خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۳۸۳۶

سهامداران کدام شرکت‌های بورسی منتظر سود نقدی باشند؟

سهامداران کدام شرکت‌های بورسی منتظر سود نقدی باشند؟

این آخر هفته هم مجمع عمومی عادی سالیانه بسیاری از نمادهای بورسی برگزار شد. در این مجامع علاوه بر تصویب صورت‌های مالی سال ۹۹، تصمیمات دیگری نیز اتخاذ شد که مهمترین آن برای سهامداران، تعیین میزان سود تقسیمی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این آخر هفته هم مجمع عمومی عادی سالیانه بسیاری از نمادهای بورسی برگزار شد. در این مجامع علاوه بر تصویب صورت‌های مالی سال ۹۹، تصمیمات دیگری نیز اتخاذ شد که مهمترین آن برای سهامداران، تعیین میزان سود تقسیمی بود.

بر این اساس، شرکت نفت پاسارگاد ( شپاس ) در روز پنجشنبه ۲۴ تیرماه مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کرد که در آن ۸۵ درصد از سهامداران حضور داشتند. شپاس که تاپیکو بیش از نیمی از سهامش را در اختیار دارد، در سال مالی ۹۹ بیش از ۸۳ میلیارد تومان سودآوری داشته که معادل ۱۲۲۷ ریال به ازای هر سهم می‌شود. با این حال شپاس به سهامداران خود مبلغی بیشتر از سود خالص خود را تقسیم می‌کند. سهامداران می‌توانند به ازای هر سهم ۱۵۵ تومان سود نقدی دریافت کنند.

بانک خاورمیانه هم مجمع عمومی عادی سالیانه خود را روز پنجشنبه برگزار کرد. وخاور که در سال مالی ۹۹ توانسته بود ۱۱۰۸ ریال سود به ازای هر سهم سود محقق کند، ۲۰۰ ریال از آن را میان سهامدارانش تقسیم می‌کند.

شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران هم دیگر شرکتی بود که مجمع عمومی خود را آخر هفته برگزار کرد. در این مجمع که در هتل اسپناس پالاس برگزار شد، خاهن ۵۰ ریال سود به سهامدارانش تقسیم کرد. این در حالی است که سود هر سهم خاهن ۴۴۲ ریال محقق شده بود.

شرکت آبسال هم که با نماد لابسا در بورس فعال است، مجمع عمومی عادی سالیانه خود را با حضور ۷۱ درصدی سهامداران برگزار کرد. در این مجمع لابسا سود تقسیمی ۸۰ تومانی را میان سهامدارانش تصویب کرد که معادل ۲۱ درصد از کل سود خالص محقق شده این سهم بوده است.

روز پنجشنبه همچنین مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع ماشینهای اداری ایران برگزار شد. مادیرا در این مجمع تقسیم سود نقدی ۲۲ تومانی را میان سهامدارانش تصویب کرد که معادل ۲۷ درصد از سود محقق شده این نماد بوده است.

همچنین مجمع عمومی عادی سالیانه وبانک هم روز پنجشنبه با حضور ۷۸ درصدی سهامداران برگزار شد. در این مجمع سود خالص ۱۷۲۶ ریالی به ازای هر سهم به تصویب رسید که از این میزان ۱۰۰ تومان میان سهامداران تقسیم خواهد شد.

مهمترین اخبار نمادهای بورسی و اطلاعیه‌های کدال را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پا. نزده سال است درشرکت سیمان مجد خواف سرمایه گذاری کردم تا حالا یک ریال هم به حسابمان پول واریز نشده نمی دانیم چکار کنیم ما بدبخت بیچاره‌ها همیشه حقمان سوخته

    • ناشناس

      باسلامبایدبفروشبدوبه جای آن سهم خوب باepsوpeمناسب بخریدبادیدبلندمدت،همان سهم‌های بنیادی،درزمان وقیمت مناسب ازنطرتکنیکالی خریدکنید،بامشورت کسی که4یا5سال توی بورس سهم خریدوفروش می کند.
      سهم‌های مثل:نوری،آریا،جم پیلن،فملی وازاین جنس سهمهادرقیمت مناسب.

