کد مطلب: ۳۷۸۱۳۳

گفتگوی تجارت‌نیوز با نماینده مردم مشهد:

قیمت خانه در مشهد با تهران برابری می‌کند / رکود جدی در بازار مسکن مشهد

قیمت خانه در مشهد با تهران برابری می‌کند / رکود جدی در بازار مسکن مشهد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت مسکن در مشهد تقریبا با قیمت مسکن در شهر تهران برابری می‌کند، از رکود جدی در بازار مسکن و آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی مشهد سخن گفت.

نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص وضعیت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی از جمله مشهد، گفت: یکی از مشکلات اصلی در حال حاضر شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی همانند شهرک‌های صنعتی سایر استان‌های کشور عدم حمایت از بخش تولید است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروز انگیزه‌ای برای تولیدکنندگان کشور در راستای توسعه بخش تولید وجود ندارد که اقدام به راه‌اندازی یک واحد تولیدی جدید کرده و کار جدی در آن واحد تولیدی انجام دهند، زیرا بیشترین حمایت‌ها نسبت به بخش بازرگانی و سایر بخش‌ها صورت می‌گیرد که معتقدم اشکال اساسی است که تولید در اولویت اول کشور قرار نمی‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دومین مشکل شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی همانند شهرک‌های صنعتی سایر استان‌های کشور هزینه‌های سرباری است که به واحدهای تولیدی سنگینی می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه هزینه‌هایی مانند مالیات، نرخ سود بانکی، ارزش افزوده، عوارض و گاهی جریمه‌های نابه‌جایی که به نسبت واحدهای تولیدی به‌وجود می‌آید هزینه‌های تمام شده یک کالا را تا 36 درصد افزایش می‌دهد و این موضوع اجازه رقابتی بودن این کالا را نسبت به کالاهای خارجی که به صورت قاچاق توسط بک شبکه توزیع وارد کشور می‌شوند را نمی‌دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سومین مشکل این است که واحدهای تولیدی موجود در شهرک‌های صنعتی در توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل فازهای خود با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند به سرعت فازهای خود را تکمیل کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به عنوان مثال گاهی اوقات واحدهای تولیدی احتیاج به حجم بیشتر ولتاژ برق یا حجم بیشتر آب دارند که در تامین این نیازها با مشکل مواجه هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل جدی و اساسی که در حال حاضر واحدهای تولیدی موجود در شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند این است که باید برای خرید مواد اولیه پول نقد پرداخت کنند، اما فروش آنها به صورت پرداخت نقدی نیست و به عبارتی تسویه حساب آنها مدت‌دار انجام می‌شود.

رکود جدی در بازار مسکن مشهد

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص شرایط حال حاضر مسکن در استان خراسان رضوی از جمله شهر مشهد، افزود:بازار مسکن در شهر مشهد با رکود جدی مواجه است، البته انگیزه برای افرادی که از فضای پیرامونی حرم مطهر استفاده کنند وجود دارد، اما در کشور با رکودی در حوزه ساخت و ساز مواجه هستیم که مشهد نیز از این موضوع مستثنی نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اشتباهات بزرگ دولت مخالفت با طرح مسکن مهر بود که امیدوارم هر چه سریعتر دولت از مقابله با فعال شدن عرصه ساخت و ساز خارج شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مسکن مهر اتفاق بسیار گسترده‌ای بود که علاوه بر اینکه مشکلات مسکن مردم را حل و فصل می‌کرد، برای بهره‌برداران مسکن مهر که عموما اقشار کم بضاعت جامعه نیز بودند شغل فراهم می‌کرد تا این افراد بتوانند دیون خود را باز پرداخت کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرخه گسترده‌ای که در حوزه مسکن و صنایع وابسته وجود دارد هنوز هم به شدت با رکود مواجه است و اگر فعالیتی هم در حوزه مسکن مشاهده می‌شود تنها به این دلیل است که مردم به دنبال این هستند که بتوانند مسکن را به عنوان کالای سرمایه‌ای کنند تا در این تورم ایجاد شده ارزش پول آنها با خرید مسکن حفظ و تثبیت شود وگرنه فعالیت ساخت‌وسازی در حوزه مسکن وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت مسکن در مشهد تقریبا با قیمت مسکن در شهر تهران برابری می‌کند و تفاوت فاحشی وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.