کد مطلب: ۳۲۱۹۰۴

سود قاچاق، گوشت بازار را آب کرد

سود قاچاق، گوشت بازار را آب کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی از کاهش عرضه گوشت قرمز در بازار به دلیل افزایش حجم قاچاق دام زنده خبر داد.

علیرضا ملکی اظهار کرد: وجود پدیده قاچاق دام زنده در شرایط فعلی به دلیل سودآوری بالای آن در پی نوسانات نرخ ارز ، عاملی شده تا عرضه گوشت تازه در بازار مصرف داخلی کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با تاکید بر این‌که قاچاق دام زنده کمبود در بازار داخلی را رقم خواهد زد، ادامه داد: بازار در حال حاضر آرامش همیشگی را ندارد و با پشت سر گذاشتن ماه‌های محرم و صفر و ورود به روزهای سرد سال، میزان تقاضا برای گوشت قرمز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که تعداد زیادی دام به صورت قاچاق از غرب کشور به ویژه استان ایلام و کرمانشاه خارج می‌شود، یادآور شد: به همین دلیل امکان عرضه دام در بازار کاهش یافته و این موضوع تا زمانی که بره تازه در اسفند ماه به بازار عرضه شود، ادامه خواهد داشت. به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم که در سه ماه آینده کاهش قیمتی در بازار گوشت قرمز تازه رخ ندهد.

ملکی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل خرید دام عشایر رفع شده است، گفت: عشایر دام خود را به صورت گله عرضه می‌کنند و این در حالی است که تمام گله برای مصرف شهر تهران مناسب نیست و عموما شهر تهران خواستار دام ممتاز است، اما با این وجود دام عشایر خرید و در بازار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی یادآور شد: واحدهای صنفی هر کیلو گوشت قرمز شقه بدون دنبه را به قیمت ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان خریداری و با سود ۱۰ درصدی به مشتریان عرضه می‌کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.