    • ناشناس

      سلام بین نوری و جم و آریا الان کدوم بهتره واسه خرید؟

    • مریم

      دوست عزیز من اصلا دانش بورسی نداشتم که با دعوت دولت وارد بورس شدم .
      ولی کل پولم را دادم فردی که ۸ سال تجربه بورسی داشت و خودش هم سرمایه گذار بود .
      ولی همان شخص آمد و خودرو را در ۶۵۰ تومان برای من خرید .
      و بجهرم را در قیمت ۸۵۰ تومان برای من خرید .
      اتکاء ۹۰۰ تومان برای من خرید .
      بکام ۷۰۰ تومانی برای من خرید .
      چدن ۳۵۰۰ تومانی برای من خرید .
      نوری ۱۸۷۰۰ تومان را برای من خرید .
      دوام ۲۷۰۰ تومان برای من خرید .
      و حالا بروید ببینید قیمت اینها به چند رسیده .
      خود اون شخص با تجربه میگه من که علم و دانش بورسی دارم باورم نمیشه این ریزش شاخص و این ریزش علمی و منطقی نیست .
      دوست بزرگوارم دولت روحانی به عمد و به بهانه سهام عدالت ۴۵ میلیون مردم بدبخت که علم و دانش بورسی نداشتن را دعوت به بورس کرد و تمام پولهای مردم را چپاول کردند .
      من باورم نمیشه که یک روحانی تا این حد دروغ گو باشد و با دین و ایمان مردم اینجوری بازی کنند .
      ما که دیگر از همه چیز ناامید شدیم و تنها امیدمان بعد از خدا به آقای رئیسی هست که بیاد روی کار و تمام این رئیس و مدیران بورس را عوض کند و بجاش چند نفر که فردی باسواد و انقلابی هستن جایگزین اینها بشوند و بتواند حق ما را بگیرند .
      واقعا همه پس انداز حاصل ۲۵ سال کارگری که برای خرید جهیزیه دخترم بود از دستم در آوردن.

    • ناشناس

      بله سهام پتروشیمی خیلی خوب هستند ولی معدنی چون شرکتهای متوسط هم بین آنها است و به نسبت درآمد صادراتی و دلاری بیشتری دارند بهتر هستند

    • ناشناس

      پونزده سال دیگه ادامه بده میمیری راحت میشی….

    • ناشناس

      انشالله دلار 100 که شد سهام هزاری شما هم 1500 میشه از صرر خارج میشی

  • ناشناس

    خدا نعلت کند ۷۰ در صد سرمایه مان از دست رفته امروز با بی شرمی تمام این سود مجمعشون بخورد تو سرشان

  • مریم

    الهی خدا لعنت کند این دول ت نامرد را .
    مردم دیدید چه طور و با چه کلکی ما را کشاندن داخل بورس و اینجوری سهم ها را اوج قله به ۳۵ میلیون مردم انداختن و در رفتن .
    سهم خودرو ۸۵۰ تومان به مردم فروختن و الان قیمتش رسیده به ۲۰۰ تومان و جالب تر اینکه این شرکت هیچ سودی نساخته بلکه زیان هم رسانده .
    فقط باید آقای رئیسی بیاد و اولین کارش مدیر عامل ایران خودرو را تحویل قانون بدهد .
    ببینند چطور کارخانه ای که هر ماه داره محصولاتش را پیش فروش میکند و در بازار آزاد هم دلالان خودشان دارند خودرو را با قیمت های بالا می فروشند. اونوقت بعد از یک سال سرمایه مردم را در کارخانه استفاده کردند .
    و حالا از لحاظ قیمتی سهم ۸۵۰ تومانی را رساندن به ۲۰۰ تومان که هیچ کس جرات نکنه سهمش را با ۶۰ درصد ضرر بفروشد .
    و در آخر سال هم مجمع عمومی برگزار کنند و بگویند این کارخانه زیان ساخته .
    خدا را گواه میگیرم مدیر و رئیس این کارخانه علنا دارن سرقت میکنند .ما سرمایه گذاری کردیم در ایران خودرو که هم چرخ تولید بچرخه و در آخر سال سودی نصیبمان شود .ولی الان بدهکار هم شدیم .
    آقای رئیسی تو را بخدا زودتر بیا که من سرپرست دو تا فرزند دم بخت هستم و تمام پس انداز حاصل ۲۵ سال کارگری که برای خرید جهیزیه دخترم بود در بورس از دستم دراوردن .
    سهم خودرو بهم فروختن ۸۵۰ تومان و الان شده ۲۰۰ تومان و بعد یک سال زیان ساخته .
    بجهرم به ما فروختن ۱۰۰۰ تومان و الان رسیده به ۲۶۰ تومان و بلد از یک سال ۸.ریال سود تقسیم کردن .واقعا خجالت آور نیست ؟
    بکام فروختن به ما ۸۰۰ تومان و الان شده ۲۶۰ تومان و بعد از یک سال ۵ تا تک تومان سود دادن ..واقعا خجالت آور نیست .
    احکام ۹۰۰ تومان الان رساندن به ۴۹۰ تومان .
    چدن ۳۵۰۰ تومانی رساندن به ۴۴۰ تومان .
    در این میان تنها شرکتی که مدیر عامل مسلمان و درست کار داشته فقط سهم نوری هست که امسال هم از طرف قوه قضاییه بهترین جایزه سال را گرفته که آقای صانعی باشند .
    خدایی سهم هم ۷۰ درصد رشد و ۱۴۳۰ تومان سود به سهام داران تقسیم کردن .
    و شستا که ۳۵۰۰ تومان به ما فروختن و الان رسیده به ۱۲۵۰ تومان .
    خدایا به کجا پناه ببریم از شر روحانی و تیمش
    بدبختمان کردن ..من پول جهیزیه دخترم را از دستم در آوردن

