کد مطلب: ۴۱۴۴۹۴

آخرین وضعیت اقتصاد و بازارها در امروز:

فقط دلار نزولی شد / قیمت طلا همچنان در مسیر گرانی / علت اصلی گرانی بنزین اعلام شد

فقط دلار نزولی شد / قیمت طلا همچنان در مسیر گرانی / علت اصلی گرانی بنزین اعلام شد

در میان بازارهای مالی، امروز تنها قیمت دلار یک روند نزولی به خود گرفت. قیمت طلا همچنان روندی افزایشی را ثبت کرد و شاخص بازار سهام هم بار دیگر روند صعودی خود را ادامه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۶ با 0.3 درصد کاهش، 12 هزار و 502 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۱۲ آذر ماه تا ساعت ۱۶ با 700 تومان افزایش به 442 هزار و 100 تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۱۲ آذر ماه تا ساعت ۱۶ با 13 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 419 هزار تومان رسید.

اما در این شرایط بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

بازار سهام در چهارمین روز هفته با بیش از ۲۰۰ واحد افت کار خود را آغاز و در ادامه با افزایش فشار عرضه‌ها تا بیش از ۶۰۰ واحد نیز افت را تجربه کرد، اما رفته رفته روند جریان معاملات معکوس شد و شاخص کل بورس با ۶۱۹ پله افزایش در کانال ۳۲۰ هزار قرار گرفت.

12 آذر

بازار سهام امروز یک روند صعودی را از خود بر جای گذاشت.

از اخبار مهم امروز این بود که وزیر اقتصاد اعلام کرد: با توجه به اینکه در بودجه ۹۹ بیشتر ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص می‌یابد، نرخ ارز تغییر خاصی نمی‌کند.

رئیس جمهور هم امروز درباره افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم خودکفا باشیم و مصرف بنزین را کنترل کنیم، طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین اجرا شد و درآمد حاصل از این طرح که حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است نیز به طور کامل در اختیار اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار می‌گیرد.

از دیگر مقاماتی که امروز واکنشی را از خود نشان داد رئیس کل بانک مرکزی است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: طی دو هفته اخیر انتظارات غیرواقعی در بازار ارز ایجاد شد و عمدتا در برخی فضاهای دلالی و سفته‌بازی به آن دامن زده شد. اما با اطلاعاتی که از این توانایی‌ها، امکانات و ذخائر ارزی کشور و ارز صادراتی دارم این روند نمی‌تواند واقعی و پایدار باشد.

اعلام زمان مجدد ثبت نام مسکن ملی، رد واردات خودروهای هیبریدی، معرفی صنایع کم‌ریسک در شرایط تورمی حاضر در بورس و انتشار از دیگر اخبار مهم امروز بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هرروز قیمت جنسها بالا میره چرا فکرجون ها نیستن الان ازدواج اینقدرسخت شده دیگه نمیشه زن بگیری توراخدا فکرجووناهم باشید