شده‌اند.

سایپا مجوز ندارد!

با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱، مجوزی رسمی برای محصولات خودروسازان صادر نشده، این گروه خودروسازی درباره صحت اخذ مجوز افزایش قیمت چنین پاسخ داده است:

در مورد وانت ۱۵۱، قیمت‌های مصوب و اخذ مجوز برای تغییر قیمت‌ها، تنها مشمول خودروهای سواری است و برای وانت‌ها الزامی‌ وجود ندارد. در رابطه با افزایش قیمت کوییک پلاس اتوماتیک نیز، این گروه خودروسازی مجوز افزایش قیمت برخی محصولات خود را اخذ کرده است.

منبع: بورس نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گرانی در ایران امکان نداره .

  • ناشناس

    وزیر صمت پرادعا یعنی نمیدانی قیمت تو بازار آزاد چه خبره ۴۰سالمه ماشین ندارم

  • مهدی دارابی

    تورو خدا به مردم نجیب ایران رحم کنید زیر بار گرانی مردیم خدایا خودت کمک کن

  • ناشناس

    خدایا خودت کمک کن مردیم از گرانی خودرو

  • شاهین

    نهایتا همین قیمتی که سایپا گفته اعمال میشه. زیاد تحت تأثیر قرار نگیرید .ازین چیزا زیاد دیدیم.

  • ناشناس

    این یه بهانه است به از کردن خودشان دور کنن ، اخه یه وازارتخانه در قبال افزایش خودرو اینطوری باید بگه ، واقعا خنده داره

  • ناشناس

    پراید ۲۰میلیونی توی دوسال ۱۰ برابر بشه بعد هم بگویند افزایش قیمت خدا خیر نبینید اون زمان دلار ۵هزار بود تمام خودروها را دپو کردید و الان دارند یواش یواش بیرون میارن که ما در تولید هیچ گونه مشکلی نداریم یعنی تحریم نیستیم انشالله خداوند ازتون نگذره