    • ناشناس

      متاسفانه دعوت و پذیرش نا اگاهانه توسط مردمی که سواد کمی از بورس داشتن باعث خیلی ها تو ضرر باشن.
      در واقع تا زمانی که شما سهامی رو نفرختین ضرری نکردی ارزش سهام تون الان پایین امده مثل این اتفاق سال۹۲ افتاد چند سال طول کشید تا به قیمت خرید برسه ولی تو مملکت تورمی دیگه فایده ای نداره….
      دید خرید سهام فقط به صورت بلند مدت و با پول پس انداز نه کاری که شما متاسفانه انجام دادید….
      امیدوارم کامتون زودتر شیرین بشه

    • ناشناس

      چه حوصله ای والا …انشا نوشتی ؟؟؟بشین تا رئیسی برات درستش کنه.خودرو که ۸۵۰ خریدی را ذاتش ۲۰۰ هم نمی ارزید رو این خریدی که دوماه بعد سه برابر بفروشی رو دست خوردی ….حالا خدا و پیغمبر را صدا میکنید….اگر دانش بورس نذارید وارد نشید

    • احسی

      شما خانم مریم ازاونایی هستی ضررمیکنی بعدجلوی دوربین برای رای دادن صف اولی وحمایت میکنی همتون همینین تاوقتی نکنن همتون وزیرخاک نمیدونید.بخداقسم اینابرای ملت فقیرن وگرنه الان بگن روسیه کمک مالی میخوادتمام سرمایه کشوررومیبرن اونجا

    • ناشناس

      دلت خوشه ها .همشون دستشون تو یه کاسه هست

    • ناشناس

      نه که تو دانش بورس داشتی تمام سهامهات شده چندین برابر لطفا از اون دانش بورسی که تو داری به ما ملت هم یاد بده تا همیشه دعا گوی وجودت میشیم

  • ناشناس

    این پنج شنبه پول فروش سهام عدالت واریزمیشه ۱۲ماه هیچی واریزنشد

  • ناشناس

    ببخشید من احمق که سهام نوری شپدیس وپارس رافروختم ودا دم10هزار سهم دارایکم خریدم سهمی33600تومان والان رسیده به جدود12000یعنی بفر. شم220ملیون تومان صرر میکنم چه خاکی سرم کنم.

    • ناشناس

      نفروشید خوب میشه

    • مهرداد

      بار تصمیمات اشتباه هر کس بر عهده ی خودش است.در همین دارایکم هم سود خوبی نهفته بود که من شخصا استفاده کردم. بورس هم مانند تمام بازارهای مالی دیگر نیازمند دانش است، تحلیل های علمی از یکسو و مطالعه ی اخبار اقتصادی، سیاسی، رفتارشناسی و …از سوی دیگر.

