کد مطلب: ۲۴۳۳۸۵

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران:

ضرورت آموزش الگوی مصرف آب به زنان

ضرورت آموزش الگوی مصرف آب به زنان

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اهمیت مدیریت تقاضا و مصرف آب در کشور گفت: نیمی از مشترکان آب زنان هستند و باید آموزش‌های لازم به خانواده‌ها در جهت اصلاح الگوی مصرف داده شود.

محمد پرورش در نشست طرح «رد پای آب» که با حضور معصومه ابتکار در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برگزار شد، افزود: وضعیت آب در کشور و تهران در شرایط ویژه ای است و به همین منظور باید به موضوع اصلاح شیوه های مصرف توجه جدی داشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: در آغاز شکل‌گیری ایده رد پای آب جلساتی با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده داشتیم و توافق بر این بود که این طرح در تهران کلید بخورد تا با آموزش اصلاح مصرف آب، بتوانیم تقاضا را در تهران مدیریت کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: نیمی از مشترکین و مصرف کنندگان ما زنان هستند و مصارفی که در منازل انجام می‌شود بیشتر به امورات روزمره زنان و کارهای منزل مربوط می‌شود و لازم است با حضور همه فعالان عرصه آب و حوزه زنان و خانواده تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شود.

پرورش بر ضرورت شبکه‌سازی در ارائه آموزش‌های اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: به‌دنبال این هستیم که این طرح از سطح استان به سطح ملی برسد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هر متر مکعب آب به قیمت حدود ۴۰۰ تومان به مشترکان عرضه می‌شود، تاکید کرد: اگر یارانه انرژی و برق را حذف کنیم و هزینه استهلاک شبکه آبرسانی و نگهداری سدها را حساب کنیم، قیمت هر متر مکعب آب به حدود ۴ هزار تومان خواهد رسید.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.