کد مطلب: ۱۸۹۵۷۷

راهی به جز گسترش صنعت توریسم نداریم

راهی به جز گسترش صنعت توریسم نداریم

استاندار اصفهان گفت: امروز باید موتور محرکه اقتصاد کشور بخش خصوصی باشد و تقویت این بخش اولویت کاری مدیریت استان است.

محسن مهرعلیزاده در نشست سه ساعته با تولید کنندگان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی منتخب استان که با حضور معاونین اقتصادی و عمرانی استاندار، دستیار ویژه استاندار و مدیران ذیربط برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم همه مشکلات استان از جمله مسئله بی‌آبی شدید و بسته شدن فصل بودجه با این حال با توجه به سابقه ۳۸ ساله خود و واقعیت‌های روز کشور، بیشترین اولویت را به بخش خصوصی اختصاص داده‌ام.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی، افزود: در دوره هشت ساله‌ای که قیمت نفت افزایش یافته بود فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و بخش عمده‌ای از مشکلات امروز محصول سوء‌تدبیر در آن زمان است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه از این به بعد ذکر مصیبت کردن در شان ما و شما نیست، افزود: امروز باید موتور محرکه اقتصاد کشور، بخش خصوصی باشد. چرا باید بیش از ۸۰ درصد از مکاتبات اداری بدون هیچ دلیلی از مرکز پیگیری شود؟ چرا فلسفه وجودی برخی از مدیران نه گفتن است؟

وی اظهار کرد: با وجودیکه رهبر معظم انقلاب تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال را اولویت اول و شعار سال انتخاب می‌کنند چرا هنوز اقدام و عمل صورت نگرفته است؟ میزان درآمدها و نیازهای کشور فاصله زیادی با هم دارند و این خلا باید پر شود.

مهرعلیزاده افزود: چرا باید در استانی مانند اصفهان بیکاری ۲ درصد از میانگین کشور بالاتر باشد و سخت گیری‌های قانونی و اجرای ۱۲۰ درصدی قانون در اصفهان مشکلاتی را برای همه ایجاد نماید؟

وی با بیان اینکه پنجره واحد اقتصادی تشکیل خواهد شد، افزود: مکلف هستیم مجوزها را برای سرمایه‌گذاران اخذ کنیم و این کار را خواهیم کرد. توقع ما از صادرات بیشتر از آمار امروز است و این استان باید به جایگاه واقعی خود بازگردد چرا که اصفهان از همه ظرفیت‌های لازم برخوردار است.

استاندار اصفهان افزود: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران استان باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی ارائه کنند و اطمینان داشته باشند که همه ظرفیت‌ها اینجاست.

وی با بیان اینکه همه مجوزها باید طی یکی دو روز صادر شود، افزود: چرا توسعه فرودگاه با مشکل مواجه شده است در صورتی که بانک صنعت، و معدن آمادگی کامل دارد و یا چرا باید عملیات اجرایی پروژه‌های استان بسیار طولانی گردد؟

استاندار اصفهان با انتقاد بر اینکه چرا تاکنون پرواز بیس اصفهان دایر نشده است، تاکید کرد: باید پرواز مستقیم اصفهان، حداقل با ۱۴ پایتخت دنیا صورت گیرد و ارتباط بین‌المللی اصفهان با سایر کشورها و شهرهای خواهر خوانده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه لزوما تولید کننده موفق صادر کننده موفق نیست، افزود: در بسیاری از کشورها شرکت‌های حرفه‌ای توزیع کننده و صادرکننده وجود دارد و تولیدات را صادر می‌کنند و باید از این شرکت‌ها ایده گرفته شود. باید به کمک شهرداری‌ها نمایشگاه‌های دائمی اصفهان در شهرهای خواهر خوانده دایر شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه با توجه به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اصفهان، در حال حاضر راهی بجز گسترش صنعت توریسم نداریم، اظهار کرد: این امر یک ضرورت است و باید سهم قابل توجهی را از جذب توریسم به خود اختصاص دهیم.

وی در خصوص کشاورزی استان، گفت: باید تغییر الگوی کشت و استفاده از روش‌ها و گونه‌های کم آب مورد توجه قرار گیرد.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه باید صنایعی در استان استقرار یابد که اشتغال پایدار ایجاد کند، افزود: تولید انرژی خورشیدی باید وجهه همت مدیران و سرمایه‌گذاران قرار گیرد و در این خصوص ۱۹۱ مجوز اخذ شده ولی تنها یک مورد عملیاتی شده که واقعا جای تعجب و سئوال دارد.

وی خاطر نشان کرد: آب، اشتغال و محیط زیست از اولویت‌های مدیریت استان است و باید اشتغال موجود را با قوت حفظ نماییم و با هم شروع کنیم و برنامه‌ها را به پیش ببریم.

استاندار اصفهان خطاب به سرمایه گذاران و تولید کنندگان، گفت: شما و ما با هم ریسک می‌کنیم و هم پیمان می‌شویم و در خصوص پرداخت و دریافت مالیات هردو باید صحیح عمل کنیم.

منبع: ایمنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.