کد مطلب: ۵۸۶۵۸۷

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۷/۱۸

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۷/۱۸

قیمت دلار باز هم کاهش یافت و یک مرز حساس دیگر را از دست داد. مدیریت کسری بودجه ۵۰ درصدی نیز به اندازه نتیجه‌بخش بودن مذاکرات برای روند قیمتی دلار تعیین‌کننده هستند. در این میان، سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان قرار داشت و مرز حساس ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داده بود. تحلیل‌گران معتقد بودند ادامه روند کاهشی قیمت دلار مستلزم آن است که قیمت از محدود ۲۷ هزار و ۸۰۰ تا ۲۷ هزار و ۷۰۰ عبور کند و زیر این دامنه پایدار شود.

آنگونه که اقتصادنیوز گزارش داده است، قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان بود و از دامنه حساس پایین آمد. علت اصلی افت قیمت دلار انتشار یک خبر عنوان می‌شد مبنی بر اینکه دور جدید مذاکرات احتمالا پیش از پایان یافتن ماه اکتبر (۹ آبان آخرین روز اکتبر است) از سر گرفته می‌گیرد.

دو عامل تاثیرگذار بر قیمت دلار

ادامه روند کاهشی قیمت دلار گذشته از مسائل تکنیکال به برخی عمکردها در مورد سیاست‌گذاری نیز بستگی دارد. مساله اول کسری بودجه است. بر اساس اظهارات یکی از نمایندگان مجلس امسال بیش از ۵۰ درصد کسری بودجه داریم و رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفته است برای تامین کسری بودجه سال آینده نه از بانک مرکزی استقراض می‌کنیم و نه اورق می‌فروشیم.

این‌ها اخباری هستند که در شبکه‌های مجازی مبادله ارز جلب توجه می‌کنند و سوال مهم این است که دولت این حجم از کسری بودجه را چگونه مدیریت خواهد کرد؟ تامین کسری بودجه از طریق استقراض از بانک مرکزی یا انبساط پولی به معنای تورم و رشد قیمت دلار است، حال باید دید آیا دولت می‌تواند از طریق تغییر سیستم مالیاتی و کاهش هزینه‌‌ها جلوی رشد نقدینگی و تورم را بگیرد.

مساله دوم به روند جلو رفتن مذاکرات مربوط می‌شود، فعالان بازار معتقدند حتی در صورت شروع دور جدید مذاکرات حصول توافق احتمالی زمان‌بر خواهد بود و نمی‌توان انتظار داشت که مذاکرات در کوتاه مدت قیمت دلار را در سطوح پایین پایدار کند.

قیمت دلار امروز یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰

در این شرایط، دلار در بازار آزاد با کاهش ۰.۹۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۷,۴۸۰ تومان معامله شد.

دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۵۳ تومان کاهش، ۲۶,۶۱۶ تومان نرخ گذاری شد. دلار در سامانه سنا با کاهش ۱.۵ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۶,۸۹۲ تومان معامله شد.

دلار کانادا با کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۲,۰۷۱ تومان معامله شد.

همچنین نرخ دلار صرافی ملی امروز (یکشنبه ۱۸ مهر) اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار ، ۲۷۲۹۶ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۶۷۵۶ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۳۱۷۶۴ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۳۱۱۳۵ قیمت خورده است.

چرا سکه ارزان شد؟

در این میان، قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش قیمت دلار ارزان شد. قیمت سکه طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار طلا همچنان راکد است و تقاضایی برای خرید طلا وجود ندارد. قیمت دلار امروز (۱۸ مهر ۱۸۰۰) اندکی کاهش یافت و با قیمت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان هم معامله شد.

طلای ۱۸ عیار هم با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت یک میلیون و ۱۳۹ تومان فروخته شد.

برخی فروشندگان طلا علت کاهش قیمت دلار را نزدیک شدن به مذاکرات هسته‌ای می‌دانند. گویا ایران قرار است به زودی به مذاکرات هسته‌ای وین برگردد و همین خبر، قیمت دلار را کاهش داد. معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار به زیر ۲۷ هزار و ۵۰۰ برسد، باید منتظر ریزش بیشتر قیمت دلار بود.

نشانه‌های رونق بازار طلا دیده می‌شود

چرا بازار همچنان راکد است؟ به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلا، روز گذشته بازار طلا خلوت بود. عده‌ای به سفر رفته بودند اما از فردا به نظر می‌رسد نشانه‌های رونق در بازار نمایان شود. چرا که در ماه ربیع مراسم‌های مذهبی وجود دارد و اکثر ایرانی‌ها در این ماه مراسم جشن برگزار می‌‎کنند.

محمد کشتی‌آرای به تجارت‌نیوز گفت: با واکسینه شدن مردم به نظر می‌رسد محدودیت‌ها برداشته و مراسم عروسی‌ها برگزار شود و از این پس بازار رونق می‌گیرد.

تغییرات قیمت سکه و طلا

اما به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس آخرین نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. همچنین سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه شش میلیون، ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۲۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به هزار و ۷۵۷ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ساعت ۱۸ و ۱۳ دقیقه امروز به مبلغ یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.