کد مطلب: ۶۷۰۰۰۰

فروش ۱۵ خودرو بدون قرعه‌کشی

فروش ۱۵ خودرو بدون قرعه‌کشی

سخنگوی وزارت صمت اسامی ۱۵ خودروی دیگر را که قرار است بدون قرعه کشی فروخته شوند را اعلام کرد. براین اساس شمار خودروهایی که از این پس بدون قرعه کشی عرضه می شوند با احتساب شاهین سایپا به ۱۶ مدل رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، جزئیات فروش ۱۵ خودرو بدون قرعه‌کشی چیست؟

به نقل از ایرنا ، امید قالیباف گفت: این ۱۵ طرح فروش در نخستین دوره عرضه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دارای متقاضیانی کمتر از ظرفیت اعلام شده بودند و در نتیجه برای فروش آنها قرعه کشی برگزار نخواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیان برای خرید این خودروها می‌توانند به سایت‌های فروش خودروسازان مراجعه و نسبت به خرید محصول مورد نظر اقدام کنند.

وی گفت: شرکت سایپا از امروز (دوم تیر) و ایران‌خودرو و دیگر خودروسازان از هفته آینده در سایت‌های خود اقدام به فروش خودرو خواهند کرد.

قالیباف تاکید کرد: به‌تدریج و با افزایش تولید خودرو که شاهد آن هستیم سایر طرح‌های فروش خودرویی نیز از شمول قرعه‌کشی خارج خواهند شد.

وی تصریح‌کرد: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نقش مهمی در کاستن از التهابات بازار خودرو و حذف واسطه‌ها داشت به‌طوری‌که پیش از این در ازای عرضه ۲۰ هزار خودرو توسط یکی از خودروسازان حدود ۱۱ میلیون نفر برای قرعه کشی ثبت‌نام کردند، اما در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به‌ازای ۱۷۶ هزار خودرو چهار میلیون نفر ثبت نام کردند که نشان می‌دهد این سامانه توانسته است در تنظیم بازار موفق عمل کند.

برپایه این گزارش، پیش از این هم خودروی شاهین سایپا با افزایش تولید سه برابری نسبت به سال قبل از قرعه کشی خارج شده بود.

در بند پنجم از فرامین هشت ماده رئیس جمهور در حوزه خودرو آمده است:

در خصوص نحوه عرضه خودرو به مردم به‌منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم، ضمن حذف تدریجی روند قرعه‌کشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه‌کشی) فوراً اصلاح و شفاف‌سازی لازم در آن انجام شود.

برای اطلاع از طرح جدید فروش بدون قرعه‌کشی ایران خودرو گزارش زیر را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طرح حمایت خانواده رو بدون قرعه کشی برگزار کنید
    انقدر دل مادر خون نکنید مرد باشید

  • پشت کنکوری خودرو

    جناب آقای رئیس جمهور لطفاً به یک بند از تبصره های فروش و شفاف سازی قرعه کشی خودرو عمل کنین،۷بند دیگه اش باشه پیشکش، اینجانب ۳۵مرحله ثبت نام داشتم،تمام گزینه های احتمالی برای درآمدن اسمم در قرعه کشی این مرحله از فروش خودرو درسامانه یکپارچه را نیز داشتم،یک شرایط مازادی مثل نداشتن خودرو وداشتن فرزند معلول وحمایت از خانواده را نیز همینطور،ولی دریغ از شفافیت و درآمدن اسمم،تورو خدا دروغ بسه،مردم رو سرکار گذاشتن بسه،حالا اگه منم دلال خودرو بودم دوری تو این شفاف سازی قرعه کشی خودرو اسمم که نه فامیلمم در می‌آمد🤔😡🤭👍🖤💔

  • ناشناس

    حرف زدن اسان است هر کاری بستر سازی تحقیقات و مدیران کارامد نیاز دارد که شکر خدا د ر این دولت خبری نیست همه وزا حرف میزنند خانه 4 میلیون ، ماشین به وفور بدون قرعه کشی !!!!12

  • ناشناس

    اینها بدرد خودشون میخوره فقط مثل عراق و کشورهای دیگه واردات خودرو دست دوم را آزاد کنند بخدا با 100 میلیون که پول نصف پراید هست میتونید بهترین ماشین مثل مرسدس و بی ام و و ماشینهای با کیفیت دیگه مدل 2015 تا 2017 بخرین،خودرو دست دوم آزاد بشه فقط اونها بخرین

  • ناشناس

    گهی زین به پشت گهی پشت به زین تانیارید دم درخونه کسی این آشغالهانمیخره من ازسایپا خریده ام یک شاهین فرغون بهتره ۳۵۰تومان هم داده ام

  • سجاد

    برابر درصدی که سالانه خودرو گران میشه به اون پول واریزی اولیه هم سود تعلق بگیره ، نه اینکه خودرو ۱۰۰درصد گران میشه تا زمان تحویل بعد به پول من ۱۰درصد سود تعلق میگیره!!!!!!

  • ناشناس

    در طرح اولیه ثبت نام من دنا توربو اتوماتیک را به صورت مشارکت در تولید ثبت نام کردم اما اسمم در نیامده و الان گفتید تعداد ثبت نامی ها از ظرفیت اعلام شده کمتر بوده.پس قضیه چی بوده که اسم ما اعلام نشده؟

  • ناشناس

    سلام دوستان ماشین نخرید به خدا…اینا سو استفاده کردن مرد باشید هماهنگ باشیم خدا شاهد… ایران‌خودرو به یک ماه نمیکشه برشکسته میشه

  • ناشناس

    پژو پارس خو نمدارید تو طرح ماشین دادنتون به مادرا‌چرا عکس پزو پارس کذاتین…چرا هر چی خودتون میخواید میدین…

  • بیمار خاص

    سلام ! یکی از کاربران به نکته ی خیلی خوبی اشاره‌ کردند( ماشین های فرسوده را جمع آوری کنند .) وبماند که رانندگان این نوع ماشین ها با چه مشکلاتی دارند می سوزندو می سازند . .فقط به چند نکته اشاره می کنم . (ضرب المثل شتر مرغ شده که‌ تخم بذار شترم وبار ببر مرغم .) نام نویسی کنیم ماشین و پلاگ فعال داریم .ماشین پیکان مدل ۷۵ که بیمه و معاینه فنی و ………..نداره پس ماشین نداریم . میگیم تعویضش کنیم که‌ هم مفت ومجانی می گیرند هم خیییییلییییییی نقدینگی می خواد. امیدواریم که به گوش مسئولان برسد و توجه و پیگیری کنند . فکری به این نوع پلاک ها بشود . با بیماری خاص یکسره دکتر و داروخانه‌ و کرایه و وضعیت اقتصادی ………فکری به حال و احوال این رانندگان کنید .ممنون