کد مطلب: ۴۹۴۴۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلار ارزان‌تر از ۲۰ هزار تومان می‌شود؟

دلار ارزان‌تر از 20 هزار تومان می‌شود؟

به نظر می‌رسد تداوم روند کاهشی در بازار ارز برای بیش از یک هفته، پذیرش شکست قطعی ترامپ در انتخابات آمریکا، احتمال ورود نرخ حواله درهم به کانال پایین‌تر و افزایش زمزمه‌های بازگشت به برجام موجب شده بعضی کارشناسان ریزش دلار تا کانال 18 هزار تومانی را دور از انتظار ندانند در حالی که تا پیش از این عموم آن‌ها بازگشت به زیر 20 هزار تومان را بعید می‌دانستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روز سه‌شنبه با پذیرش ضمنی ترامپ مبنی بر شکست در انتخابات آمریکا دلار با قدرت بیشتری در بازار در موقعیت فروش و به تبع آن ریزش قیمت قرار گرفت. البته تقریبا یک هفته‌ای می‌شود که دلار اگرچه با نوسانات محدود اما بهرحال درحال ریزش است.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند بازار به شدت میل به کاهش دارد اما از دو سمت حواله درهم و سامانه سنا، در مقابل سقوط مقاومت می‌کند.

با این که حواله درهم برای پنجمین هفته متوالی روندی کاهشی داشته اما به نظر می‌رسد تا زمانی که درهم بالای مرز ۷ هزار تومانی قرار دارد، نمی توان انتظار کاهش سنگین در بازار ارز داخلی را داشت. گرچه از نگاه فعالان بازار با وجود مقاومت درهم در مرز 7 هزار تومانی همچنان ورود آن به کانال‌ 6 هزار تومانی بعید نیست.

حتی اگر این احتمال را هم در نظر نگیریم همچنان تحلیل گران فنی باور دارند، در صورتی که نوسانات کم دامنه و فرسایشی دلار ادامه پیدا کند، به تدریج به صف فروشندگان بازار اضافه خواهد شد و قیمت دلار به آرامی رقم‌های پایین‌تری را تجربه خواهد کرد.

دلار 18 هزارتومانی!

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در گفتگوی لایو با تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده که با توجه به اتفاقاتی از جمله بازگشت آمریکا به برجام قیمت دلار ممکن است تا 18 هزار تومان هم کاهش یابد.

او گفته است که محدوده مقاومتی دلار ابتدا 22 هزار تومان است که اگر از آن عبور کند به 20 هزار تومان می‌رسد و محدوده مقاومتی بعدی آن 18 هزار تومان است که امکان دارد قیمت دلار تا این نرخ کاهش پیدا کند.

محمدرضا اخوان، کارشناس اقتصادی، نیز ضمن بررسی تمام عوامل موثر در نرخ دلار و احتمال ریزش بازار در پی برخی از آن‌ها، در یادداشتی برای تجارت‌نیوز نوشته است:

به نظر می رسد این روزها بازار ارز در انتظار خبر مهمی از بازگشت آمریکا به برجام و رفع احتمالی تحریم‎هاست. تا زمان بازگشت به برجام احتمالا شاهد تداوم ثبات نسبی نرخ‌ها در سطوح کنونی خواهیم بود.

احمد مجتهد، رئیس سابق پژوهشکده پولی و بانکی، هم با آغاز ریزش‌ در بازار ارز پیش‌بینی کرده بود که دلار ممکن است تا 18 هزار تومان هم پایین بیاید اما تصور دلار در کانال‌های پایین‌تر را تصوری غیر واقعی خوانده بود.

