کد مطلب: ۳۵۴۵۲۳

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

سال آینده قیمت دلار چه خواهد شد؟

سال آینده قیمت دلار چه خواهد شد؟

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می‌گوید: بعید است که در سال 98 نرخ ارز تعدیل یا کاهش یابد؛ معتقدیم نرخ ارز در سال آتی روند نزولی نخواهد داشت. امیدواریم بانک مرکزی با برنامه‌های که در نظر دارد بتواند بر مشکلات ارزی کشور فایق آید.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره قیمت دلار گفت: مسئله ایران داشتن موجودی ارزی نیست بلکه مهم‌ترین بحث نقل و انتقال پول در دوران تحریم است. چالش اقتصادی ما تا زمانی که با کشورهای جهان دارای تنش باشیم، ادامه خواهد یافت.

محمد امیرزاده در ادامI درباره قیمت دلار در سال 98 افزود: بنابراین بعید است که در سال 98 نرخ ارز تعدیل یا کاهش یابد؛ این درحالی است که معتقدیم نرخ ارز در سال آتی روند نزولی نخواهد داشت. امیدواریم بانک مرکزی با برنامه‌های که در نظر دارد بتواند بر مشکلات ارزی کشور فایق آید.

او در پاسخ به این پرسش که با ادامه این روند در سال آتی قیمت دلار چقدر خواهد شد؟ اظهار کرد: افزایش نرخ ارز به موضوع‌های سیاسی ارتباط دارد، در این بازه زمانی مشخص نیست که وضعیت به چه سمت و سویی هدایت شود بنابراین نمی‌توان عدد مشخصی را برای نرخ ارز عنوان کرد.

امیرزاده درباره مشکلات ارزی برای بخش خصوصی که بعضا ممکن است به تعدیل نیرو هم منجر شود، اظهار کرد: معتقدیم به دلیل عدم عرضه ارز به واحدهای تولیدی برای واردات مواد اولیه احتمال تعدیل نیروی انسانی وجود دارد. از سوی دیگر به دلیل عدم واردات مواد اولیه ما بر این باوریم که میزان تولید واحدهای صنعتی بیش از 30 درصد با افت تولید مواجه خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.