کد مطلب: ۳۹۸۱۹۰

گزارشی از فروش فوری یک خودروساز:

رانتی که امروز ایران‌خودرو توزیع کرد / خودروی ارزان‌تر از بازار به چه کسانی رسید؟

رانتی که امروز ایران‌خودرو توزیع کرد / خودروی ارزان‌تر از بازار به چه کسانی رسید؟

با وجود گلایه خودروسازان از نحوه قیمت‌گذاری و ضرر آنها از این سیاست، امروز نیز یک خودروساز فروش فوری با قیمت تنظیم بازار چندین دستگاه دنا پلاس داشت. در حالی قیمت دنا حدود 110 میلیون تومان بوده که این خودرو در بازار با قیمت تا 125 میلیون تومان معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحالی که امروز بیشتر توجهات به اعلام مواضع ایران توسط رئیس جمهور درباره گام سوم و سرنوشت برجام است در بخش خودرو کشور اتفاق قابل توجهی رخ داده است.

در حالی که ایران خودرو با توجه به وضعیت نامناسب مالی خود مزایده اموالش را آغاز کرده اما امروز بار دیگر طرح فروش فوری را اجرا کرده است.

این خودروساز امروز ساعت 11 قرار بود فروش فوری تنظیم بازار «به تعداد بسیار محدود» داشته باشد که در آن دو خودرو دنا پلاس و سمند ایل ایکس را به فروش برساند.

1398061211490506182816210

فروش دو مصحول ایران خودرو در امروز

«فروش فوری تنظیم بازار به روش اعتباری در رهن شرکت ایران خودرو» عنوان این طرح است که در آن دنا پلاس تنها با قیمت 110 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این درحالیست که همین خودرو در بازار با قیمت تا 125 میلیون تومان معامله می‌شود. اما چه کسانی می‌توانستند از این رانت 15 میلیون تومانی استفاده کنند؟ معمولا در طرح‌های پیش فروش خودروسازان، خیلی از مشتریان از ناکامی در ثبت نام این طرح‌ها گلایه می‌کنند.

این فروش فوری ایران خودرو در حالیست که در روزهای ابتدایی شهریور ماه امسال این خودروساز از نوبت دوم مزایده املاک مازاد ایران خودرو خبر داد. این شرکت در نوبت دوم اقدام به عرضه 28 ملک مسکونی، واحد تجاری، زمین و سوله کرد.

در 15 مرداد ماه امسال نیز این خودروساز بزرگ و زیان‌ده کشور 26 فقره اموال مازاد خود را به حداقل قیمت پایه 121 میلیارد تومان به مزایده گذاشته بود. در لیستی که ایران خودرو از فروش اموال مازاد خود منتشر کرده بود، 26 فقره دارایی از جمله مغازه‌های تجاری، خانه، آپارتمان، زمین و سوله به حداقل قیمت 121 میلیارد تومان برای خرید متقاضیان عنوان شده بود.

مجموع زیان‌های انباشته ایران‌خودرو در سال ۹۷ به 7.7 هزار میلیارد تومان رسیده بود که نسبت به سال ۹۶ بیش از هزار و 650 درصد افزایش یافته است.

1 5

جزئیات کارنامه مالی سال گذشته ایران خودرو و سایپا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رهسپار

    اینجانب رهسپار در شهریور97 بعد از 20 سال اولبن ماشین برای استفاده شخصی وپیگیری امور درمانی در تهران برای یک تیبا صندوق دار برای استفاده شخصی ثبت نام نمودم ودر این ثبت نام قمار گونه با اختلاف ثانیه باعث شد نوبت بنده اردیبهشت98باشد بطوریکه قیمت برای اینجانب از 29 ملیون به 43ملیون افزایش داده شد !!باز هم در اردیبهشت تکمیل وجه وکل مبلغ43ملیون پرداخت وطبق سند قرار شد اخر لردیبهشت تحویل شود اما متاسفانه با گذشت س4 ماه اما تا این لحظه14شهریور حتی فاکتور نشده .
    اقای وزیر صنعت لطفا رسیدگی کنید وبه این ظلمها پایان دهید.

  • ناشناس

    بااین همه حمایت از خودرو سازمان خداروشکر که ورشکسته شدند

  • ایران

    خیلی از خانواده ها رو بی سرپرست کردن
    خدا ازتون نگذره

  • عباس

    این خانه از پایبست ویران است/ خواجه دربندنقش ایوان است!؟

  • عباس

    کجا قیمت دنا پلاس ۱۵۰ میلیونه
    قیمت بازارش الان ۱۲۰ میلیونه اونم خریدار نداره

  • ناشناس

    مقصر مردم هستند وقتی قیمت‌ها جنجالی شد مردم خرید کردند

  • ناشناس

    آخه چه نظری مومن اینم زندگیه واسه مردم درست کردین بس نیست دیگه طاقت همه تموم شده بترسین از مردم خدا که آهشون دامانتون رو میگیره

  • ناشناس

    این دناپلاس که به بازارمیدهنداینهارابه کشورهای اروپایی فروخته بودندبرگشت داده بودندزنک خورده که مدلشان هم سال۹۳تولیدشده بود الان بخوردماملت بیچاره میدهندمواظب باشیدکه کلاه سرتان نرود

  • ناشناس

    یکی نیست بگه این ضررو زیان وباید مردم بدن اصلا این ضررو زیان از کجا اومده کی برده کی خورده

  • ناشناس

    قیمت خودرو چندین برابر قیمت جهانی دادن دست مردم ضرر از کجا کردن