کد مطلب: ۵۵۵۵۲۵

قیمت سکه بهار آزادی به ۱۰۲۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۳۱

قیمت سکه بهار آزادی به ۱۰۲۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۳۱

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش بهای جهانی فلز گرانبها و نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه این هفته تحت تاثیر افت بازده اوراق خزانه آمریکا افزایش یافت و به ۱۷۸۱ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: بازده واقعی کاهش پیدا کرده و کمک کرده قیمت طلا تثبیت شده و روند بهبود را آغاز کند. سرمایه گذاران از این فرصت خرید با این دیدگاه که فشارهای تورمی افزایش خواهد یافت، بهره می برند. با این حال در کوتاه مدت نیروی نزولی ممکن است غالب باشد.

بازده اوراق خزانه آمریکا به پایینترین حد از اواخر فوریه نزول کرده و هزینه نگهداری طلا را کاهش داده است. در این بین، دلار در معاملات روز دوشنبه نزدیک به بالاترین رکورد چند ماهه در برابر ارزهای رقیب ایستاد.

طلا هفته گذشته پس از این که بانک مرکزی آمریکا سیگنالی درباره احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره مخابره کرد، بدترین عملکرد هفتگی خود از مارس سال ۲۰۲۰ به این طرف را رقم زد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر اظهارات روز سه شنبه مقامات بانک مرکزی آمریکا از جمله جروم پاول، رییس بانک مرکزی در برابر کنگره هستند.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: بازار طلا احتمالا در همین حدود فعلی می ماند تا اظهارات هفته جاری مقامات بانک مرکزی آمریکا را هضم کند. سرمایه گذاران احتمالا به آمار تورم و اشتغال توجه خواهند داشت زیرا معیارهای اصلی بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم گیری سیاست پولی هستند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته تاکید کرده بود خواهان پیشرفت قابل توجه اشتغال پیش از تصمیم گیری درباره تغییر سیاست پولی است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۷۹۷ دلار را تست کند و اگر مقاومت این سطح شکسته شود می‌تواند تا سطح ۱۸۲۵ دلار پیشروی کند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۳۱ خرداد ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۴ هزار و ۱۱۵ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۳ هزار و ۶۵۶ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۱۸۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم ۲۷ هزار و ۸۸۷ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۸۳ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۸۸۶ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۳۳۳ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۱ هزار و ۸۹۹ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۷۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رییسی نیومده ارز گرون کرد
    وای بحال چهار سال