کد مطلب: ۳۹۱۶۲۵

سکه گرمی در رقم ۹۸۰۰۰۰ تومان ثابت ماند / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۵/۷

سکه گرمی در رقم 980000 تومان ثابت ماند / قیمت طلا و دلار امروز 98/5/7

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر ثبات نسبی بهای جهانی فلز گرانبها و کاهش نرخ ارز بود و بر این اساس هر قطعه سکه گرمی در رقم 980 هزار تومان ثابت ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز با توجه به برگزاری نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و مذاکرات واشنگتن و پکن تغییر چندانی نداشت و در محدوده 1420 دلار در هر اونس ثابت بود.

براساس گزارش ایسنا، به گفته تحلیلگران شرکت "نیرمال بنگ کامادتیز"، نشست سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا هفته جاری برگزار می‌شود و اگر بازار سیاست پولی تسهیلی را مشاهده کند، به ضعف دلار و رشد قیمت طلا منجر می‌شود.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را در نشست هفته جاری خود حداقل ۲۵ واحد افزایش دهد. سرمایه‌گذاران منتظر سیگنال‌هایی درباره تداوم روند کاهش نرخ‌های بهره هستند.

در این بین، مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین هفته جاری در شانگهای ازسرگرفته می‌شود و مذاکره کنندگان دو طرف قرار است برای نخستین بار از زمان برقراری آتش بس میان سران آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ با یکدیگر دیدار کنند.

به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت "آرگونات سکیوریتیز"، اگر مذاکرات همچنان نتیجه‌ای نداشته باشد، تاثیر منفی روی اقتصاد جهانی خواهد داشت و باید انتظار نداشت نه تنها آمریکا، بلکه بانکهای مرکزی دیگر جهان به سیاست پولی تسهیلی روی بیاورند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا در محدوده ۱۴۱۲ دلار تا ۱۴۲۷ دلار خنثی است و با فرار از این محدوده، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۵/۰۷ تا ساعت 17، قیمت دلار برای فروش 12,050 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11950 تومان و 12050 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش 13,700 تومان گزارش شده است، همچنین در بانک مرکزی 4675 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13600 تومان و 13700 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 100 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 200 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز از رشد محدودی برخوردار بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 409 هزار و 528 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 300 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 440 هزار تومان و 980 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.