خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۷۰۸۸

قیمت روز آهن و میلگرد در آیرومارت

قیمت روز آهن و میلگرد در آیرومارت

آیرومارت از فعالان صنعت آهن و فولاد کشور است. رسالت این مجموعه تامین مقاطع فولادی مختلف برای پروژه‌های عمرانی و صنعتی کشور است.

آیرومارت از فعالان صنعت آهن و فولاد کشور است. این مجموعه از اعزای متخصص تحصیل کرده در حوزه متالورژی تشکیل شده است. رسالت مجموعه آیرومارت تامین مقاطع فولادی مختلف برای پروژه‌های عمرانی و صنعتی کشور است. این شرکت سعی دارد این تامین بار با بالاترین سطح کیفی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. مقاطع فولادی تخت و طویل توسط این مجموعه قابل تامین است.

علاوه بر این خدمات جانبی هر محصول نیز قابل ارائه است که در این مطلب به طور ویژه به مقاطع تیرآهن و میلگرد پرداخته شده است. جهت آگاهی از قیمت روز آهن و میلگرد یا سایر مقاطع فولادی با متخصصین ما تماس حاصل فرمایید یا از وب‌سایت آیرومارت دیدن فرمایید. اطلاعات تماس در پایان این مطلب ضمیمه شده است.

میلگرد

مقطع میلگرد در دسته مقاطع طویل فولادی قرار می‌گیرد. با توجه به حجم مصرف این محصول میلگرد را میتوان یکی از پر مصرف‌ترین اشکال مصرفی فولاد در نظر گرفت. میلگرد از شمش فولادی در نوع بیلت تولید می‌شود از همین روز قیمت روز میلگرد بر پایه قیمت شمش فولادی محاسبه می‌شود. میلگرد در ۳ نوع اساسی زیر تولید می‌شود:

  • میلگرد آجدار
  • میلگرد ساده
  • میلگرد استیل

از جمله خدماتی که آیرومارت برای این محصولات ارائه می‌دهد می‌توان به این موارد اشاره کرد: سایز کردن و برشکاری شاخه میلگرد در ابعاد سفارشی، رزوه‌کاری جهت ایجاد قابلیت اتصال با کوپلر و سایر خدمات از این دست.

میلگرد آجدار

میلگرد آجدار در دو استاندارد A2 و A3 تولید می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دو استاندارد از لحاظ ترکیب شمیایی، نوع آج و خواص مکانیکی با یکدیگر تفاوت دارند به همین دلیل در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جهت مشاهده قیمت میلگرد آجدار روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

IMG 20200618 115828

میلگرد ساده

میلگرد ساده نامی است که به نوع بدون آج این محصول اختصاص داده شده است. این محصول در استاندارد A1 و در سایزهای مختلف با سطحی صاف و بدون آج تولید می‌شود. میلگرد ساده مشابه نوع آجدار با فرآیند نورد و از شمش فولادی تولید می‌شود. به همین علت تحلیل‌گران این بازار قیمت روز آهن و میلگرد را دو عامل مرتبط با یکدیگر می‌دانند.

میلگرد استیل

نوع استیل این محصولات از فولاد زنگ نزن در گریدهای آلیاژی مختلف تولید می‌شود. فولاد زنگ نزن خاصیت مقاومت در برابر خوردگی را در اختیار قرار می‌دهد. همچنین به واسطه مقاومت بالای استیل در برابر اکسیداسیون از این میلگرد در مواردی با شرایط کاری دما بالا هم استفاده می‌شود. معمول‌ترین گریدهای آلیاژی مورد استفاده برای تولید این مقطع آلیاژهای ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۲۱ و ۳۱۰ هستند. قیمت میلگرد استیل بیشتر از انواع ساده کربنی این محصولات است.

تیرآهن

از دیگر مقاطع قابل تامین توسط مجموعه آیرومارت تیرآهن و هاش است که مشابه میلگرد در پروژه‌های عمرانی کاربرد بسیار زیادی دارد. تیرآهن در اشکال و استانداردهای متعددی تولید می‌شود اما استانداردهایی که در بازار ایران مورد مصرف قرار می‌گیرند به موارد زیر خلاصه می‌شوند:

  • تیرآهن معمولی (تیرآهن IPE)
  • تیرآهن بال پهن (IPB) یا هاش

از خدمات مختص این مقطع می‌توان این موارد را نام برد: برشکاری تیرآهن و ایجاد طول مشخص و تولید تیرآهن شبکه یا تیرآهن زنبوری.

تیرآهن IPE

این مقطع ظاهری شبیه به حرف آی انگلیسی دارد. ویژگی اصلی این محصول مقاومت در برابر تنش‌های کششی و خمشی است. به همین علت به عنوان تیر و ستون در سازه‌های اسکلت فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممشابه ارتباطی که بین قیمت روز آهن و میلگرد وجود داشت قیمت تیرآهن هم بر پایه ماده اولیه آن که شمش های بزرگتر فولادی مثل بلوم است محاسبه می‌شود. برای مشاهده تیرآهن ‌ روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

IMG 20200618 115903

هاش (تیرآهن بال پهن IPB)

هاش یکی دیگر از انواع تیرآهن است که به دلیل ظاهر و ابعادی متفاوت در دسته جداگانه تحت عنوان هاش یا تیرآهن بال پهن قرار می‌گیرد. تیرآهن از دو جز اصلی بال و جان تشکیل شده است. ابعاد باله تعیین کننده نوع این محصول هستند. اگر ابعاد باله برابر با جان محصول باشد این محصول در دسته هاش یا تیرآهن بال پهن قرار می‌گیرد. به دلیل شباهت ظاهری سطح مقطع آن به حرف H انگلیسی از اصطلاح هاش برای معرفی این مقطع استفاده می‌شود.

هاش همچنین از لحاظ وزنی به زیر دسته‌هایی از جمله هاش سبک، سنگین و فوق سنگین تقسیم می‌شود. دو نوع سبک و سنگین در بازار ایران خرید و فروش می‌شوند. هاش سبک یا HEA ضخامت کمتری نسبت به هاش سنگین یا HEB دارد. به همین علت وزن یک شاخه از تیرآهن هاش سبک کمتر از نوع سنگین آن است.

جهت ثبت سفارش، استعلام قیمت روز آهن و میلگرد، تیرآهن و هاش به سایت آیرومارت مراجعه کنید. همچنین جهت مشاوره با کارشناسان این محصول با شماره زیر تماس حاصل کنید.

تلفن: ۰۲۱-۴۵۳۰۶

صفحه اینستاگرام: iromartco

کانال تلگرام: iromart

آدرس: تهران - نلسون ماندلا - بالاتر از میرداماد - تابان غربی - پلاک ۳۶ - واحد ۲۰

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.