کد مطلب: ۴۵۸۱۷۳

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

صندوق ETF دارا یکم را بفروشیم یا نفروشیم؟

صندوق ETF دارا یکم را بفروشیم یا نفروشیم؟

معاملات صندوق سرمایه‌گذاری دولتی دارا یکم در حالی از فردا آغاز می‌شود که خالص ارزش دارایی این صندوق از زمان بازگشایی تا به امروز ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات اولین صندوق قابل معامله (ETF) دولتی در حالی از فردا با نماد «دارا یکم» آغاز خواهد شد که پیش از شروع معاملات بسیاری از خریداران از اضافه نشدن این نماد به سبد دارایی خود نگران هستند.

نماد دارا یکم از روز یکشنبه به سبد افرادی که از طریق سامانه آنلاین کارگزاری‌ها ثبت سفارش و پذیره‌نویسی کرده بودند اضافه شده اما افرادی که در آن زمان کد بورسی نداشتند حالا در مشاهده این نماد در پورتفوی خود دچار مشکل هستند.

1 2 5

به هر ترتیب اولین صندوق ETF دولتی فردا در حالی بازگشایی می‌شود که قیمت بازگشایی آن یکی از موارد بحث‌برانگیز است. فرایند کشف قیمت این صندوق‌ها معمولا در محدوده ۶۰-۷۰ درصدی خالص ارزش دارایی خواهد بود و پس از کشف بدون دامنه نوسان معامله خواهد شد. از زمان آغاز پذیره‌نویسی این صندوق تا به امروز خالص ارزش دارایی (NAV) هر واحد این صندوق با رشدی ۱۲۰ درصدی به حدود ۲۲ هزار تومان رسیده است و کل ارزش سهام هر نفر نیز بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزش دارد. این در حالی است که سبد سهام هر فرد متشکل از ۳ نماد بانکی و ۲ نماد بیمه‌ای است که هر کدام از این نمادها رشد قابل توجهی را در این مدت تجربه کرده‌اند.

از زمان پذیره‌نویسی تا به امروز نماد «وتجارت»، «وبصادر»، «وبملت» و «البرز» همگی بالای ۱۰۰ درصد و «اتکام» نیز بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است که همین موضوع موجب افزایش خالص ارزش این صندوق به میزان ۱۲۰ درصد شده است.

بیش از ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر در این پذیره‌نویسی شرکت کردند که ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق این صندوق جمع‌آوری شده است. از آنجایی که روند بورس صعودی پیش‌بینی می‌شود و نمادهای بانکی و بیمه‌ای در این هفته‌ها با تقاضای خوبی مواجه هستند، به نظر می‌رسد این رشد همچنان ادامه داشته باشد و بازدهی این صندوق بیشتر از این مقدار شود. با این حال پیش‌بینی می‌شود فردا در جریان معاملات بسیاری از سهامداران اقدام به فروش واحدهای خود بکنند و به همین سود فعلی راضی شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید من از طریق، بانک خریدم کد بورس گرفتم تغییر ناظر دادم بعد از، 48ساعت اومد پرتفوی، در حال حاضربالای شش، تومان ارزش داره

  • میصم

    امروز بعد معمالات من یازده ضرر کلم از دارایکم بود ولی نیم ساعت بعد شد ۶میلیون اونم اگه قیمت ۲۸۰۰۰باشه درسته ولی اگه قیمت ۲۷۰۰۰باشه من باید ۱۱ضرر ام بود .چطوریه این اخریمن معامله ۲۷۰۰۰بود اخرینقیمت ۲۸۰۰بود صف خرید و فروشم ۲۸ رونشون میداد کودوم درسته

  • محسن علیدادی

    اقا من ۲۸۰۰خریدم ناظر اکی داد ولی ۳۶۷۰۰ خاستم بفروشم ناظر گفت زریر ابتال می شد ۲۴تومان ۳۰ملیون خریدم نمی دانم چکارکنم هروز میاد پایین

  • فردین

    سلام دوستان توی بازار بورس نباید عجله کنید، قیمت دارایکم بالای 50 هزارتومانه ، چرا زیر قیمت می فروشی ؟ اگه پول نیاز داری از راه دیگه ای جورش کن ، این همه صبر کردی یکی دوماهم روش …ارزش دارا یکم بیشتر از اینهاست و روند بازار بورس تا سال آینده صعودی است .

    • ناشناس

      خوب صعودی بود، یکماه گذشت و شدیدترین افت رو داشت و تو میگی تا یکسال آینده صعودیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • یوسف

    سلام من الان چند وقته تغییر ناظر انجام دادم ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده اخه چرا مردمو اینقدر الاف خودتون می کنید یه تیک تو سیستمه دیگه اون هم یعنی بروکراسی داره

  • ناشناس

    آیا میتوان تمام سهم دارا یکم رو فروخت

  • ناشناس

    سلام من سهام دارا یکم رو از بانک صادرات خریدم. توی کارگزاری مفید هم تغییر کارگزار ناظر دادم. ولی الان حدود 3هفته است فقط ب میزنه در حال بررسی وهیچ خبری از اصافه شدن سهام مذکور توی پرتفوی نیست لطفا اگر کسیمیدونه راهنمایی کنید که چکار کنم سهام توی پرتفوی بیاد؟

    • ناصر

      حضوری به دفترکارگزاری نفیدنراحعه فرمایید

  • ناشناس

    سلام
    من بازنشسته فرهنگی هستم یک میلیون وام دادن بابت خریدسهام سرمایه یکم ماهانی قسطی ازمن کم می کنندکدبورس ندارم چکارکنم؟

  • ناشناس

    سلام من اگر بخوام داری یکم بفروشم یک میلیون خریدم از بانک تجارت الان بفروشم چقدر میخرند

  • ناشناس

    من ازموقعی که دارایکم خریدم هیچ کاری نکردم راستش کسی نگفت چکارکنم میشه راهنمایی کنیدکامل درضمن کدسجام دارم ممنون