کد مطلب: ۴۰۱۰۲۹

قیمت سکه گرمی ۸۹۰۰۰۰ تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۶/۳۰

بازار طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش بهای جهانی طلا و ثبات نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت سکه گرمی 890 هزار تومان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار جهانی طلا در حالی جمعه شب بسته شد که قیمت طلا با توجه به تنش‌های غرب آسیا حدود 18 دلار افزایش یافت و به 1517 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش رویترز، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 17.87 دلار افزایش 1516.90 دلار فروخته شد. این فلز گرانبها طی هفته گذشته حدود 0.8 درصد افزایش ارزش را ثبت کرد.

تحلیلگر کامرز بانک گفت: وضعیت پرتنش غرب آسیا، یکی از دلایلی است که باعث نگرانی شده است.

اظهارات آمریکا برای ائتلافی علیه ایران سبب شده است تا بر جذابیت طلا بیفزاید.

یکی دیگر از عوامل تقویت‌کننده قیمت طلا، دومین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری بود هرچند که بانک مرکزی آمریکا سیگنال‌های ضد و نقیضی در مورد کاهش نرخ بهره آتی داده است.

کاهش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا به عنوان دارایی غیربهره‌ای را کاهش می‌دهد و بر ارزش دلار نیز تاثیر خواهد گذاشت و طلا را برای سرمایه‌گذاران با دیگر ارزها ارزان‌تر می‌سازد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۶/۳۰ قیمت دلار تا ساعت 18، 11,448 تومان اعلام شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11350 تومان و 11450 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو 12,739 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت یورو را 4625 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12650 تومان و 12750 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18:15، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 90 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح جدید با افزایش نسبی همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 411 هزار و 836 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 80 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 80 هزار تومان و 890 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.