کد مطلب: ۷۲۴۰۱۲

رشد ۶۱ درصدی سپرده‌های ۲ ساله در بانک‌ها

رشد 61 درصدی سپرده‌های 2 ساله در بانک‌ها

طبق آخرین آمار بانک مرکزی مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری ۲ ساله در بانک‌ها در مردادماه امسال به ۱۰۳۹هزار میلیارد تومان رسید که نشان از رشد 61 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همچنین میزان سپرده‌های قرض‌الحسنه در مردادماه امسال نیز ۵۵درصد رشد داشت.

به نقل از ایرنا، طی سال‌های گذشته با نوسان بازار ارز، طلا و سکه موجب شد افراد به سپرده‌گذاری در بانک‌ها روی بیاورند و در نتیجه افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه پول خود را در بازارهای پر نوسان ارز و سکه سرمایه‌گذاری کنند، در بانک سپرده‌گذاری کنند.

گواه این مطلب آخرین اطلاعات آماری بانک مرکزی است. بر اساس این آمار میزان مانده سپرده قرض‌الحسنه در پایان مردادماه امسال به ۳۶۷هزار و ۴۸۰میلیارد تومان رسیده در حالی که در پایان مردادماه سال گذشته ۲۳۶هزار و ۴۶۰تومان بود که رشد ۵۵درصدی را نشان می‌دهد.

میزان مانده سپرده کوتاه‌مدت افراد در بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان مردادماه امسال برابر یک هزار و ۴۶۹هزار میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰.۳درصد رشد داشت.

بر اساس این گزارش میزان سپرده‌گذاری دو ساله در پایان مردادماه امسال در مقایسه با سال گذشته ۶۱.۱درصد رشد داشت که بالاترین رشد در مقایسه با سایر سپرده‌گذاری‌ها بود. مانده سپرده دو ساله در دوره مذکور ۱۰۳۹هزار میلیارد تومان بود. مانده سپرده‌گذاری دوساله در مردادماه سال گذشته معادل ۶۴۵هزار میلیارد تومان بود.

بانک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.