کد مطلب: ۴۷۱۸۷۴

دبیر انجمن انبوه‌سازان قم در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

ریزش شاخص بورس چه تاثیری بر قیمت مسکن دارد؟

ریزش شاخص بورس چه تاثیری بر قیمت مسکن دارد؟

دبیر انجمن انبوه‌سازان قم می‌گوید: با آمدن مسکن به بورس قیمت مسکن احتمالا افزایش خواهد یافت. معتقدیم افت شاخص کلی بورس تاثیری بر بازار مسکن ندارد و قیمت مسکن ارزان نخواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح تامین مالی پروژه های مسکن و حمل و نقل از طریق بازار سرمایه وارد فاز اجرایی شد اما آنچه فعالان بازار می‌گویند با آمدن مسکن به بورس قیمت خانه ارزان نخواهد شد.

در همین راستا دبیر انجمن انبوه‌سازان قم در پاسخ به این پرسش که افت شاخص بورس چه تاثیری بر قیمت مسکن خواهد گذاشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: با آمدن مسکن به بورس قیمت مسکن احتمالا افزایش خواهد یافت. در گذشته هم اعلام کردیم ورود املاک به بازار سهام اقدام درستی نیست و قیمت مسکن را غیرقابل کنترل خواهد کرد. معتقدیم افت شاخص کلی بورس تاثیری بر بازار مسکن ندارد و قیمت مسکن ارزان نخواهد شد.

محمدعلی ربانی افزود: توصیه ما به تازه واردها این است که به جای اینکه املاک را در بورس معامله کنند پول خود را روانه بازار رسمی مسکن کرده و از این طریق خانه خرید و فروش کنند؛ چرا که این نوع معاملات علاوه بر رونق قیمت مسکن را ارزان خواهد کرد.

او درباره پیش‌بینی قیمت مسکن اظهار کرد: قیمت مصالح ساختمانی از جمله بتن، سیمان و آهن از ابتدای سال تاکنون به شدت گران شده است. تجربه نشان داده چنانچه روند رشد قیمت مصالح ساختمانی ادامه‌دار باشد، قیمت مسکن ارزان نخواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایمان

    خیلی جالبه! وقتی که شاخص کل بورس صعودی بود امثال همین دلال ها قیمت املاک رو متناسب با بورس لحظه ای میبردن بالا اما حالا که شاخص کل بورس در حال اصلاحه و نزولی شده میگن روی قیمت املاک تاثیری نداره !!!
    از بقیه صحبتاش در مورد معامله املاک در بورس هم قشنگ معلومه حسابی نگران کمسیون های چرب و گاوبندی های دلال مابانه شون هستن. یک عمر مردم رو چاپیدین اما انگار هیچوقت سیر نمیشین.

  • ناشناس

    دبیر انجمن انبوه‌سازان قم !!! یا شما خیلی ساده ای یا مردم رو ساده فرض کردی . کجای دنیا با افزایش تقاضا قیمت ها پایین میاد؟ اگر مردم پولشون رو بیارن تو بازار مسکن قیمت های مسکن پایین میاد؟ یعنی بازار مسکن وقتی رونق بگیره و مردم پولشون رو ریختن تو این بازار قیمتها پایین میاد؟

    • حاج حسین

      تو اصلا خبر رو خوندی؟؟؟گفت قیمت مسکن پایین نمیاد

  • حاج حسین

    مسکن ارزون نمیشه که هیچ بالاترم میره

  • علي

    با خروج نقدينگي از بورس و هجوم سيل نقدينگي به بازار ملك و دلار و سكه و شروع سفته بازي و دلال بازي اغاز خواهد شد …..!!!!!!!!!!!

  • علي

    يه مشت كارشناس بي سواد ميگفتن بورس باعث تورم ميشه … حالا با ريزش بورس چرا 1 ريال ملك و دلار و سكه پايين نيومد ….؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    به جای این حرفا دولت بهتره وام خرید چادر و کپر بزاره تا یه لشکر ادم بدون پول و خونه برن تو صف وام

  • ناشناس

    هیچی ان موقع که بورس بالا میرفت می گفتن ملک با بورسه حالا که بورس 40 درصد ریخته میگن بورس چکار به ملک داره همش مزخرف و من دراوردی ایست مخصوصا قیمت ملکش