    • رسول

      هیچ هم اینگونه نیست خبره ترین عناصر بورسی هم در مرداد سیاه سال گذشته ضرر های سنگینی کردند و ممکن است چند ده هزاری سود کرده باشند ولی میلیونها نفر در اثر دام دولت و شرکت‌های حقوقی و به مقدار کمتر سفته بازان به خاک سیاه نشستند و چه سهام ارزنده ای که به یک باره سقوط نکرد و همه را در حیرت این کید دولتیان و سفته بازان فرو نبرد بگونه ای که امثال ماهان تیموری با تیمی از نخبگان بورس رقمی در حدود 18 میلیارد تومان متضرر شدند. بورس ایران شده محل دلالی. و حرکت پول از سوی قشر عظیمی از مردم بسوی بخش دغلباز اندکی دیگر. سود این عده فرصت طلب به بهای آه و ناله میلیونها ایرانی حاصل شد خدا از مسببینش نگذرد.

    • علی /کرمانشاه

      ای‌کاش نوری و شبدیس را نگه میداشتی این دوسهم سودنقدی خوبی دادند و نقدشوندگی توبی دارندو صادراتی محورهستند و اکثرا در حال رشد و اصلاح ریزموج دارندودر کانال صعودی هستند.هردو سهامی عالی درمیان و بلندمدت هستند.

    • ناشناس

      بیشتر نیازمند رانته تا اطلاعات عزیزان رانتی خوب میدونن.
      موقعی که اصل سرمایه ی ما یک سوم میشد از مرداد تا اسفند پارسال اونا پولشون ۶ ۷ برابر میشد

  • ناشناس

    دولت داره ۳روز تعطیل میکنه وبعبارتی تا هفته اینده بازار تعطیله که درنتیجه شاخص ونمادها بدنبال ان همگی منفیند این یعنی بلوکه شدن سرمایه ات وضرر درسهامت نشانه اش امروز بود که شاخص ۰/۶درصد ریخت

    • ش

      شما که خیلی بلدی یک ساله جام دارو توخواب خوشه ایا سودی تعلق دارد

  • ناشناس

    والا من تمام دارو ندارم امدم دارایکم خریدم 20000هزار حالا شده 12000باید چ خاکی توسرمون بریزیم ?

    • علی /کرمانشاه

      وقتی که تو اوج بود باید خارج میشدید و بعداز اصلاح مجدد ورود میکردیدویا سهام بنیاد دار وسودساز پتروشیمی‌ها وروانگردانهای پالیشی وشپنا وشتران وشبندر را جایگزین میکردید قطعا العان سودنقدی و رشد قیمت سهام شامل شمامیشد حالا دیرنشده قیمتها مناسب ودرکف هستندودرکانال صعودی قرارگرفته‌اندومیان وبلندمدت تقریبا سال۱۴۰۰ رشدقیمت بالایی دارند و اصلاح تمام شده است یکی از سهامهای اعلامی را پس‌ازبررسی جایگزین کن که لااقل جبران کنید زمان مناسب ورود و خروج بموقع کلید بردن سود است وبا آموزش مقدماتی می‌آموزی که چه زمانی ورود و خارج شوی بدون آموزش وتجربه امکان بردن سود خوب برای سهامدارحقیقی سخت است.

    • موسی

      همه چیز را به بورس بسپارید..هیییی خدا
      منم نابود شدم?

  • ناشناس

    لطفا لطفا در روز واریز سود سهام پیامک واریز اسم شرکت هم ارسال فرمایید تا مشخص شود کدام شرکت سود توزیع کرده اند .

  • ناشناس

    خدا لعنت خدا حقوقیهای زقیام که با نابود کردن سرمایه های مردم باعث نابودی زندگی خیلی از سهامدارها شد تاوان این کارو باید اون دنیا پس بدی و شاید حتی این دنیا نونی که در آوردی عزیزم تو خون سهامداراها بود اگر فکر می کنی زرنگی روزی از تو زرنگ تر پیدا میشود و ان هم خداهست که سخت جبار و حساب گر است

  • ناشناس

    ضرر دادیم ولی ماندیم حالا بزرکترین گرفتاریمان دریافت سود مجامع شرکتها است که هیج سامانه یا سایت اخبار درست و شفاف را درج نمینمایند این مشگل همه سهامداران است