کد مطلب: ۶۹۴۴۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت دلار آزاد/ روند صعودی طلا/ ورود سکه بهار آزادی به کانال ۱۳ میلیون تومانی

افزایش قیمت دلار آزاد/ روند صعودی طلا/ ورود سکه بهار آزادی به کانال ۱۳ میلیون تومانی

قیمت دلار، طلا و سکه امروز پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱، روند افزایشی دارد. معامله‌گران دلار امروز بیشتر خریدار بودند اما برخی معتقد بودند آینده بازار چندان قابل پیش‌بینی نیست. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. قیمت دلار در صرافی ملی به کانال بالاتر رفت و با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۸۱۴۰ تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد نیز امروز روند افزایشی داشت. معامله‌گران خیابان فردوسی، دلار را بین ۲۹۲۰۰ تا ۲۹۶۰۰ تومان به فروش می‌رساندند. البته بیشتر آنها خریدار بودند. برخی از معامله‌گران به آینده برجام امید چندانی نداشتند و معتقد بودند انتشار اخبار مثبت و منفی از مذاکرات هسته‌ای، بیهوده نرخ‌ها را بالا و پایین می‌برد. در عین حال گروهی از آنها آینده بازار را چندان قابل پیش‌بینی نمی‌دانستند.

دلار آزاد امروز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی نیز بر خلاف روز گذشته روند افزایشی دارد. کف و سقف قیمت ارز آمریکایی در روز گذشته ۲۸,۸۵۰ و ۲۹,۴۰۰ بود و در طول روز قیمت‌ها کاهش یافتند. اما بعد از ظهر دیروز، معاملات غیرقانونی فردایی افزایشی شدند و نرخ‌ها به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشتند. امروز هم نخستین قیمت‌ها از همین کانال ۲۹ هزار تومان آغاز شدند و روند قیمتی در طول روز افزایشی بود. اکنون معاملات غیرقانونی فردایی نیز روند صعودی دارد.

دلار توافقی نیز در کانال ۲۸ هزار تومان کمابیش در حال افزایش قیمت است. دلار هرات نیز همچنان در کانال ۲۹ هزار تومان قرار دارد و روند آن در مجموع افزایشی است.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳۶۱ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰٫۵۳ افزایش به ۲۷۷۰۲ تومان رسیده است.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

امروز در بازار طلا و سکه نیز نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۰۸ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود ۳۵ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز گذشته، ۲۶۲ هزار بیشتر است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند صعودی دارد و به ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۱۲۱ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

بازگشت سکه بهار آزادی به کانال ۱۳ میلیون تومانی

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۳۰ هزار تومان بیشتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۱۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۲۴۹ هزار تومان بیشتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۳ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۴۶ هزار تومان از روز گذشته بیشتر است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی و ۱,۷۶۳ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. با توجه به اینکه شب گذشته، آمریکا پس از حدود ۱۰ روز پاسخ نامه ایران در مورد متن پیشنهادی اروپا را داد،

برجام تا چند روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد. برجام بنا به گفته کارشناسان برجام چند سال پیش نیست. به نقل از خبرآنلاین، ظاهرا چند روزی تا پایان توافق نهایی برجام باقی نمانده است و همه منتظر هستند خبر نهایی زودتر اعلام شود.

علی منتظری، خبرنگار شبکه فرانسوی «فرانس۲۴» در تهران در گفتگو با این شبکه توضیح داد: همانطور که پیش بینی می شد امریکا با خواسته های ایران موافقت نکرد. به گفته منابع غیررسمی ایران، آمریکا سه خواسته هسته ای ایران را رد کرده است.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.


اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مذاکرات به جایی نمیرسه و دلار هم بصورت پله‌ای صعودی خواهد شد

  • ناشناس

    طلا میره برا دو تومن

  • ناشناس

    طلا میره برای دو میلیون شدن