کد مطلب: ۷۳۷۱۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونق دوباره بورس کالا / کدام خودروها در بازار سرمایه عرضه می‌شوند؟

رونق دوباره بورس کالا / کدام خودروها در بازار سرمایه عرضه می‌شوند؟

در چند هفته اخیر بورس کالا عرضه‌های پررونقی داشت و اکنون قرار است مجددا تارا و 207 در بازار عرضه شود. این دو خودرو چقدر تفاوت قیمتی با بازار دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چند هفته اخیر بورس کالا عرضه‌های پررونقی داشت و اکنون قرار است مجددا تارا و 207 در بازار عرضه شود. اغلب کارشناسان علت این عرضه را استقبال مردم می‌دانند چرا که تفاوت قیمتی بورس کالا و بازار آزاد در خودروهای مختلف به بیش از 100 میلیون تومان می‌رسد.

بر اساس اطلاعیه بورس کالا روز چهارشنبه 23 آذر و شنبه 26 آذر به ترتیب میزبان عرضه ۲ هزار دستگاه تارا و ۲ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ است. این خودروها 25 اسفند ماه تحویل داده می‌شوند.

۲ هزار دستگاه تارا شامل ۲۰۰ دستگاه تارا اتوماتیک خاکستری، ۳۰۰ دستگاه تارا اتوماتیک سفید، ۳۰۰ دستگاه تارا اتوماتیک مشکی آبنوس، ۲۵۰ دستگاه تارا دستی خاکستری، ۴۰۰ دستگاه تارا دستی سفید، ۴۰۰ دستگاه تارا دستی مشکی آبنوس و ۱۵۰ دستگاه تارا دستی نقره‌ای تیتانیوم در روز چهارشنبه ۲۳ آذر در بورس کالا عرضه می‌شود.

همچنین ۲ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ شامل ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید، ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک مشکی آبنوس، ۷۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای سفید و ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای مشکی آبنوس در روز شنبه ۲۶ آذر عرضه می‌شود.

قیمت واقعی خودرو در بورس کالا

بررسی تجربه‌های قبلی عرضه نشان می‌دهد که تارا و 207 با احتساب هزینه‌های جانبی 7 تا 36 درصد ارزان‌تر از بازار آزاد معامله شدند.

مالیات و عوارض هر خودرو بین 9 تا 13 درصد است. هزینه‌های جانبی بیمه و شماره‌گذاری نیز 4 میلیون و 371 هزار تومان است. از سویی این خودروها سه ماهه هستند که هزینه خواب حدود 6 درصد می‌شود.(این هزینه خواب توسط کارشناسان و با نرخ بهره ماهانه 2 درصد محاسبه شده است.)

شرایط خرید خودرو از بورس

در تمامی این خودروها هر کد ملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک خودرو است. خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو پروفایل شخصی کنند. همچنین در زمان مقرر که طی پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های زیر اقدام کنند.

هزینه‌ها شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت در مجموع به مبلغ 4 میلیون و 371 هزارتومان بعلاوه ۱۲ درصد برای خودروهای اتوماتیک و ۱۳ درصد برای خودروهای دستی بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

بدیهی است در صورت عدم واریز هزینه‌های فوق، حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی ) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.