خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۶۱۷۱

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ چقدر بود؟

روز یکشنبه، اسکناس آمریکایی ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۱ هزار و ۸۳۸ تومان رسید. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار آزاد دیروز(۱۲ اردیبهشت) با ۱,۰۷۲ تومان کاهش، ۲۱,۸۳۸ تومان معامله شد. در طی معاملات دیروز، ۲۲,۹۱۳ تومان بیشترین قیمت و ۲۱,۸۳۸ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

اقتصادنیوز نوشت:

دیروز دلار در همان ابتدای روز کانال ۲۳ هزار تومانی را از دست داد. اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان معاملات خود را آغاز کرد. از ساعت ۱۱ تا ۱۲ احتیاط در بازار زیاد بود و معامله گران سعی می کردند اجازه ندهند قیمت به زیر خط ۲۲ هزارو ۵۰۰ تومانی نفوذ کند. با این حال از ساعت ۱۲ ظهر سقوط آزاد قیمت ها آغاز شد و این ارز حدود ساعت۳ بعدازظهر به کانال ۲۱هزار تومانی و محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی قدم گذاشت. از ساعت ۳ بعدازظهر، معامله گران سعی کردند اجازه افت بیشتر را به قیمت ندهند و با افزایش خریدهای خود، اسکناس آمریکایی را به بالای خط ۲۲ هزار تومان آوردند. با وجود این برگشت، دلار هم چنان در کمترین سطح نسبت به اواخر دی ماه قرار داشت. اسکناس آمریکایی در تاریخ ۲۹ دی ماه، زیر مرز ۲۲ هزار تومان به کار خود پایان داده بود. در کنار این، افت امروز در سال ۱۴۰۰ سابقه نداشت.

دو عامل افت قیمت دلار

به گفته فعالان، مهم ترین عاملی که موجب شد قیمت دلار در روز یکشنبه نزول زیادی را تجربه کند، خوش‌بینی معامله‌گران نسبت به آینده مذاکرات هسته‌ای بود. آن‌ها اظهارات عراقچی را بسیار برجسته می‌کردند که از توافق بر روی رفع برخی از تحریم‌ها خبر داده بود. در کنار این، از دست دادن پیاپی حمایت های فنی موجب شده است که تمایل برای فروش در بازار افزایش پیدا کند. افت قیمت دلار در روز یکشنبه موجب شد که فلز گران بهای داخلی نیز در مقطعی به محدوده ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ریزش کند. از ساعت ۳ بعدازظهر سکه بازان توانستند با افزایش خریدهای خود سکه را به بالای خط ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بازگردانند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.