پیش‌بینی رسیدن دلار تا کانال 18 هزار تومانی این روزها درحالی از سوی کارشناسان مطرح می‌شود که پیش از این، آن‌ها عموما کاهش دلار تا کانال‌های زیر 20 هزار تومانی را دور از انتظار تصور می‌کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • X

    چرا همه جوگیر شدن مثل اینکه باور کردن همه چی ارزون میشه ؟! این دوهفته تعطیله خیلی واضحه قیمتا میاد پایین نزدیک سال نو میلادی و سال چینی که واکسن کرونا تا اون موقع کشف شده بعلت تقاضای چین برای خرید طلا و کریسمس و سفر های سال نو و انتخابات خودمون قیمتا بازم نجومی میشه .دلار و طلا همیشه وفا داشتن ولی تو بلند مدت .. این یه چرخه ی اقتصادیه که دولت هر ساله جیب مردمو باهاش خالی میکنه که بودجه ش تامین بشه چون ملت حافظه ی تاریخشون صفره همه چیو زود فراموش میکنن .

  • ناشناس

    این حرف ها درست نیست فعلا دولت دارد مقاومت میکند و با همکاری دلال ها که ضرر هنگفت نکنند دلار حد اخرش ۱۴ هزار تومان است و حتی کمتر اگر تحریم بر داشته شود باید دلار ۷ تا ۸ هزار را دید

  • ناشناس

    به حضرت عباس قسم، که همة این گرونیا دست خوده دولت همه، چطور بنزین رو ی شب گرون کرد قیمتام ميتونه ی شب ارزون کنه. خواهشا نظرمو حذف نکنید بلا نسبت ملت شده دلال مسلمونی داره از بین میره

  • مجید

    شنیدم قراره دلار بشه 1000تومن،گوشت بشه 25تومن،گوجه بیاد تو سفره مردم،پرایدو مفتی بدن!!!حقوق ما هم نجومی میشه!!!نزدیکه،ما از کرونا هم گذشتیم.قراره بریم بهشت!!

    • ناشناس

      قطعا میشه شک نکنید خدا با قش ضعیفه فقط باید این صحبتای مثبت رو گسترش بدیم

    • ناشناس

      هرکی هم بره شما یکی که با درد دردمندان تمشخر میکنی حق الناس میکنی و کسایی که برای سود و نفع خودشون به مردم و کارگر رو …..ظلم میکنند بهشت که هیچ تو پایین ترین جایگاه جهنم هم راشون نمیدن و هرلحظه عذاب الاهی .ردن خودشو و عزیزانشان رو رها نمی کنه …..خدا هست

    • ناشناس

      کی؟

  • ناشناس

    کاشکی روزی برسه که هر ریال ۱۰۰۰۰۰۰۰دلار باشه

  • ناشناس

    حتی فرض کنید به مرزهزارتومن برسد چه دردی از مردم دوامیکندآیاقیمت داخلی پایین میاد همیشه زمان بالارفتن قیمت حرف این بوده که دلاررفته بالا ولی اگردلارآمدپایین حرف این بوده ماچکاربه دلارداریم

  • ناشناس

    خسته شدیم از این همه مردم مسخره کردن بسته بابا کم مردم مسخره کنید خدا وکیل پراید ۷میلیونی شده ۱۰۰میلیون بیاد بشه ۵۰میلیون دلار ۸۰۰تومنی شده ۳۲۰۰۰تومن حالا بیاد بشه ۱۸۰۰۰تومن این مردم خدا وکیل مظلوم هستند بسته دیگه این بالا پایین تمام کنید

  • ناشناس

    دلاربایدبشه چهارتومان نه بیست تومان

    • ناشناس

      با منطق جنابعالی منم میگم باید بشه ۸۰۰تومن ?

  • حسام

    تو رو خدا یکی به من بگه چرا وقتی دلار گرون میشه همه چی گرون
    میشه و وقتیم دلار ارزون میشه باز همه چی گرون میشه؟

  • امیرحسین

    عالی میخام از آمازون لپ تاپ سفارش بدم قیمتش روزی 1 میلیون کاهش پیدا میکنه از 42 میلیون شد 37 میلیون امیدوارم 30 میلیون بشه یکم هم پس انداز کنم خدا کنه