کد مطلب: ۳۶۹۱۳۹

ساخت ۶ هزار مسکن جدید در شهر پردیس

ساخت 6 هزار مسکن جدید در شهر پردیس

مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن امید در فاز ۸ و بخشی در سایت ۹۷ هزار هکتاری و بخشی نیز در فاز چهار آغاز شده است.

بخش مهمی از مکان‌یابی مسکن مهر در شهرهای جدید واقع شده است. شهر جدید پردیس با 82 هزار مسکن مهر سهم 3 درصدی از کل مسکن مهر را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موقعیت پردیس و تقاضای بالای مسکن مهر در این شهر، آن را به‌عنوان شهری پایلوت در مسکن مهر معرفی کرده است. حال مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس از پایان مسکن مهر در این شهر خبر داده است.

تاکید دولت بر تکمیل و تحویل مسکن‌های مهر باقیمانده تا آخر امسال است. مجموع مسکن مهر 2 میلیون و 200 هزار واحد است که از این تعداد بیش از یک میلیون و 700 هزار واحد تکمیل شده است. مسکن مهر طرح دولت نهم و دهم و شروع ساخت آن نیز در همین دولت ها بود اما علی‌رغم وعده اتمام آن تا پایان دولت دهم بیشترین ساخت و سازهای مسکن مهر مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است. تاکنون بیش از یک میلیون مسکن مهر در دولت های یازدهم و دوازدهم تحویل شده است. همچنین تاکنون 50 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مسکن مهر پرداخت شده است که 71 درصد صدور دفترچه فروش اقساطی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

تحویل 40 هزار واحد

مسکن مهر تقریبا در اکثر شهرها و شهرهای جدید به پایان رسیده و بیشترین مسکن باقیمانده مربوط به شهر پردیس است. به گفته مدیرعامل شرکت عمران پردیس از مجموع 82 هزار واحد مسکن مهر پردیس 30 هزار واحد تحویل شده 40 هزار واحد تا پایان امسال تحویل می‌شود که 5 هزار واحد آن در روزهای آتی تحویل می‌شود، تحویل 10 هزار واحد هم به سال 99 موکول می‌شود که شامل واحدهایی است که زمین آن مشکل قضایی و حقوقی داشته یا واحدهایی است که ساخت آن تازه شروع شده است.

هدایت در این مورد گفت :حدود ۶هزار نفر از سال ۱۳۹۱ برای دریافت مسکن مهر پردیس ثبت‌نام کرده بودند ولی واحدی برای آنها وجود نداشت اماتوانستیم این ظرفیت را در پردیس ایجاد کنیم و به صورت روزانه به این افراد واحد اختصاص می‌دهیم و در حال حاضر هیچ مشکل کسری واحد برای کسانی که قبلا ثبت‌نام کرده بودند نداریم. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: امسال ظرفیت‌های خوبی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر ایجاد شده که می‌توانیم از محل منابع شرکت عمران و تهاتر اراضی به بخش ساخت کمک کنیم.

2 هزار دلال در پردیس

با افزایش قیمت مسکن، قیمت مسکن مهر بویژه در شهر پردیس هم رو به افزایش گذاشته که هدایت وجود 2 هزار دلال در بخش مسکن شهر پردیس را در تشدید قیمت‌ها موثر دانست. به گفته هدایت 80 درصد مسکن مهر پردیس از دست گروه‌های هدف خارج شده و با کارهای دلالی این واحدها از مالکان اصلی خریداری شده و در این شهر دست به دست می‌شود. اما با توجه به اینکه متروی پردیس در سال‌جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، قیمت مسکن مهر گران تر خواهد شد، پس توصیه ما این است که هیچ کس مسکن مهر خود را نفروشد، اما به هر حال باید اذعان شود که قبلا مسکن مهر در این شهر زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رسید.

شروع ساخت 6 هزار مسکن جدید در پردیس

هدایت با اشاره به اینکه از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که قرار است وزارت راه و شهرسازی در قالب تولید و عرضه مسکن و مسکن امید احداث کند ۱۵ هزار واحد مربوط به شهر پردیس است، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن امید در فاز ۸ و بخشی در سایت ۹۷ هزار هکتاری و بخشی نیز در فاز چهار آغاز شده است.

1000 میلیاردتومان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پردیس

مدیرعامل شهر جدید پردیس همچنین افزود: بسته 1000میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در شهر پردیس به‌زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی می‌شود. مالکان نباید نگران امکانات روبنایی واحدهای مسکن مهر باشند، چون همه آنها از محل منابع داخلی و تهاتر تامین می‌شود.

بازگشت 430 میلیارد تومان آورده مالکان

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: 430 میلیارد تومان از آورده متقاضیان مسکن مهر که به منظور تامین زیرساخت‌ها و ساخت تونل کسر شده بود برای تکمیل واحدهای مالکان مانند پکیج، آسانسور و… هزینه می‌شود.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.