کد مطلب: ۵۱۰۵۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۴ خبر سیاسی مهم برای بازارها / سیگنال‌هایی که احتمالا دلار را ارزان کند

۴ خبر سیاسی مهم برای بازارها / سیگنال‌هایی که احتمالا دلار را ارزان کند

بازار ارز پس از پشت سر گذاشتن یک دوره سقوط از مرز ۳۳ هزار تومان تا کانال ۲۲ هزار تومان، یک روند آرام به خود گرفته و کمی صعودی شده است. با این حال همزمان با شروع به کار دوره بایدن، به نظر می‌رسد مجددا انتظارات نزولی در بازار شکل گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار ارز پس از پشت سر گذاشتن یک دوره سقوط از مرز ۳۳ هزار تومان تا کانال ۲۲ هزار تومان، یک روند آرام به خود گرفته و کمی صعودی شده است. با این حال همزمان با شروع به کار دوره بایدن، به نظر می‌رسد مجددا انتظارات نزولی در بازار شکل گرفته است.

دیروز ساعت ۳ بعدازظهر دلار در بازار آزاد با قیمت ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد، اما باید دید پس از انتشار اخبار سیاسی جدید در آینده چه اتفاقاتی در انتظار بازار ارز است؟

شب گذشته ایسنا به نقل از یو اس‌ نیوز گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید آمریکا روز چهارشنبه اشاره کرده دولت بایدن مشتاق است که ایران به پیروی از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده بود، بازگردد.

تسنیم نیز این طور روایت کرده است: آنتونی بلینکن در ادامه کنفرانس خبری به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: «ما با متحدان خود در مورد توافق طولانی مدت با ایران، گفتگو خواهیم کرد». وی تصریح کرد: «در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای، ما یک تیم تخصصی برای گفت‌وگو درباره بازگشت به این توافق تشکیل می‌دهیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «بایدن بسیار شفاف بوده و اگر ایران به پایبندی کامل از تعهدات برجامی خود بازگردد، آمریکا نیز متقابلا بازخواهد گشت و تا زمانی که ایران به تعهدات خود عمل نکند، ما به توافق هسته‌ای بر نمی‌گردیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با بیان اینکه «تا رسیدن به توافق با ایران، فاصله زیادی وجود دارد»، افزود: «این توافق می‎‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد یک توافق طولانی‌تر که دیگر مسائل تنش‎‌زا در روابط با ایران را برطرف کند، باشد».

اما خبر دوم سیاسی این است که وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی مدعی شده برجام هر چند بی نقص نیست اما کماکان بهترین ابزار برای مقابله با ایران است.(مهر)

سومین خبر سیاسی مهم ۲۴ ساعت اخیر به روسیه برمی‌گردد. ایرنا روایت کرده خبرگزاری دولتی تاس چهارشنبه شب به نقل از مقام وزارت امور خارجه روسیه و بدون اشاره به نام و سمت وی نوشته است بازگشت واشنگتن به اجرای تعهدات خود در برجام نباید منوط به اجرای شروط یا تغییر در مفاد برجام شود.

وی افزود: بر این باوریم که بازگشت آمریکا به برجام نباید موضوع معامله یا دلیل برای بازنگری در برجام شود و با تحمیل شروط اضافی بر ایران و سایر شرکت کنندگان در برجام نیز مخالفیم.

اما خبر چهارم به اظهار مواضع ایران مرتبط است.

نماینده ایران در سازمان ملل در یادداشتی نوشته است: ایران به شرطی که کلیه تحریم‌های اعمال یا اعمال مجدد شده توسط دولت ترامپ لغو شود، به محدودیت‌های اولیه توافق شده در برجام بازمی‌گردد.

آیا این اخبار سیاسی دلار را ارزان خواهد کرد؟ جدیدترین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار می‌توانید دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کامران

    آقا جرا قاطی کردی این اخبارایی که طرح کردی همش سیگنالای افزایش نرخ ارزه….. شر درست میکنیا

    • محمدعلی

      داره میگه اول ایران برگرده بعدما خب آمریکا اول زد زیرش .بعدش هم میگه مقدمه یه توافق طولانی تر یعنی بعدش که ایران برگشت یک توافق جدید که طولانی تر و پایدارتر امضا کنند این کجاش سیگنال خوبه نه بخاری از آمریکا بلند میشه نه از سیاست مدارای داخل ! نتیجش هم بدبختی مردم!

    • ناشناس

      واقعا نمی دونم اینا چجوری از این اخبار برداشت ارزانی دلار رو داشتند! این اخبار بیانگر افزایش قیمت دلار و عدم توافق و صلح رو میده.

  • Armin

    نمی‌دونم چرا قیمت دلار سعی داری همش به آمریکا ربط بدی تجارت نیوز؟! ?? بچه فسقلی های تو کوچه هم فهمیدن این قیمت بالای دلار کار دولت فخیمه ی روحانی هست و کسری بودجه رو از دلار تامین می کنه

  • عمام

    قطعا گران میشود،دعا میکنم.

    • Armin

      متاسفم واست!!!! فقط فکر جیب خودت هستی

    • ناشناس

      به دعای گربه سیاه بارون نمیاد?

  • محسن

    دلار تو هیچ حالتی زیره ۲۰ تومن نمیاد خیالتون راحت

  • حافظ

    این چه ربطی به ارزان شدن دلار داشت؟مواضع ایران مشخصه و با توجه به مواضع طرف آمریکایی بازگشت به برجام زمانبر هست و سیگنال قوی برای بازا ها نیست

  • ناشناس

    این اخبار نشون میده که آمریکا قصد واقعی برای برگشتن به برجام نداره وگرنه باید با یک فرمان اجرایی تحریم ها رو بر می داشت. قصد آمریکا معطل کردن ایران است تا شرایط امنیتی اسرائیل و کشورهای عربی رو بهتر کنه تا با خیال راحت به تاسیسات اتمی ایران حمله کنه و از بین ببردش. این خط و این نشون اگه تا دو سال دیگه این اتفاق نیفته. ارزان شدن دلار موقتیه و از نیمه اسفند که تحریم های بانکی مجددا تمدید میشه، قیمت دلار دوباره تا بالای سی تومن میره.

  • ناشناس

    دلار محکوم به ریزش بیشتر هست تا رقم 19 و 17، هم بخاطر انتخابات 1400 و هم بخاطر تمایل دولت بایدن به برجام